Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Herfst

Herfst

30-08-2009 om 09:07

Kussens van tuinstoelen

hallo allemaal,

wij hebben twee houten ligbedden in de tuin met daarop van die lange kussens. op het label staat dat je ze op 30 graden mag wassen, maar hoe doe je dat? gewoon in de wasmachine proppen en dan maar hopen dat ze er in de goede vorm weer uitkomen? of in een ligbad met de hand?

heeft iemand hier ervaring mee? het waren best dure kussens dus ik wil proberen ze niet na 1 zomer al te verprutsen

alvast bedankt!
herfst

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

30-08-2009 om 13:13

Niet doen

Ik zou het niet doen, mijn ervaring is dat de hoes krimpt en de vulling niet, hoe zorgvuldig je ook te werk gaat. Zit je met een bobbelig kussen, die niet meer in vorm te krijgen is.
Daar wordt zelfs voor gewaarschuwd bij de verkoper.
Dat wasvoorschrift is een wassen neus.

Jitske van Dam

Jitske van Dam

30-08-2009 om 20:03

Met de hand

Ik zou het voorzichtig met de hand doen, in bad, met vrij koud water.

Ook dan

met de hand loop je het risico dat je van die 'vuilwolkjes' gaat zien. Was mijn ervaring in ieder geval, het waren dan wel oudere en vrij lichte (van kleur) kussens. Misschien professioneel laten reinigen?

herfst

herfst

31-08-2009 om 13:57

Hmm durf niet ..

Ik durf er niet aan te beginnen zo te horen. het zijn lichte (beige) kussens en ze zijn niet echt heel vies ofzo. het leek me gewoon wat frisser om ze na de zomer te wassen. eventueel prof. reinigen als er echt een vlek opzit ofzo.

bedankt in elk geval voor het behoeden van wolkjes en bobbels

Minet

Minet

31-08-2009 om 15:18

Zelf stoomreinigen?

Heb je toevallig een stoomreiniger, of ken je iemand met zo'n apparaat? Misschien is dat een optie?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.