Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lies

lies

14-12-2009 om 20:01

Krullen

hoi
dochter wil voor het kerstdiner haar lange haren graag gekruld.
Ik ben helemaal niet bekend met krulspullen. Dochters zullen wel vaker met dit soort vragen komen, en ik wil best iets kopen maar ....uhm wat heb ik eigenlijk nodig? ik zie door de bomen het bos niet meer. Is zo'n Braun AS200 krulding goed genoeg voor een avondje of heb ik echt zo'n set rollers nodig? wat gebruiken jullie voor het stylen van het haar van jullie dochters?
tips zijn welkom!

Lies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Papillotjes?

Mijn haar is al mijn hele leven zowel kort als ongeneeslijk steil, maar desondanks denk ik te weten hoe het ook kan: met papillotjes. Waar die oude meisjesboeken al niet goed voor zijn.
Neem repen stof (oud laken ofzo), wikkel er een lok omheen, helemaal opdraaien tot aan het hoofd, vastknopen. Zo het hele hoofd doen tot het haar op is. En dan slapen, en de volgende dag die dingen eruit, et voila, krullen.
Althans, volgens die boeken dan.

Scheelt weer de aanschaf van electrisch gereedschap.

Groeten,

Temet

maan.

maan.

14-12-2009 om 21:47

Invlechten?

Hier goede resultaten met het 's avonds invlechten van gewassen haar.

Probeer het de komende dagen eens uit dan zie je wat het resultaat kan zijn, dikke vlecht of twee dunne vlechten wat levert leukere krullen op.

Is beter voor je haar dan een krultang (bovendien krijg ik met een krultang geen goede krullen maar dat zal aan mij liggen).

succes!

Aïda

Aïda

14-12-2009 om 21:54

Vooral met lang haar

Zou ik geen geld uitgeven aan een carmenset, die krullen zakken dan te snel weer uit.

Je kan gewoon bij de drogist papilotten kopen. Die de avond ervoor in nat haar indraaien. de volgende ochtend eruit halen en dan zakken ze in de loop van de dag wat uit, zodat het 's avonds mooie krullen zijn. Je kan er ook smorgens wat lak door spuiten. Niet bovenop het haar, maar het haar optillen en ertussen spuiten..

belangrijk is de lengte van haar haar, schouderlengte is vaak de volgende ochtendwel droog, maar veel langer haar moet je anders 's middags alvast in draaien zodat het langer de tijd heeft om te drogen. Als je daar geen tijd voor heb, kun je er ook voor kiezen om op 1 plukje haar 2 papilloten te wikkelen.

Hier gaat de middelste woensdagavond ook weer met papilloten in naar bed.

ishtar

ishtar

15-12-2009 om 09:23

Slagen of krullen

vlechtjes geven slagen, papillotten geven krullen. Als je dat doet in haar dat met wat suikerwater is natgemaakt worden ze wat steviger.
Wij deden dat vroeger altijd met reepjes stof. Plukje haar op een reepje stof leggen, oprollen en bovenin een knoop leggen. Nachtje mee slapen en de volgende dag voorzichtig (liefst) met je vingers doorkammen. Anders kam je alle krul er weer uit.

Krultang

Het is even flink doorwerken, maar met de krultang krijg je toch echt gewoon mooie krullen hoor! Carmen krulset ook geprobeerd (van oma) maar daar bracht ik niks van terecht. Op de één of andere manier draaide ik die rollers zo in dat ze er nooit meer uitkwamen... Onze dochter heeft haar haar in lagen dus dat is sowieso moeilijk indraaien.

lies

lies

15-12-2009 om 18:41

Aha

bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag. Zou het helpen om wat mousse in het haar te doen voor ik die roldingen er in doe? of alleen lak na afloop?

invlechten/vlechten doe ik regelmatig, maar dat vind ik geen mooie 'krullen'. 't wordt dus sowieso draaien.

groetjes
Lies

Instructies op youtube

Als je met een krultang krullen wil maken kun je waarschijnlijk op YouTube tig filmpjes vinden met instructies over hoe dat te doen. Misschien kun je daar iets mee!

Aïda

Aïda

16-12-2009 om 12:12

Zeker schuim

Zeker schuim/mousse gebruiken.
En inderdaad na het uithalen alleen met je handen los maken, anders gaat het pluizen.

Veel succes en plezier. Ik hoop dat het een moi kapsel word waar je dochter helemaal blij mee is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.