Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

annavd

annavd

15-09-2009 om 14:26

Koude voeten

De zomer nu echt voor bij. Dit betekent iedere avond weer ijskoude voeten, die niet meer vanzelf warm worden. Ik heb m'n kersenpitje al weer mee in bed.

Wie heeft de tip om warme voeten te krijgen en houden?? Ik zie nu al weer tegen echte koude avonden op (ook al staat de verwarming aan)...

Alvast bedankt voor jullie tips!
Anna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

heeft krullekeman er last van, hij smeert zijn voeten in met gehwol creme en dat helpt, zou je eens kunnen proberen.
krulleke

annabel68

annabel68

15-09-2009 om 19:10

Warme

douche voor het slapen gaan en de electrische deken aan zodat je bed al lekker verwarmd is.
En op de bank? Een lekkere borrel!
Slaap lekker!
Annabel

Wollen bedsokken

Ik heb ook vaak koude voeten als ik naar bed ga. Daarom ligt op mijn nachtkastje heel romantisch een paar zelfgebreide wollen sokken. Mijn voeten worden daar heerlijk warm van als ik eenmaal onder mijn dekbed lig. Vaak word ik wel weer wakker omdat mijn voeten te warm zijn en dan trek ik ze gewoon weer uit.

Chris

Sokken

koude voeten in bed of al daarvoor? Nou ja, de oplossing is hetzelfde: sokken. Sokken aanhouden tot je naar bed gaat, en dan een ander paar (althans, dat vind ik wel prettig) aan in bed. Dat laatste vind ik eigenlijk maar niks, maar het is of dat, of iedere keer zo'n kruik maken. Partner (een soort menselijke straalkachel) weigert helaas romantisch te doen en mijn ijsklompjes tegen zich aan te dulden. De nurks

Groeten,

Temet

Prulletje

Prulletje

15-09-2009 om 21:19

Warm water

Een douche of een voetenbadje voor het slapengaan. En dan sokken aan.

Prulletje

annavd

annavd

16-09-2009 om 08:09

Reacties

Hallo,

De creme van Gehwol ga ik vandaag kopen en uitproberen.
M'n voeten zijn al koud voordat ik naar bed ga. Ik heb dikke wollen bedsokken die ik vaak voorverwarm (door er op de zitten). De kersenpit gaat ook mee als ik het zo koud heb.
Van een douche 's avonds krijg ik het koud. Of ik moet er heel lang onderstaan. Wel neem ik heel af en toe een bad. Dat is wel lekker.
Het vervelende vind ik, dat je die koude voeten zo voelt, dus ook op de bank. En in bed kan ik niet in slaap vallen voordat ze iets opgewarmd zijn.

Misschien moet ik die borrel maar eens nemen!

Bedankt alvast voor de tips.
Anna

Stenna

Stenna

16-09-2009 om 10:13

Ook afwijking

He Anna, gelukkig nog iemand met zo'n "afwijking" als ik. Mijn voeten zijn altijd koud, niet alleen in bed. (en van douchen 's avonds krijg ik het inderdaad ook juist koud).
Ik heb bijvoorbeeld ook 's ochtends vroeg in de auto ijsklompjes (voor die opgewarmd is), dat is zelfs hoogzomers het geval! Waarschijnlijk bloedsomloop nog niet op gang ofzo. Of misschien heb ik helemaal geen bloedsomloop, want ook overdag op (arconditioned) kantoor, en 's avonds op de bank hebben ze geen boodschap aan seizoen of buitentemperatuur. Ik draag dus nooit leuke sandalen of ballerina's, altijd dichte schoenen met sokken.
Ik vind 's avonds op de bank eigenlijk erger dan erna in bed, dan kan ik ze nog aan man warmen (vind hij wel goed en wel lief). Met twee paar wollen sokken over elkaar en een plaid eromheen gewikkeld worden ze nog niet warm.
Dus tips ook hier welkom!

Anna

Voor het naar bed gaan al dikke sokken aan, in ruime sloffen/pantoffels. Want als je tenen niet kunnen bewegen krijg je geheid koude voeten.

En als ook dat niet helpt inderdaad maar een warm voetenbadje voor het slapengaan. Meteen daarna sokjes aan en in bed, dat moet lukken. Die sokken in bed hoeven dan in mijn ervaring niet eens erg dik te zijn.

Ik vermoed dat dagelijks goed inwrijven met willekeurig welke creme of smeersel ook helpt, omdat het de doorbloeding stimuleert. Want daar zit het probleem, vziw.

Groeten,

Temet

Lou

Lou

16-09-2009 om 11:23

Voeten omhoog

Wat ook nog wel eens wil helpen is een kaars maken: lig op je rug met je benen gestrekt in de lucht. Blijf minstens een minuut zo liggen en beweeg daarbij je voeten. Beweging = doorbloeding. En door het omhoog houden loopt je bloed ook weer beter door. Of het loopt juist weer beter door als je je benen weer omlaag doet, dat weet ik eigenlijk niet precies. In elk geval helpt het wel een beetje bij mij.

Wat raar trouwens dat jullie het koud krijgen van douchen. Ik douche juist 's avonds om op te warmen. Na de douche meteen afdrogen, insmeren, sokken aan en hop, bedje in, helemaal nog warm van de douche. Mijn voeten krijgen dan gewoon niet de tijd om af te koelen. Maar goed, als dat dus niet werkt zou ik ook een voetenbadje adviseren.

groet,

Lou

Margriet*

Margriet*

16-09-2009 om 20:11

Bewegen

helpto ook, want doorbloeding. Dus nog even flink de trap op en neer of even iets actiefs doen zoals de kaars of wat andere yoga oefeningen voor het slapen gaan.

koentje

koentje

16-09-2009 om 20:42

En dit doe ik

een lekker warm voetenbadje en dan met zachte sokjes aan naar bed!

joos

joos

16-09-2009 om 22:17

Magnetronsloffen

vorig haar heb ik van Sinterklaas magnetronsloffen gekregen. Dit zijn (je raadt het waarschijnlijk al) sloffen die je in de magnetron kunt warmen. Er zitten denk ik kersenpitten in of zo. Heerlijk warm en je het heeft een leuke bijkomstigheid: je kunt er niet op lopen, dus je 'moet' wel op de bank blijven zitten...

Hier ook

Ik heb ook altijd koude voeten. Van vroeg in het najaar tot diep in het voorjaar slaap ik dan ook onder een flanellen dekbedovertrek. Dat voelt al aangenaam zodra je in bed stapt, nooit koud. Als mijn voeten dan koud blijven trek ik alsnog sokken aan.
Margoth

Over voetenbadjes

Er komt hier een paar keer het warme voetenbadje langs als suggestie. Als dat niet helpt: een tante van mij zweert juist bij een ijskoud voetenbadje. Haar voeten gaan daarna helemaal tintelen en worden warm.

Tja, ik moet er zelf niet aan denken, maar goed bij mij helpen wollen sokken afdoende dus ik hoef ook niet.

Chris

Pluk53

Pluk53

17-09-2009 om 16:22

Stoppen met roken

als je niet rookt moet je de oplossing elders zoeken, anders is dat stap één.

Pluk53

Pluk53

18-09-2009 om 14:02

Handen

ik heb het probleem met mijn handen. Ik zit lange dagen achter de pc, en werk in de winter graag in een ruimte van max. 18 graden. Ik krijg stevast koude handen en dode vingers. Vang het op met vingerloze handschoenen ( stoppen met roken heb ik 19 jaar geleden al gedaan )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.