Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katie

Katie

29-05-2010 om 00:36

Krullen krullen en nog eens knopen

Hoi allemaal,
Mijn dochter van zeven heeft een hele mooie bos met krullen. Vanaf haar hoofdhuid en onderaan in haar nek van die pijpekrullen, ik ben er jaloers op, maar zelf vind ze het vreselijk, en logisch want het is een drama elke keer met borstelen kammen sprayen etc. Het vervelende is dat er bijna elke dag van die in elkaar gewoven plakkaten ontstaan. Ooit had ik een keer bij de kapper een piepklein flesje, heel duur maar zeker de moeite waard. De kapper was overgegaan op een ander merk en alles wat ik daarna heb geprobeerd was niks. Ook al verschillende cremespoelingen geprobeerd, de een werkt beter als de andere, maar nog steeds niet het gewenste resultaat. ik heb ook van die pompjes van andrelon, maar dan word het haar zo vet. Wie of wie heeft de gouden tip of product zodat ze niet nog meer een hekel krijgt aan haar krullen. In bed doe ik het al in een staart, maar een zuchtje wind erdoor en het zit al in de knoop. Het is gelukkig niet pluizig. Kennen jullie nog producten die ik nog niet geprobeerd he misschien??

Groetjes Katie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

29-05-2010 om 08:02

Helaas

Mijn dochter heeft ook een enorme struik,van heel fijn haar.Als je het uitkamt,zie je ter plekke de klitten ontstaan....Ik ben op aanraden van de kapper gestopt met die pompjes en antiklitspullen,door dat spul gaat het 'snachts meer in elkaar zitten met alle ellende van dien in de ochtend.En verhip,het gaat beter zonder.Verder laat ik er elke drie maanden zeker vijf cm. afknippen,en doen we er afentoe een haarmasker in,wat weer uitgespoeld moet worden.
Groetjes,bastet

Vet/olie aan de onderkant

Hier 3 krullebossen (eerst 2, maar jongste begint te puberen en haar haar begint ook steeds meer te krullen) en ik heb behoorlijke 'slag' (anderen noemen het ook krullen, maar in vergelijking met de rest van de familie vindt ik het wel meevallen).
Wij hebben dus een zee aan ervaring met klittende matjes. Vooral achter in de nek bij die dames. Man heeft het kort, dus die heeft er amper last van...maar wel altijd na het slapen ook enige klit.
Man kamt nooit, doet alleen een beetje woep/wap met een grove kam als hij gedoucht heeft en er dan wat gel in.
Oudste (16) borstelt het helemaal uit als het nat is, na het douchen of afspoelen (na het sporten). Niet te vaak wassen, dan wordt het te droog. Oudste doet er als het nat is onderin de nek vet of olie in, tussen de handen wrijft ze dat en dan kamsgewijs met de vingers erin werken, meestal draait die ergens wat elastieken in d'r haar voor 's nachts, dan zitten de krullen in wat kleinere knotten.'s Morgens borstelt ze het alleen bovenop uit.En doet er soms wat in als ze uit gaat of mooi wil zijn, anders alleen water erop en bovenop borstelen tot het enigzins niet meer alle kanten opstaat. Soms als ze 's avond lekker zit plukt ze aan het matje achterin de nek...en plukt het dan wat uitelkaar. Maar in de regel is dat vergeefse moeite want na 5 minuten is het weer hetzelfde. Als het haar niet nat is bortelt ze het verder dan bovenop nooit.Ze komt er niet doorheen, het heeft dus toch geen zin.
Maar je ziet het niet hoor (dat is een voordeel bij die krullen).
Jongste heeft nog wat dunner haar...maar die borstelt ook niet alles meer helemaal door. Die heeft dat geklit ook nog minder. Maar ook die smeert er wat vet in (wax) onderin, waar het het meeste klit na het wassen.
Ik (behoorlijk slag dus) doe ook wat wax in de punten van mijn haar...omdat het anders zo 'wijd' uitstaat.
Ik zou als je er niet meer doorheen komt en het toch geen nut heeft het niet meer compleet doorborstelen. Gewoon een beetje zodat je een fatsoenlijk model hebt en het een beetje zit is genoeg.
En dan na een wasbeurt alleen helemaal doorkammen of borstelen.
En niet te vaak wassen! Daar klit haar ook vreselijk van.
groeten albana

