Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Krijtjes in wastafelputje

De dames hebben vanmiddag een lading schoolbord krijt in het wastafelputje gekieperd, dit samen met een hoeveelheid zwitsal creme.

Het water loopt nu heel traag weg, ik heb het een tijdje laten doorstromen met heet water hierdoor werd het beter (creme zal wel weg zijn). Maar het is nog steeds niet normaal, kan ik er iets in gooien wat die krijtjes goed oplost ?

Ik heb geen zin (absoluut niet) om de boel (sifon) open te moeten draaien. Het mag een flink chemisch goedje zijn zolang ik dus er maar mee geholpen ben.

Verder haat ik kleuterdames.

(bovenste natuurlijk met een anders wordt ik hier neer gehoekt...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

26-01-2009 om 21:04

Zuur

Zuur lost kalk op, en krijt is kalk. Dus een flinke lading schoonmaakazijn er een paar uur in laten borrelen.
En wat een leuke, creatieve kinderen had jij vanmiddag! Wedden dat je er verder geen kind aan gehad hebt?

Manda Rijn

Manda Rijn

26-01-2009 om 21:09 Topicstarter

Geen zin in

om de sifon open te draaien. De gehele badkamer met leidingen en afvoeren is nieuw dus ik vind geen verkalkte teennagels van de bejaarden voor ons maar toch. Ik kan het gewoon even niet opbrengen om dan te gaan zoeken naar de juiste gereedschap/ellende, bovendien was het nogal een erg dure sifon en ik wil mezelf niet voor de kop hoeven te slaan als ik eigenhandig iets kapot maak of beschadig.

Manda Rijn

Manda Rijn

26-01-2009 om 21:15 Topicstarter

Geen kind aan gehad

ze waren idd heeeeel zoet bezig, tevreden bezig terwijl ik niets vermoedend het rijk beneden voor mezelf had geclaimt. Ik vroeg nog onder aan de trap wat ze met die kraan aan het doen waren "we zijn aan het schoonmaken hoor". En toen ben ik dus tevreden weggelopen, DOM !!, natuurlijk zijn ze niet aan het schoonmaken, dat had ik gewoon kunnen weten want zo zitten ze niet in elkaar !!!

GRRRR nu moet ik dus wel vaker naar boven om te controleren wat ze aan het uitvreten zijn.

Na dit incidentje hebben ze (waarom is dit soort ongein alleen gaande als meisje Y hier is ?) ook nog opgebiecht dat ze vorige keer het bed (100 jaar oud) hebben 'geschminckt', vandaar dat dat bed laatst zo plakkerig was.

ok azijn, en dat gaat zeker werken ? Mooi, azijn is ook niet giftig dus dan kan ik dat er morgen zelf fijn in gaan gooien.

Janeway

Janeway

26-01-2009 om 22:43

Ontkalker?

Als je geen azijn hebt heb je misschien wel antikal oid.. Misschien werkt dat. Ik zou er wel even bij blijven om te kijken wat het doet.. (niet boven gaan hangen ivm spetteren en evt dampen)
En anders Mandaman het klusje laten klaren.. Kan je hem de schuldgeven van de sifon..
Kleutermeiden zijn niet te vertrouwen.. Dochterliep ooit eens op het dak van de aanbouw, omdat vriendinnetje dat gezegd had.. Vriendinnetje mocht een tijdje niet spelen bij ons..Misschien een tipje. Ze beneden laten spelen.. Kan je ze in het oog houden..

Manda Rijn

Manda Rijn

26-01-2009 om 23:04 Topicstarter

Mandaman haha

is de laatste in dit huis die klust, al het gereedschap in dit huis is van mij en de rolverdeling is heel duidelijk, ik klus of regel klusmannetjes.

Ellis Lloyd

Ellis Lloyd

27-01-2009 om 09:19

En?

En ben je al van je probleem af?
Moet wel zeggen dat ik me wat ergerde. Eerst al aan de opmerking dat het van jou ook wel een heel chemisch goedje mag zijn, als het JOU maar helpt. En dan later nog weer de opmerking dat je domweg geen zin hebt om het juiste gereedschap op te zoeken. Voor zoiets simpels als even een (nieuwe!) sifon open te draaien notabene! Neuh gooi er maar een zeer schadelijk chemisch goedje in!
Ben je met alles zo makkelijk en ego?

Guinevere

Guinevere

27-01-2009 om 10:07

Ellis

Ellis, ik kan me zo voorstellen dat Manda in "haar toestand" helemaal geen zin heeft om onder de wasbak te gaan wroeten. Nou zijn chemicalieën dan natuurlijk ook niet zo'n goed idee...
Jouw opmerking over "ben je altijd zo ego" is op de man/vrouw spelen en bovendien totaal o.t.

