Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sierlo

sierlo

15-10-2009 om 20:10

Kromme deur

Ik ben sinds een jaar voor het eerst huurder. Ik weet eigenlijk niet goed wat voor de woningbouw en voor mijn rekening is.
Ik heb dus een kromme buitendeur. Dat had ik vorig jaar al en toen is er een timmerman van de woningbouw bij geweest en heeft het slot bijgesteld zodat de deur weer gewoon dicht kon. Maar nadat ik mijn stinkende deurmat weg gegooid heb zie ik dus dat de vloer gewoon nat is. De onderkant sluit niet tegen de drempel, er zit een tochtstrip op, maar de kier is te groot.
Kan ik nu zeggen/eisen dat ik een nieuwe deur wil? (de deur is al bijna 35jaar oud). Ik kan me voorstellen dat het mij ook stookkosten scheelt als het niet mee zo naar binnen tocht. Of moet ik genoegen nemen met een reparatie/tussen oplossing? Als het mijn eigendom was geweest had ik een nieuwe deur gekocht na 35 jaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

15-10-2009 om 20:42

Buitendeur

en ook binnendeuren zijn voor kosten van de verhuurder. Het is een onlosmakelijk en bouwkundig geheel van de woning.

deze folder: http://www.wbvelsen.nl/uploads/_site_1/Brochures/over_onderhoud.pdf

verwijst ook heel keurig naar de geldende wetgeving en is een vertaling daarvan. Kijk even bij de D van deur.

tonny

tonny

15-10-2009 om 21:27

En hoe is het met de deuren van de buren?

Als jullie deuren even oud zijn, hebben die vast ook mankementen.

tonny

sierlo

sierlo

16-10-2009 om 08:59

De buren

Wonen midden in de straat, en ik woon voor "vrij". De andere huizen vangen dus veel minder wind en regen omdat de andere huizen overburen hebben en ik niet, ik heb ongeveer 300 meter vrij zicht. 1 buurman midden in de straat heeft afgelopen jaar wel een nieuwe deur gekregen, dat was 2 weken nadat die timmerman bij mij geprobeerd had mijn deur te repareren. En verder zijn de meeste huizen verkocht en vallen dus niet meer onder de service van de woningbouw. Ik vind het dus moeilijk om mijn deur met de andere deuren te vergelijken.

amk

amk

16-10-2009 om 09:02

Gaat niet om de deur van de buren

het gaat om Sierlo's deur, en als die niet goed is en alle andere deuren wel moet de verhuurder daar toch gewoon wat aan doen.

Jaymza

Jaymza

16-10-2009 om 09:43

Eigenaar

Deze kosten zijn voor verhuurder. Na 35 jaar mag er inderdaad wel een nieuwe deur in als het binnenregent zeker.
Jaymza

Maxime.M

Maxime.M

16-10-2009 om 13:16

Wat ik denk

Hoi,

Ik denk niet dat je een nieuwe deur kan eisen, wel dat het in orde gemaakt wordt, dan kunnen zij zelf bepalen of ze de deur repareren (wellicht een stuk eraan zetten of extra goede tochstrips plaatsen) of dat je een nieuwe deur krijgt. Als het eindresultaat maar is dat het niet meer inregent of tocht en het er weer netjes uitziet.
Ik huur ook en hier hebben ze mijn verrotte kozijn helemaal gerepareerd. De timmerman zei dat het volgens hem goedkoper zou zijn geweest als ze een nieuw kozijn hadden laten plaatsen (timmerman is niet van de woningbouw maar ingehuurd) maar goed, het is heel mooi en netjes gerepareerd, je ziet er niets meer van, ik bedoel maar, het gaat dus om het eindresultaat.
Wat hier goed werkt is veel foto's van de situatie maken en meesturen met je verzoek tot reparatie (dus ook de natte plekken op de vloer enzo)

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.