Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koude nachten

Vanavond het dekbed gepakt en in een overtrek gedaan, de afgelopen nachten werd 't wat koud onder alleen dat overtrekje. Maar -nu even een paar dagen wachten- en dan zit het dekbed niet meer bovenin de overtrek maar komt 't tot aan m'n borsten en daar boven zit alleen nog maar overtrek. En daar kan ik erg slecht tegen. Weer 'n winter mopperen of iedere dag opnieuw opmaken (wat ik toch niet doe) of een handig idee? Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

07-10-2009 om 00:30

Ik ben een brave slaper

mijn overtrekken blijven redelijk lang op hun plek zitten. Ben jij zo'n woelmuis dan?

Suzanne

Suzanne

07-10-2009 om 08:16

Klittenband?

Misschien een stukje klittenband op de hoeken van je dekbed naaien en de andere stukjes (die er tegenaan moeten) in de dekbedhoes? Man heeft het hier ook altijd, ik heb er geen last van, dus ik laat hem zeuren

Tips

naai wat strookjes klitten band op je dekbed en aan de binnenkant van de hoes; probleem opgelost.

Tip 2 ; zet wat lusjes aan je dekbed en aan de binnenkant van de hoes een paar lintjes,en zet het zo vast: probleem opgelost.

Tip 3: naar grote drukknopen aan je dekbed en aan de binnenkant van je hoes: probleem opgelost.

slaap lekker

Maxime.M

Maxime.M

07-10-2009 om 09:03

Andere overtrekken

Hoi,

Een vriendin van mij heeft overtrekken en daar zitten op de hoeken 'gaten' in het dekbedovertrek. Je ziet er dus niets van als het bed is opgemaakt (het is zeg maar een opening in de naad, ook netjes afgewerkt) en dan kan je dus heel makkelijk de punten van het dekbed zelf pakken en het geheel weer op zijn plaats schudden. Vriendin komt uit Vlaanderen, dus ik weet niet of dat daar normaal is? Vond ik ook wel handig voor dit soort dingen, ik ken het probleem wel... ik heb het een tijd met lintjes geprobeerd (lintjes in de hoes maken en aan het dekbedovertrek, maar ik heb nu nieuwe overtrekken en nieuwe dekbedden en het is er niet meer van gekomen, vond het ook wel een beetje een gedoe.

Maxime

amk

amk

07-10-2009 om 10:24

Die overtrekken

kwamen van Ikea, maar helaas hebben die inmiddels ook gewoon dichte hoeken.

marie

marie

07-10-2009 om 11:54

Langer dekbed?

Hallo
Wat voor maat dekbed lig je onder? Wij liggen onder een 240 x 220 cm. Is nooit te kort.
En wat voor materiaal zijn de hoezen die je gebruikt? Dat maakt ook uit volgens mij.
groetjes

Hilde

Hilde

07-10-2009 om 13:38

Ikea

Ikea heeft erg leuke dekbedden, maar met één groot nadeel: ze hebben geen instopstrook.
En toch laat ik me er soms nog aan vangen, tegen beter weten in.....
Ik had vroeger ook lintjes aan het dekbed genaaid en aan de binnenkant van de overtrekken. Dat werkte erg goed.
Maar nu met het nieuwe dekbed ben ik er ook nog niet aan toegekomen.
Hilde

Dekbed

Ik heb juist een enorme hekel aan instopstroken! Daarom heb ik ook een heleboel ikea-hoezen die ook nog zijn voorzien van gaten bij de punten, zoals hierboven beschreven. Ik heb een hema-dekbedhoes (zo'n hotel-geval) en daar zat dus een instopstrook aan en dan over de gehele breedte zodat het dekbed steeds naar beneden zakte en ik een lege hoes bovenaan had. Uiteindelijk heb ik de hoes afgeknipt en onderaan dichtgenaaid (dikke meter open gelaten). Dekbed kan nu niet meer naar beneden schuiven en probleem opgelost.

Hilde

Hilde

07-10-2009 om 16:08

Triple

Het klopt wat je schrijft ivm naar beneden zakken bij instopstrook, maar hoe doe je dat dan zonder instopstrook?
Ofwel moet je een deel van je dekbed "opofferen" om in te stoppen, ofwel lig je met koude voeten (en dat vind ik vre-se-lijk hihi). Ik heb een Aupingbed zonder verhoogd voeteneind, dus een instopstrook is echt wel nodig.
Hilde

amk

amk

07-10-2009 om 20:53

Neu juist geen koude voeten

zonder instop strook, het dekbed wikkel je dan lekker om je voeten.

Zo hinderlijk die stroken, ik sloop ze er ook altijd af. Of ze scheuren er wel af als ze weer eens ergens achter blijven hangen. Dochterlief heeft het zelfde probleem met haar peuterdekbedjes. Wij zijn echte woelwaters in bed.

Myar

Myar

07-10-2009 om 21:58 Topicstarter

Idee van triple

Ik vind 't idee van Triple top! Denk dat ik dat ga proberen. Dekbed is (gokje) 220x200 als ik dan van de 220 100 openlaat kan ik aan beide kanten 60 cm dichtnaaien en nog leuker dat hoeft er niet afgeknipt, dat laat ik gewoon zitten, kan 't gewoon wel als instopstrook dienen maar kan 't dekbed veel minder makkelijk naar beneden zakken. Werkt 't niet naar wens dan heb ik nog meer overtrekken voor lusjes, klitteband etc. Die elastiekjes -haha heel creatief- maar dat lijkt me niet alles. Bedankt.

Maxime.M

Maxime.M

07-10-2009 om 23:11

Veiligheidsspelden

Hoi,

Ik heb het zelf bij mijn dochter die er ook over aan het klagen was op de hoeken van het dekbed van die veiligheidspelden gedaan (van die dingen met zo'n kapje erover, bij de babyspullen had ik die nog liggen) het ziet er niet mooi uit maar was wel heel efficient.

Maxime

Maxime m

als je de veiligheidspelden aan de binnenkant van de hoes doet zie je er niets van.

Maxime.M

Maxime.M

08-10-2009 om 17:49

Sus-anne

hihi eigenlijk vind ik dat al teveel gedoe (lui he) maar wel een goed idee!

Maxime

Maxime m

Tjah,het is even wat extra werk( 22 seconden??) maar dan héb je ook wat

Worst

Ik krijg nooit koude voeten zonder instopstrook en zonder voeteneinde aan het bed. Ten eerste ben ik klein: 1.63 m en ten tweede stop ik de zijkant van het dekbed altijd onder mijn rug (lig dus op de rand van het dekbed) en ik sla de onderkant van het dekbed naar binnen onder mijn voeten. Ik slaap dus als een soort worstje!

Maxime.M

Maxime.M

09-10-2009 om 12:00

Slaapzak?

Door de beschrijving van Triple moet ik ineens aan een slaapzak denken, dàt is de oplossing voor dit probleem

Maxime

Maxime m

Grappig dat ik juist een enorme hekel heb aan slaapzakken, omdat je daar je benen niet uit kunt steken als je het warm hebt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.