Ellis Lloyd

Ellis Lloyd

27-01-2009 om 10:36

Guinevere

"Jouw opmerking over 'ben je altijd zo ego" is op de man/vrouw spelen en bovendien totaal o.t."

Toen ik mijn berichtje verzond bedacht ik me dat ik dat ego beter niet had kunnen noemen. Maar er stond 'makkelijk en ego' en dat makkelijk dat viel me al meerdere keren op. En OT? vind van niet. Ik vind het namelijk erg makkelijk maar ook ego overkomen. Zoiets simpels als een sifon opendraaien niet WILLEN doen omdat je er geen ZIN in hebt. Terwijl het niets voorstelt, het gaat immers om een nieuwe sifon! En er dan maar iets flink chemisch in gooien zodat JIJ (zij in dat geval) er dan vanaf is?! Het milieu is van ons allemaal.
En zwanger of niet, dat doe je toch niet?! Als je het zelf niet kunt doen laat je het iemand anders doen. Dat kan zelfs Mandaman die nooit klust. Kom nou!

Guinevere

Guinevere

27-01-2009 om 11:13

Mandaman

Ja, dat is wel zo, dat Mandaman nu wel eens even mag inspringen voor zijn zwangere dame! Manda, dit is hét moment om het hem te leren. Of schakel de kleuters in om het euvel op te lossen (jong geleerd is oud gedaan, haha).
Gelukkig is azijn milieuvriendelijk, Ellis.

Ellis Lloyd

Ellis Lloyd

27-01-2009 om 11:25

Azijn

Ja ok, uiteindelijk kwam er gelukkig een wat milieuvriendelijker alternatief om de hoek kijken. Maar dat maakte voor haar niet uit. Ze had er als je het mij vraagt rustig een halve fles chemische troep in gegooid als het azijnalternatief niet geopperd was.
Het allermilieuvriendelijkst is gewoon Mandaman die sifon even los te laten draaien, leeg laten gooien en weer vast laten draaien

Manda Rijn

Manda Rijn

27-01-2009 om 11:36 Topicstarter

Kom jij het dan doen ellis

je hebt er zo'n duidelijke mening en idee over. Zuur schijnt namelijk heel goed te werken.

Manda Rijn

Manda Rijn

27-01-2009 om 11:38 Topicstarter

En ik heb

er gisteravond nog een tijdje de hete kraan open gehad en daarna antikalk wc eend erin gegooid en het stroomt weer redelijk door.

Ellis Lloyd

Ellis Lloyd

27-01-2009 om 11:55

Nee manda ik kom niet

want je hebt het zelf al opgelost zie ik, dus dat heeft geen zin meer. Jammer dat het toch op een foute manier is gebeurd. Antikalk wc eend.... En een tijdje de hete kraan open gehad... Tjonge wat een verspilling! terwijl het zo simpel en niet-belastend opgelost had kunnen worden!
Maar ok, genoeg erover wat mij betreft.

Tirza G.

Tirza G.

27-01-2009 om 16:43

Grijns

Leuk spul he, kleuterdames. Mijn toenmalige kleuter heeft een keer de voegen van de badkamer gekleurd. Met lippenstift. Mooi he? En toen bedacht ze dat ik dat misschien niet goed zou vinden. En heeft ze het weggepoetst met mijn prachtige, witte, hotelkwaliteit, rulle badhanddoeken.

Zucht. Ook ik haatte even kleutermeisjes. En ik was in staat om er een contaíner milieuonvriendelijke derrie tegenaan te gooien om het goed te krijgen.

Tirza

Manda Rijn

Manda Rijn

27-01-2009 om 20:44 Topicstarter

Haha

ja kleutermeisjes, zo vindingrijk zijn ze.... arghh ! Lippenstift in voegen, oh hoe feestelijk gruwelijk moeten je handdoeken eruit hebben gezien.

Het maken van 'soepjes' is hier dus al een tijdje gaande. Vooral buiten (maar helaas nu dus ook binnen), dan schaven ze hele pakjes stoepkrijt op een tegel, doen dat in een bakje (bij voorkeur iets nieuws en duurs wat ze van mij ontvreemd hebben), aarde, hydrokorrels, takjes, blaadjes (van de heg) erbij en dan roeren. En naderhand zit ik met een curverbak met gore drap of een verstopt krijtig en vettig afvoerputje.

Doen jongens dat nou ook ?

Guinevere

Guinevere

27-01-2009 om 21:00

Drabsoep

Ja, dat doen jongens ook helaas. Hier is het alleen geen soep maar toverdrank. En ooooh wee als ik het per ongeluk weggooi! Ik heb verboden om er stoepkrijt voor te gebruiken, dáár koop ik dat spul niet voor. Eén keer hebben de heren zelfs de knuffel van een klein broertje in die smurrie gesopt. Toen was ik pas echt boos...

