Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anoniem

Anoniem

26-03-2011 om 19:02

Kunstgras?

Wij overwegen voor ons kleine stukje tuin met circa 20m2 gras kunstgras aan te schaffen. Het gras is meer mos (weinig zonlicht) en we willen graag weer een nette tuin, maar toch een beetje groen voor de kinderen en voor ons oog.
Wie heeft er ook kunstgras en hoe bevalt het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schaafwonden

Kunstgras geeft meer schaafwonden en brandwondachtige plekjes als je er op valt. Lijkt me helemaal niets met kinderen.

Speelgras

Wij hebben onder de dubbele schommel kunstgras liggen. Het is speciaal speelgras waar kinderen veilig op kunnen vallen. Uiteraard is er nog geen kind op gevallen sinds we het hebben Ik vind het er mooi uitzien trouwens en ze spelen er ook vaak op.

Dinges

Dinges

27-03-2011 om 13:51

Ideaal

Wij hadden een soort van klaverveld met modderplekken onder de schommel dat blank stond als het een keer regende. Toen kwam mijn man met het onzalige idee kunstgras neer te leggen, hoe verzin je het! Maar goed, het kunstgras kwam toch, het ziet er niet eens heel lelijk uit (maar ach, ik lig ook niet wakker van kunststof kozijnen, dus wat ik vind is geen maatstaf en tot nu toe is er nog niemand vanaf gekomen met schaaf- danwel brandwonden. Er staat een hele zomer een veel te groot, veel te blauw en veel te lelijk zwembad op en als dat ding na de zomer weer weg is ligt het gras helemaal plat. Als ik geduld heb (of lui ben, dat kan ook) staat het na een week weer zoals het moet. En als ik zin heb, pak ik een bezem, veeg ik het gras en staat het na vijf minuten weer rechtop.
Een mollig groen grasveldje is mooier, maar het is een prima alternatief voor alles dat niet mollig en groen is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.