Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MerelR

MerelR

14-06-2016 om 15:26

Krijg zweetlucht niet uit (sport)kleding.

Iemand een tip om de zweetlucht uit de sportkleding te krijgen. Jongens douchen gewoon netjes iedere dag maar toch stinken hun shirts en soms ook de handdoeken waarmee ze zich afdrogen. Shirts en handdoeken gaan na één keer gebruiken in de was en vaak was ik ze ook nog twee keer achter elkaar.

Pirata

Pirata

14-06-2016 om 15:37

azijn

Af en toe op 60 graden wassen en een forse scheut (schoonmaak)azijn erbij doen. Die azijn bij elke was, bacterieen houden niet van zuur.

rode krullenbol

rode krullenbol

14-06-2016 om 15:49

Goede tip, maar ...

De azijn moet je wel gescheiden houden van het wasmiddel, door het in het bakje voor wasverzachter te doen. Anders heft de azijn de werking van het wasmiddel op.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

14-06-2016 om 15:58

Twee vliegen in één klap

En dan is de azijn meteen ook wasverzachter.

Puck

Puck

14-06-2016 om 16:33

spul van HG

Een stuk duurder dan azijn, maar het werkt wel: HG hheeft poeder dat je aan je waspoeder toevoegt en waarmee de zweetgeur uit (sport)kleding gaat, ook bij lage temperaturen. Zal best met 60 graden de zweetlucht eruit gaat, maar de meeste synthetische sportshirts worden echt niet vrolijk van een 60 graden wasje.

Jesse_1

Jesse_1

14-06-2016 om 16:58

Soda

Week het shirt in soda (opgelost in water) en was het daarna gewoon.
Zweetgeur verdwijnt hiermee.

Lente

Lente

14-06-2016 om 17:01

Weken in glansspoelmiddel en water, flink aantal uren

Werkt perfect

kom ik weer

Zoals altijd in dit soort draadjes geeft ik de tip om de blue magic ball te gebruiken. Zie ook het draadje "zweetlucht na het wassen" in deze rubriek, waarin dit aan de orde komt.

Een persoon meldt dat het niet zou helpen, tot mijn verbazing, maar de meeste gebruikers zijn er best enthousiast over. Nee, geen aandelen

Groeten,

Temet

Rode krullebol,

Als je de azijn in de wasverzachterbak doet, dan heeft de frisse geur van de wasverzachter toch ook geen effect?

rode krullenbol

rode krullenbol

16-06-2016 om 11:54

Daar zeg je wat!

Van de geur van azijn weet ik, dat deze niet in de kleding blijft hangen. Geen idee of het kwaad kan azijn te combineren met wasverzachter. Ik doe dat nooit. Azijn werkt namelijk al als een wasverzachter. En dan vindt de econoom in mij het maar geldverspilling.

MerelR

MerelR

16-06-2016 om 16:50

Blue MagicBall

Dankjewel Temet, ik zag het inderdaad in het andere draadje. Toevallig vandaag al de Blue Magic Ball ontvangen en het werkt inderdaad! (Ook geen aandelen )

Larissa

Larissa

18-06-2016 om 09:15

hier niet

'Een persoon meldt dat het niet zou helpen, tot mijn verbazing, maar de meeste gebruikers zijn er best enthousiast over.'

Hier deed de Blue Magic Ball echt helemaal niets.

Larissa (andere)

Larissa (andere)

18-06-2016 om 10:21

Blue Magic Ball

Ik zie dat er iemand anders ook onder de nick Larissa post.

Toevallig heeft deze Larissa helaas ook geen positieve ervaringen met de Blue Magic Ball.

Ik ga het nu n.a.v. de tips hier op OO maar proberen met een flinke scheut schoonmaakazijn. Ik neem trouwens aan dat dat hetzelfde is als huishoudazijn.

Lente

Lente

18-06-2016 om 10:26

Ja, dat is hetzelfde

Hier helpt azijn wel voor de gewone was, maar niet voor het puberzweet. Met een beetje pech stinkt de rest van de was ook door dat zweet.
Daarom houden wij de zweetshirts apart en weken die voor in glansspoelmiddel. Weken in azijn helpt niet voldoende.

Marie

Marie

18-06-2016 om 10:38

Droger of buiten aan de lijn?

Vraagje. Doen jullie bovenkleding in de droger of aan de lijn?

Zelf doe ik geen bovenkleding in de droger en hang alles zoveel mogelijk buiten. Heb toch het idee dat de kleding frisser blijft ruiken. En doe geen natte / vochtige spullen in de wasmand, dat scheelt ook geurtjes.

Kleding die maar op 30 graden mag doe ik ook wel op 40 graden, vind ik toch vaak net wat frisser.

En krimp? Ja heel soms wel. Maar "bedorven" is het immers toch al als het stinkt?

Verder gebruik ik ook wel eens van dat spul voor stinkende sportkleding van HG, dat werkt ook wel goed.

Wasverzachter gebruiken wij niet, krijgen we jeuk van.

Larissa (andere)

Larissa (andere)

18-06-2016 om 19:38

Lente

Hoe lang week je het dan?

En hoeveel glansspoelmiddel gebruik je?

Lente

Lente

18-06-2016 om 19:52

Meestal een nacht

Op een normale emmer vol water en enkele kledingstukken een hele flinke scheut. Ik denk 100 ml, zal de volgende keer eens meten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.