Manda Rijn

Manda Rijn

27-01-2009 om 21:09 Topicstarter

Klein broertje

ja en ze zijn wel zo link niet hun eigen favoriete knuffel te pakken.

Monsters. Morgen trouwens ga ik ook een fles schoonmaakazijn kopen, wel zo handig als er weer wat in drijft en idd niet zo schadelijk voor het milieu.

Fraz

Fraz

27-01-2009 om 22:06

Oja heksensoep

maak je borst maar nat dat blijven ze nog jaren doen (dochter negen doet het nog steeds). Wat ik ze meestal geef is oude plastic potten met deksel (bijv. van boer'nyoghurt of van kies en kooksaus) en dat mieter ik na een dag of twee met deksel en al in de kliko. Hier maken ze meestal soep van droge pasta of rijst , kruiden, koffieprut, suiker en alles wat ze nog meer kunnen vinden/kunnen loskrijgen van mij.

Tirza G.

Tirza G.

27-01-2009 om 22:37

Parrrrrrrrfum

O, ik lees het al. Die gaat van de zomer parfum maken. Dan rukken ze alle rozenblaadjes (etc) van je planten en dat wordt dan gemengd met fijne dingen in jóuw goeie plastic bakjes. En dan wordt het parrrrrrfum.

Tirza (thank God she's 18 now )

tonny

tonny

27-01-2009 om 22:45

He jaaaa

dat herinnert me aan vroeger...

helaas/gelukkig waren mijn eigen dochters minder inventief.

tonny

MaximeM

MaximeM

28-01-2009 om 00:28

Ook leuk

Hoi,

Bij mijn schoonmoeder werd vroeger een keer aangebeld, stond er een mevrouw op de stoep die zei dat er allemaal dingen uit het raam werden gegooid, lippenstift, flesje parfum (stuk natuurlijk) boven stond het broertje van mijn man, die was alles uit het raam aan het kiepen. Toen mijn schoonmoeder boos binnenkwam zei hij "ik zal lullie niet meer plagu.." Verder heeft mijn collega een keer haar 6 jarige dochtertje (die nu al volwassen is) en vriendin uit het raam zien springen, zo voor het voorraam langs (waarschijnlijk hadden ze een niet al te hoog huis), ze kwamen netjes op het gras terecht en hadden het heel leuk gevonden...aaah. Gelukkig zijn we tegenwoordig wel wat voorzichtiger met ramen dan vroeger.

Maxime

Krijtjesprut

Troost je, ook aan de andere kant van de wereld wordt volop krijtjesprut gemaakt. Wat is dat toch? Hier smeren ze meestal vervolgens hun handen en voeten onder en dan heb je dus overal prachtige sporen op je oprit. Eigenlijk best mooi, alleen is een regenbuitje niet genoeg om het weg te spoelen.

Van mij krijgen ze meestal yoghurtbakken om in te kliederen, ze hebben zelf genoeg zalfjes en vieze stinkgeurtjes om parfum mee te maken. Gelukkig weten ze inmiddels dat ze van onze spullen af moeten blijven. Het enige nadeel is dat je dan 's avonds zo'n stinkend meisje of jongetje een nachtkusje moet geven...

Gelukkig vinden ze het ook geweldig om gewoon met alleen maar water en emmertjes, bakjes etc in het zwembad te kliederen. Zelfs nu ze al 'groot' zijn (6, 8 en 10)

groetjes, Muusje

Manda Rijn

Manda Rijn

28-01-2009 om 10:41 Topicstarter

Aha gecontroleerd aanbieden

plastic bakjes met deksels, dat is de oplossing dus. Parfum maken, oh ja ik deed dat vroeger ook, met rozenblaadjes en rozenbottels. En dan stond het een weekje onder het fietsenrek en dan was het beschimmeld en dan kon mijn moeder het weg gooien, fijne tijd was dat.

Joehoe Ellis, ik heb de sifon los gedraaid !! Jullie hadden gelijk ik kon het zonder gereedschap af.

Eerst moed verzameld maar het moest, het liep toch niet optimaal door, goregadverjakkesbah (!!) wat is dat smerig. Er zaten toch nog wat krijtjes in en een bal haar en wat elastiekjes. Nu is het weer helemaal goed. Dus volgende keer BELOOF ik dat ik meteen maar begin bij de sifon en geen chemische troep erin pleur.

Ellis Lloyd

Ellis Lloyd

28-01-2009 om 13:32

Joehoe manda!

Goed van je! zie je wel dat je het kunt!?
Nu heb je gelijk die sifon ook weer mooi schoon. Schoner dan met chemische troep trouwens hoor!
Je bent een kanjer!

tonny

tonny

28-01-2009 om 19:50

Geweldig manda!

Het is smerig, zo'n sifon eraf, maar het helpt enorm in deze situatie en het is ook goed voor je gevoel van eigenwaarde

tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.