Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ayanna

Ayanna

16-01-2010 om 11:41

Kruidentips gezocht

Ik wil vanavond iets met kip en mihoen doen. Ik heb nog ui, knof en champignons liggen. Maar wat voor kruidencombinaties zijn lekker daarbij??? Ik wil eens een keer niet terugvallen op kant en klare pakjes en zakjes.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

16-01-2010 om 11:47

Simpel

de kip alvast in de ui en knoflook leggen, met wat olijfolie of sojasaus. verder is koriander daar wel lekker bij denk ik, maar cashwe noten zijn helemaal zalig om er op het laatst bij te gooien.. en verder hou ik altijd van goed peperen! en dan vanavond gewoon lekker wokken, champions erbij. En de mihoen...!
en natuurlijk nog groenten..
groet, polly

~~esther~~

~~esther~~

16-01-2010 om 12:46

Koriander, gember, sesam...

Koriander inderdaad, en gember is er ook goed bij. Sesamolie als je dat toevallig hebt (of sesamzaadjes maar die hebben niet zo'n duidelijke smaak als de olie).

Ik vind zelf een kippebouillonblokje wel lekker in zoiets, in plaats van zout.

Lou

Lou

16-01-2010 om 13:53

Gember en komijn

Een heerlijke combi bij kip is knoflook, gember en komijn. Koriander past daar ook goed bij. En banaan. Kip met champignons vind ik dan weer niet zo geslaagd, die zou ik eruit laten.

Guinevere

Guinevere

16-01-2010 om 14:40

Oestersaus

Of gember en oestersaus en flink rode peper? Evt. de rode peper heel fijn hakken en pas aan tafel er overheen strooien (vanwege de kindersmaak?).

Ayanna

als je pakjesloos door het leven wilt, dan kan ik je een vijzel aanbevelen (of goede keukenmachine waarmee je kleine hoeveelheden kunt pureren). Voor mihoen vijzel ik ui, knoflook, pepertjes, trassi, ketoembar en versgeraspte laos (of gember maar houdt echtgenoot niet zo van). Kip in stukjes bakken, beetje peper en zout erbij, gevijzelde prutje erdoor en wat ketjap. Groenten even apart roerbakken met trassi en ketoembar. Mihoen wellen en afgieten en alles door elkaar roerbakken. Lekker met omelet in reepjes en bij mij gaan er steevast petehbonen door de mihoen, maar daar moet je wel van houden. Stinkt een uur in de wind.

Ayanna

Ayanna

16-01-2010 om 18:21

Mjam, lekker allemaal

Ik heb mijn mihoen/kip-idee even laten schieten, want ik zal eerst mijn kruidenrek moeten aanvullen. Trassi....dat ik daar nou zelf niet aan gedacht heb! Maar niet in huis, net zomin als koriander en ik denk dat ik idd ook maar eens sesamolie ga aanschaffen. Vanavond is het een eenvoudig gebakken kipfiletje met eigen gemaakte champignonroomsaus geworden, ook lekker.
Maar jullie tips zijn met open armen ontvangen! Nog meer ideetjes zijn btw van harte welkom.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.