Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

picobello

picobello

28-01-2010 om 14:30

Lactose/gluten vrije taart.

Dochterlief is bijna jarig en wil graag cakejes uitdelen, die je dan kan versieren ect. Maar zelf heeft ze een gluten/lactose vrij dieet.Nu kan ik eigenlijk geen goed recept vinden voor cake. Wie heeft raad?

Tot nu toe lustte ze ook geen cake, maar het is traditioneel om dit uit te delen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

28-01-2010 om 16:10

Site nederlandse coeliakie vereniging

Wellicht vind je hier tips?

http://www.glutenvrij.nl/

Of hier?

http://www.voedselallergie.nl/recepten

En ken je dit kookboek al?

Basiskookboek bij voedselallergie- en intolerantie.

meer dan 1000 recepten zonder koemelk, lactose, kippeei, gluten, pinda's, noten, additieven, cacao, saccharose (suiker), citrusfruit, soja, vis, schaal- en schelpdieren, aardappelen en mais

Paperback | 400 Pagina's | Unieboek

ISBN10: 9041000267 | ISBN13: 9789041000262

Linda99

Linda99

28-01-2010 om 16:12

Natuurwinkel

Bij de Natuurwinkel hebben ze glutenvrije cakemix.

Yta Chalne

Yta Chalne

28-01-2010 om 17:03

Ik zou...

..gewone cakejes doen voor de klas, en een gv voor dochter. Wil je toch voor iedereen gv/lactosevrij, dan ben ik zelf erg gecharmeerd van de mix van Lhian's kitchen, gewoon te koop bij o.a. Jumbo. Te krijgen in vanille (ideaal voor de cakejes) en chocola (ook erg lekker voor cakejes), gv/lv, snel klaar, gegarandeerd gelukt én niet al te idioot duur. Voor een plaatje kun je even kijken op m'n weblog: http://elkedagglutenvrij.blogspot.com/2010/01/enchocoladetaart.html

Bij ikea

hebben ze een superlekkere glutenvrije taart, volgens mij met amandel en chocola. Zou je in stukjes kunnen snijden.

Yta Chalne

Yta Chalne

28-01-2010 om 20:41

Maar liat...

..die taarten zijn geen van allen lactosevrij helaas (en slecht versierbaar).

ayla

ayla

29-01-2010 om 10:56

Ik maak

altijd zelf cake, gebruik daarvoor de mix van schar, weet even niet uit mijn hoofd welke. In plaats van gewone melk gebruik ik dan minus L. Meestal maak ik een grote cake en snij die in plakjes maar je kunt er ook mini cakjes van maken.
Als je zoekt bij het coeliakieforum kun je verschillende recepten vinden, ik zoek ook meestal daar.
Mijn dochter is trouwens ook geen taart liefhebber, daarom altijd cake eigenlijk

Yta, ik ga zeker eens op je site kijken, misschien kom ik nog leuke dingen tegen

ayla

ayla

29-01-2010 om 11:03

Dit recept

Nougatine cakejes
(10 kleintjes)

100gr boter
1 ei
50 gr witte suiker
2 eetlepels melk (minus L)
50 gram c-mix
zout
theelepeltje bakpoeder

oven voor verwarmen op 175 gr
boter smelten en de suiker er door roeren
ei,melk,zout er door roeren
c-mix mengen met het bakpoeder en ook door roeren
verdeel het beslag over 10 papieren cakevormpjes
bak ze in 10-12 minuten af op 175 gr.
bestrooi ze met wat poedersuiker
en laat ze afkoelen (als ze de kans krijgen)

bereidingstijd 20 minuten in totaal

Wilma

Wilma

29-01-2010 om 15:30

Yta

Ik heb je link opgeslagen bij m'n favorieten. Dus niet denken dat je een stalker hebt, dat ben ik . Heb een stel blogs van je gelezen en 't komt me allemaal héél bekend voor (vooral die zoektocht naar gezonde tussendoortjes en dan thuiskomen met lekkere koekjes van Schär ), lijkt me erg leuk om dit te blijven lezen, dus blijf vooral schrijven.

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

29-01-2010 om 15:32

Gewoon cakemix

Hier hebben ze bij een grote Plus gewoon gv-cakemix, die kun je zelf wel lactosevrij maken neem ik aan. En de cake met de mix van Schär is ook lekker. Vormpjes (papiertjes) doe ik altijd in de muffinvorm, dan lopen ze niet zo erg uit en blijven ze mooi rond.

Groetjes,
Wilma

Yta Chalne

Yta Chalne

29-01-2010 om 21:17

Weblog

Ik blijf nog wel even schrijven hoor . En jullie zijn van harte welkom, privédingen staan er niet op dus bang voor stalkers ben ik niet, maar wel heel herkenbare dingen voor coeliaken (en familie van coeliaken denk ik inderdaad!

picobello

picobello

30-01-2010 om 15:22

Dank jullie wel

vor al jullie tips, ga van het weekend eens lekker in de keuken staan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.