Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polly Shearman

Polly Shearman

30-01-2009 om 09:04

Kromme fietssleutel

zoonlief moest vanmorgen met de fiets naar school omdat ze gaan schaatsen. Hij wil zijn fiets van slot halen en zijn fietssleutel gaat helemaal krom ( dat komt vast omdat hij het met beleit deed NOT) hij is nu op de fiets van kleine broer ( dat word balen, die fiets is veel te klein) Maar hoe krijgen we die sleutel nu weer recht?? ik heb het geprobeerd maar er blijft een knik in zitten. Iemand een goede tip?

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Helaas

Bij ons in het dorp gevraagd bij de sleutelmaker en hij zei dat dit een zwakke plek blijft. En dat de kans best groot is dat de sleutel (mocht je hem weer recht krijgen) zal afbreken en in het slot blijft zitten. Waardoor je een groter probleem krijgt. Ik heb er dus maar een sleutel voor oudste bij laten maken.

Kari1

Kari1

30-01-2009 om 09:25

Niet doen

Je hebt grote kans dat die sleutel een van de volgende afbreekt in het slot en dan ben je verder van huis.
Heb je nog een reservesleutel? Daar dan een kopie van laten maken, dan heb je er weer twee.
Kari

Kari1

Kari1

30-01-2009 om 09:26

Tegelijk

pinda@...

Polly Shearman

Polly Shearman

30-01-2009 om 10:22

Dank je wel

het slot wat op zijn fiets zit is nog maar een paar maanden oud, dus ja ik moet nog ergens reserve sleutels hebben... .maar waar????
Ik heb toch niks aan mijn IQ van 131 als ik zo chaotisch blijf zodat ik alles kwijt raak en niks meer weet te vinden.... grrrr

Ze liggen naast de kerstspullen

waar ook je zonnebril ligt.

hahaha

Polly Shearman

Polly Shearman

30-01-2009 om 10:32

Manda

jij hebt een goed geheugen....
ja idd daar zullen ze wel liggen..zucht

Lol

ja maar ik kon mij niet herinneren dat Loretta iets zwarts aan had bij de iq test.

Polly Shearman

Polly Shearman

30-01-2009 om 11:56

Ik weer wel

mijn geheugen is briljant volgens de test, toch ben ik niet in staat de juiste informatie bij de juiste nick te onthouden. Ben waarschijnlijk visueel ingesteld en visueel is het wat lastig op een forum.

groet, pol

Tirza G.

Tirza G.

30-01-2009 om 17:01

Bovenste la

En dan meteen links in het hoekje. Dáár liggen de reservefietssleutels.

Tirza

Ja in die la

waar ook de garantiebon van die fiets nog in zit !

Nely

Nely

30-01-2009 om 21:32

Ook vaak gehad

die kromme fietssleutels, en elke keer weer laten bijmaken, en ben nu dan maar overgestapt op een los cijferslot en daar heb ik geen sleuteltje bij nodig.

Maar polly

Je hebt geen reservesleutel nodig om de sleutel te laten namaken hoor. Want die reservesleutel kon ik natuurlijk ook niet vinden .
Je kunt je kromme sleutel gewoon laten namaken dus.

Polly Shearman

Polly Shearman

31-01-2009 om 12:35

Sleutel gevonden!

hoera! hing ergens aan een haakje in de keuken... viel ineens op dat daar een sleutel hing...
alles is weer goed!

dank dank!

Heilige antonius

Polly, een tip: roep de volgende keer de Heilige Antonius van Padua aan. Dat heb ik geleerd van mijn echtgenoot, die katholiek is opgevoed. Reuzehandig!
Ik ben niet gelovig maar toch vind ik altijd alles terug (behalve mijn Nintendo DS)

In katholieke kringen wordt Antonius aangeroepen om verloren zaken terug te vinden:

Zeg: "Heilige Antonius, beste vrind, maak dat ik m'n (sleutels,) vind"
Als het voorwerp is teruggevonden moet je ook de Heilige Antonius bedanken, dat is wel zo beleefd..