Massi Nissa

Massi Nissa

29-05-2010 om 12:03

Allen kammen na het douchen

Als het haar net gewassen is een beetje drogen met een handdoek, vooral niet te grondig. Dan een beetje krullenspul erdoor kneden (ik heb zelf Andrelon, en als ik heel rijk ben, iets van John Frieda). Met een heel grove krullenkam doorkammen. Laten drogen, niet fohnen. Voor het slapengaan vlechten erin. Volgende ochtend vlechten voorzichtig losmaken, met een plantenspuit haar beetje vochtig maken. Hier en daar een likje glansspul van Guhl (lila flesje). Met de krullenkam voorzichtig fatsoen aanbrengen waar nodig. Klaar.
Dit is hoe ik het doe. En als ik niets aan mijn haar doe, lijkt het net of er een granaat naast mij is ontploft, het staat alle kanten op in een kroesbos.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

29-05-2010 om 12:05

Niet borstelen

Om te beginnen het haar niet meer borstelen. Alleen kammen met een grove kam als het net is afgedroogd na het douchen. Daarvoor/na doe je er olie in (ik doe het eerst omdat ik mijn pluizebol anders helemaal niet kan kammen), en evt een beetje schuimversteviger. Verder nooit kammen als het droog is, daar wordt het niet mooier van. Voor de dagelijkse verzorging een beetje smeuïge wax er in doen (ik zweer bij Henna Plus Wax, maar die kan ik nergens meer vinden, grrr).
Cremespoeling moet je wel gebruiken, maar zonder die olie/wax ben je nergens. Zelf probeer ik maar haar maar eens in de week te wassen, dat betekent dat ik het ook niet vaker kam dan eens in de week (en niemand ziet die klitten, haha).
De olie heb ik van John Frieda, maar de meningen over dat merk zijn hier op OO erg verdeeld. Misschien weet iemand een ander goed merk.

Helen

Helen

29-05-2010 om 12:19

En hier..

...zweren we bij de cremevoeding van kruidvat. Heb 100 andere dingen geprobeerd maar bij ons werkt deze aanpak het beste:
-wassen om de 5 a 6 dagen
-fructis 2-in-1 shampo, 2x wassen
-bij veel klitten: cremevoeding erin als het nog nat is en helemaal uitborstelen. goed uitspoelen
-bij weinig klitten: droogdeppen en voorzichtig uitborstelen
-afdrogen en als nog vochtig een paar handjes cremevoeding door het hele haar verdelen, redelijk ruim. evt nog wat nadeppen en aan de lucht laten drogen.
-de krullen drogen eerst wat "hard" op maar worden in gebruik weer soepel. blijven dan mooi, klitvrij de rest van de week.

als het tussendoor gaat pluizen doe ik er met flink natte handen nog wat cremevoeding in. Maar als je dat t evaak doet, wordt het vet. nu hebben we sinds kort van etos een pompje:m ideale krulcreme. Is minder vet en gebruiken we tussendoor om de kroes weg te halen.Tussendoor kammen en borstelen doen we dus niet

Guinevere

Guinevere

29-05-2010 om 12:35

Helen

Helen, ik wil zelf juist vet in mijn kurkdroge haar. Dus ik kies zelf juist de vettere producten.
En wat is dat eigenlijk, "cremevoeding" van het Kruidvat? Heet dat zo? Of is het een soort cremespoeling die je niet hoeft uit te spoelen?

Helen

Helen

29-05-2010 om 15:35

Cremevoeding

het is ook wel wat vet, het is cremevroeding. Mijn dochter heeft als ik er niets in doe meteen droog, pluis, klithaar. Met dit spul erin wordt het normaal haar, zonder meteen spekvet te worden Het is een inderdaad iets dat je er niet uit hoeft te spoelen.
Het is een tijdje uit het assortiment geweest en toen waren we ten einde raad. Drama's met kammen en klitten. Duur spul erin maar niets werkte zoals dit. Zo blij dus dat het er weer was!!

1,19 voor een hele fles van 500 ml. Staat onderop de schappen met gele dop. Let op dat je de de cremevoeding neemt en niet de spoeling dus.

Jet Burg

Jet Burg

29-05-2010 om 16:58

Palmers

Dit gebruik ik:
http://www.drogisterij.net/Palmers_coconut_oil_condit_pot/P/711868
Je kan het op droog haar en op nat haar aanbrengen. Zelfs een klein beetje op je hoofdhuid is lekker. Wel zuinig, want anders krijg je een vette boel.

Even vloeken in de kerk

Ik kan me voorstellen dat je er niet om staat te springen, als je dochter zulk mooi haar heeft, maar toch: als het elke dag ellende is, kan je dan niet beter gewoon de schaar erin zetten?

groeten,

Temet

Vlechtje

Vlechtje

29-05-2010 om 23:07

Vlechten

Gevlochten haar klit niet. Na het wassen met veel cremespoeling doorkammen. Uitspoelen en voorzichtig handdoekdroog maken. En dan vlechten in het haar. Toen mijn dochter lang haar had (niet eens krullen) en ze het zelf nog niet goed kon kammen had ze bijna altijd vlechten. Een enkele keer een staart. En vrijwel nooit los.

