Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

11-02-2010 om 20:25

Kosten verhuizing

Beste allemaal,

Wie heeft een idee wat een verhuizing zo'n beetje kost? Situatie: je verhuis in Amsterdam naar een adres heel dichtbij waar je nu woont.

Het is allemaal theoretisch maar op termijn kan het me zomaar gebeuren en ik wil weten hoeveel spaargeld ik ervoor achter de hand moet hebben. Ik denk dan aan: schilderen, vloerbedekking (ga uit van 85 m2 vloer), gordijnen of rolgordijnen, de verhuizing zelf (varierend van busje huren tot verhuisbedrijf huren), de dubbele huur gedurende twee maanden (in mijn geval is dat 1100 euro). En dan nog iemand inhuren voor klusjes want ben zelf onhandig.

Ik probeer een beetje een begroting te maken... maar kom er niet zo uit.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lou

Lou

11-02-2010 om 21:23

Waar kom je niet uit?

Je noemt al een heleboel dingen. Wat kosten die? Ik weet niet wat voor verf of vloerbedekking je wilt, bijvoorbeeld. Tel alles op wat je hebt en laat dat lijstje hier zien, dan heb je het begin van een begroting. Wellicht hebben andere mensen dan aanvullingen of tips om iets goedkoper te doen.

Paar duizend euro

..verhuizen kost bedstro.

Zo zeggen ze dat in Groningen.

Ditjes en datjes, verhuizen van je spullen, inrichting...

angel3

angel3

11-02-2010 om 21:57

Ik heb het nog vers

in mijn geheugen.
Het maakt natuurlijk wel uit of watvoor vloer je neemt? Je hebt laminaat voor 15 euro de m2 of plavuizen van 90 euro de m2. Wij hebben lamelparket en dat zat rond de 80 euro m2 INCL leggen. Je hebt ook andere varianten die iets goedkoper zijn. Dus maak even een gokje.
Verf kost algauw 15 euro voor een bus waar je net an een kamer mee doet (of net niet.....). Als je een VT wonen kleur neemt ben je het dubbele kwijt.
Gordijnen heeft ons voor 3 slaapkamers 600 euro gekost (ik had niet eens echt iets bijzonders maar wilde wel verduisterende stof). De ramen zijn gemiddeld 2 meter breed. Vergeet ook dingen als nieuwe lampen niet en allerlei klusspullen (schuurpapier, afdekfolie, rollers etc etc). Dat tikt ook enorm aan.
Verhuizen via een verhuizer heeft ons nu 1800 gekost, maar dat was van een redelijk groot huis met behoorlijk wat spul naar een groter huis. Toen we van ons bovenhuis weggingen met minder spul was dat denk ik rond de 1200 euro. We hebben zelf ingepakt. Een bus huren voor een dag kost je natuurlijk veel minder, maar ik doe at niet meer. De verhuizers halen alles uit elkaar en zetten alles netjes op zijn plek. We waren binnen no time over en ze hadden nog net niet de dekbedjes gedekt....
Suk6 met rekenen. Als je een budget hebt, tel er dan nog wat bij op, want het wordt altijd meer

Ellen Wouters

Ellen Wouters

11-02-2010 om 23:11

Zo kom je er niet uit

De marges die je nu aanhoudt zijn zo breed dat het tussen de 200 en de 10.000 euro kan kosten.

Verhuizen: 100 euro voor een busje en zelf doen, 1800 euro voor een verhuisbedrijf.
Gordijnen: 100 euro voor lapjes van de markt en zelf naaien, 1000 euro voor laten maken.
Vloer: paar honderd euro voor de goedkoopste vloerbedekking van de Kwantum, paar duizend voor hout.
Schilderen: een paar emmers latex van het huismerk heb je voor onder de 100 euro, maar dat is meestal rotverf. Merkverf kan gauw drie keer zo duur zijn. Lak is duurder dan latex.
Wat de klusjesman kost is helemaal moeilijk te zeggen zolang je niet weet wat er te doen is. 30 of 40 euro p/u ben je gauw kwijt, een officiele aannemer is duurder. Kijk anders eens op MP voor tarieven.

Enfin, maak een goedkoopste en een duurste begroting, en dan weet je wat ongeveer de bandbreedte is.

Referentiebedragen

Gek idee misschien, maar als je in de werkvoorschriften van de Amsterdamse sociale dienst kijkt dan zit daar als bijlage een tabel bij met normbedragen voor inrichtings- en verhuiskosten. www.werkvoorschriftenwwb.nl (en dat het hoofdstukje bijzondere bijstand, denk ik. Maar loop de inhoudsopgave door)

Groeten,

Temet

Margriet*

Margriet*

12-02-2010 om 14:09

Temet

Dat is geen norm de Sociale Dienst. Die gaan van uit van z kwaliteit verf, vloerbedekking ete etc.
Ik heb veel ex daklozen zelfstandig leren wonen en heb heel veel schenkingen en leningen aangevraagd bij de SD dus ik weet waar ze vanuit gaan. Low very low budget.
Ik denk dat Liora iets luxere zaken wil.

Vic

Vic

12-02-2010 om 14:45

Minder

Als je een busje huurt en zelf verhuist, ben je daarvoor zo'n 100 euro kwijt. Verhuizdozen kun je huren, dat kost een paar tientjes (schat ik in). Bij verf kun je beter kiezen voor kwaliteit. Goedkope verf is zo frustrerend. Met Histor Monodek bijv. wit je in een keer je plafond, met de Gamma latex moet je het zeker 2 keer doen en zelfs dan dekt het niet optimaal. Voor hoogglans idem dito. Gordijnen kun je misschien meenemen uit je oude huis, en anders kun je bij Leenbakker prima gordijnen laten maken. In mijn vorige huis had ik voor 1000 euro gordijnen voor alle (4) kamers. Vloerbedekking kan ook voor weinig. Tapijt per strekkende meter (4m breed) heb je al voor 30 euro. Laminaat, incl ondervloer, vanaf ca. 20 euro per vierkante meter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.