Hij is de patroonheilige van de Franciscanen, verloren voorwerpen, vrouwen en kinderen, armen, bakkers, mijnwerkers, het huwelijk, reizigers en verliefden en patroon tegen schipbreuk, de pest en koorts.

Dat laatste, van die koorts, was ik helemaal vergeten, vandaar dat ik meer dan een week met 39,5 op bed heb gelegen.Dom..dom..

Damajo

Petr@

Petr@

01-02-2009 om 02:04

Grappig

Ik ben niet katholiek, maar roep ook altijd Antonius aan als ik dingen niet terug kan vinden.
En 9 van de 10 keer werkt het, zelfs bij een verdwenen wandelende tak ))

gr.
Petr@

Polly Shearman

Polly Shearman

01-02-2009 om 16:16

Maar volgens de wet van murphy

Ligt het altijd op de laatste plek waar je kijkt.

Ik heb wel eens bedacht toen ik iets kwijt was: waar zou ik het laatste kijken, waar zou het absoluut niet kunnen liggen!
en ja hoor daar lag het..

dit was vast maar heel toevallig.. maar ach..

groet, polly

Hmm

Eens denken waar die DS absoluut niet zou kunnen liggen... Jullie horen het nog wel ( hoop ik!)

Damajo

Tirza G.

Tirza G.

01-02-2009 om 18:13

Categorieen

Ik heb zoek-categorieen (daarin ben ik dan wel weer heel georganiseerd).
Categorie A: de meest logische plaats. Tas, jaszak, aanrecht, bureau.
Daarna komt categorie B: zou kunnen. Dus: boven (na omkleden ofzo), koelkast, fruitmand, dat soort plaatsen - waar je gewend bent om iets neer te leggen.
Categorie C: echt onlogisch. Mijn mobiel op kamer zoon, zoiets. Het kán niet dat-ie daar ligt, maar ga tóch maar even kijken.
Categorie D: ik hoop het niet. En dat is buitenshuis, bij iemand anders oid.
Daarna komt de berusting. Wat het huis neemt, geeft het huis ook weer terug.

Wij durven niet te verhuizen.

Tirza

Polly Shearman

Polly Shearman

01-02-2009 om 20:49

Precies anna

I rest my case ( sancy?)

Tirza G.

Tirza G.

01-02-2009 om 23:24

Zei winnie de poeh al niet

in al zijn berenwijsheid.........we zochten op plaatsen waar je níet was. Maar toen we gingen zoeken op plaatsen waar je wél was, toen vonden we je........

Tirza

Plien

Plien

04-02-2009 om 10:35

Precies!

Die Winnie was zo dom nog niet. Ik neem me ook altijd voor dat ik iets ga vinden ipv. ga zoeken. Tot nu toe is het nog altijd gelukt.
Antonius, ja als keurig katholiek meisje ken ik die ook. Maar ook wijlen mijn moeder kan nog steeds heel goed zoeken . Als ik het daaraan vraag vind ik 9 van de 10 keer snel terug wat ik kwijt was.
Maar ook voor nietgelovigen: proberen kan geen kwaad hoor, als het helpt om een omgekeerde Jozef in de tuin te begraven als je je huis wilt verkopen, kan Antonius aanroepen vast ook geen kwaad

Petr@

Petr@

05-02-2009 om 08:08

Tirza bedankt!

Ik ben al een paar dagen m'n mapje met autopapieren kwijt en moest gisteravond, toen ik tijdens het tandenpoetsen weer eens liep te piekeren waar het nou toch zou kunnen liggen, aan jou categorie-indeling denken.
Op logische plaatsen lag het niet, op de 'zou kunnen' ook niet dus ging ik over naar categorie C: onlogisch. Ik begon met m'n tennistas en ineens viel het kwartje: hardlooptas! En daar vond ik m'n mapje terug, in het zijvak....
gr.
Petr@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.