Katie

Katie

30-05-2010 om 02:28

De schaar..

Sorry Temet, maar de schaar erin is echt geen optie!
Ik was het om de 4 a 5 dagen, net hoe het uitkomt. Soms kam ik het maar dan alleen de bovenste laag, inderdaad een voordeel bij krullen dat het dan niet opvalt. Pas als het gewassen is dan ga ik echt lok voor lok de knoopjes eruit halen. die kleine knoopjes zijn ook niet echt het probleem, maar het zijn die plakkaten. als het echt heel erg is knip ik wel eens de ergste knoop eruit (valt gelukkig ook niet op) Ik heb heel veel tips van jullie gekregen en ik heb nog niet alles daarvan geprobeerd. De vlechten voor het slapen gaan wel, maar dan vind ze het s' ochtends niet mooi zitten, het blijft een meisje die al kritisch is soms. Ik had gehoopt dat er een wondermiddeltje was die het satijnzacht zou maken... maar ik ga zeker nog wat van jullie tips proberen, ALLEMAAL BEDANKT!!!

Katie

De huid en vlechten

Dat vlechten is leuk als je nog geen échte dikke krullebos hebt, maar slag (zoals ik) of het haar wat dunner. Maar als oudste vlecht moeten het zeker 4 vlechten worden anders heeft ze geen kussen meer nodig en zo'n dikke bobbel in je nek slaapt voor geen meter...én voor er gevlecht kan worden moeten er dus 4 strengen worden gemaakt en moet er dus wel enigzins scheiding ingebracht worden...nou dat kan je vergeten met een échte dikke krullebos hoor! Dan zou ze het dus weer eerst nat moeten maken en borstelen..en dat zegt iedereen dat lukt écht niet en is ook niet zo goed voor dat haar elke keer dat getrek eraan om die klitten eruit te krijgen. Daarom dat oudste die knotterige bobbels erin draait. Helpt net zo goed en is veel minder werk en zonder geborstel.Meestal draait ze er 3. 1 dikke bovenop en 2 ergens achter de oren..een dikke elastiek erover en klaar.
Jongste heeft nog dunner haar en die zou nog wel een vlecht kunnen hebben/krijgen, maar dat heeft echt amper nut, zo'n knot gaat veel sneller en geeft hetzelfde effect.
Verder wil ik er nog op wijzen dat oudste en ik van die creme-gedoe-spul altijd uitslag krijgen in het gezicht. Vooral die coconut-spul wat hierboven ook genoemd wordt was dramatisch...knalrode plekken krijgen wij ervan in het gezicht/hals en nek op de plekken waar ons haar ons gezicht raakt bij vooroverbuigen,wind,liggen etc.
Eigenlijk krijgen wij dat bij bijna alle creme's. Alleen niet van gewone cremespoeling die je uitspoelt en niet van pure olie of wax zonder teveel toevoegingen en luchtjes.
T's is maar een waarschuwing...wij hebben gewoon erg gevoelige huiden en ik dacht zo kinderhuidjes zijn meestal ook supergevoelig en dadelijk schrik je je een hoedje als ze roodgevlekt wakker wordt 's morgens...
groeten albana

Helen

Helen

30-05-2010 om 10:53

Biosilk, vlechten en plakkaten

Grappig Kersje, Biosilk (van het merk Farouk, ik heb jouw link even niet gevolgd) is dat waar ik bij zweer voor mijn eigen (lang, stijl) haar!! Maakt het heerlijk glad en zacht en haalt de bovenste pluislaag eraf!!

Heb het ook wel eens bij dochter erin gedaan maar het nooit als alternatief gezien voor de "echte-krullen" behandeling. Het is ook vrij duur maar.. je hoeft er ook maar steeds een beetje van te gebruiken..

En vlechten tegen de klitten zijn op zich een goed idee maar je haalt er wel de mooie krul mee uit. Als mijn dochter eenmaal vlechten in gehad heeft, blijven ze erin tot de volgende wasbeurt omdat los dan niet meer mooi is.

En wat betreft die plakatten. Ik blijf die dus voor door de beschreven remedie. En soms kam ik tussen twee wasbeurten met mijn handen als kammen de hele bos door met water en cremevoeding. In die zin blijf je de plakkaten zoveel mogelijk voor.

ilsepilse

ilsepilse

03-06-2010 om 16:03

Mariposa

kijk eens op de website van mariposa import, deze dame importeert uit amerika natuurlijke producten voor krulhaar (meestal kroes), maar een collega met een blonde dochter gebruikte de jessicurl ook voor haar dochter !
succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.