Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katja

Katja

11-04-2009 om 16:44

Krieltjes in oven?

Hallo,

ik heb bij de lidl van die voorgekruide hele kleine krieltjes gekocht. Er staat op dat je ze een kwartier/20 min moet bakken in een pan. Maar mijn vraag is, kunnen die ook gewoon in de oven, en zo ja, hoe heet/lang? Ik maak zelf wel eens aardappelblokjes in schil en die doe ik 45 min erin op 220. Deze minikrieltjes eten we nooit en ik heb ze in een opwelling meegenomen. Ik vind het uit de pan vaak zo vet.
Dank!
Katja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog lekkerder

Nog lekkerder is om krieltjes zelf te kruiden. Bijvoorbeeld met verse knoflook en italiaanse kruiden. In een kom de krieltjes met olijfolie en kruiden door elkaar husselen en dan 30 min of zo in de oven op 200 graden Celsius. Aan kant en klaar gekruide producten zit vaak zo'n gemeen bijsmaakje.

reina

reina

11-04-2009 om 23:00

Mee eens, triple

Wij zijn dol op kleine aardappeltjes uit de oven,met wat bijv. zout, rozemarijn en evt andere kruiden, olijfolie erover en een half uurtje de oven in, mmm!

liora

liora

13-04-2009 om 17:55

Kan

Hoi Lara,

Dat kan, maar je moet ze heel goed wassen en drogen, en ik zou dan een hele grote schaal doen, zodat je niet teveel lagen op elkaar hebt. Het moet echt lang, ik denk wel 60 minuten, en het moet ergens gaar in worden, dus je kunt bijvoorbeeld wat room en ei kloppen en erop gooien.

Zoiets.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.