Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Cecile

Cecile

24-03-2011 om 22:07

Korting op nieuwe auto?

Even een apart draadje om het andere niet te vervuilen. (blij met alle tips darin trouwens...) Ik weet nog niet of ik een tweedehands of een nieuwe auto ga kopen.

Stel dat ik een nieuwe auto wil kopen en NIET een auto inruil, weten jullie of je dan toch korting kunt krijgen op de catalogusprijs (of hoe dat dan ook heet)?

Kan dat ook op de kale prijs, of misschien alleen (een beetje?) als je een extra pakket erbij neemt?

Of krijg je helemaal geen korting?
NB Als ik een nieuwe koop zal het niet een hele dure zijn (in elk geval niet meer dan EUR 15.000 verwacht ik) - ik weet niet of dat trouwens uitmaakt voor mijn kortingsvraag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

24-03-2011 om 22:16

Nou niet veel dan

De dealer wil er wel op verdienen natuurlijk en zal je niet zomaar korting geven voor niets. Als je er een pakket bij doet, misschien iets afspreekt over onderhoud ofzo, dan kun je de kosten voor die extra's nog wel eens naar beneden afronden. Of je kunt er wat accessoires bij krijgen als kadootje, bijvoorbeeld passende zonneschermpjes ofzo.

Groet, Mamvantwee

Ja hoor

de meeste dealers zijn blij dat ze geen inruilertje krijgen, altijd vragen.

Anonix

Anonix

25-03-2011 om 08:05

Nou..

Nee dus. Hier niet. Zelfs dakdragers (175 euro) kregen we er niet gratis bij. Uiteindelijk is de enige korting die we kregen het aanbod om de dragers gratis te mogen huren als we er ook een dakkoffer bij huurden... Joepie

Maar wij kochten wel een lease-auto, en dat wist de verkoper ook (vandaar dat we ook erg op de gratis accessoires hamerden )

wij hebben verschillende keren een nieuwe auto gekocht, wel leaseauto maar we kregen er zeker wat bij. Een radio/cd speler en trekhaak bijvoorbeeld. Omdat het een leaseauto was had het geen zin om korting te krijgen, maar dit soort extra's is voordeling voor beide partijen: wij betalen niet de verkoopprijs van deze (dure) extra's en de verkoper kan het tegen inkoopprijs inkopen. Maar mocht je dat niet willen: er zit een redelijke marge op nieuwe auto's, het is zeker mogelijk.

als je een lease-auto koopt dan is de marge wel afhankelijk van wat de lease-maatschappij met het autobedrijf heeft afgesproken. Soms zit er door die afspraken weinig tot geen marge meer op.

7 to 10 % op bedrag ex bpm en btw

Hoi

Je zou een 7 tot 10 procent kunnen krijgen op de kale auto zonder BPM en BTW als je een nieuwe koopt en niks inruilt.

Anders shoppen bij garages in de omgeving als je de keuze voor merk en type hebt gemaakt.

Marie

Marie

25-03-2011 om 11:01

Ook wolky

hallo
Ook ik zeg: Wolky!
Ik heb mezelf laatst "getrakteerd" op deze:
http://www.wolkyshop.com/pws-detail-812-1655_Florence.nld.html (wit)
http://www.wolkyshop.com/pws-detail-808-1450_Ace.nld.html (gebroken wit)
Oké het was even "een rib uit mij lijf", maar ja ik doe ook zomaar 4 tot 5 jaar met schoenen en als je het bedrag over die jaren verdeeld valt het wel mee.
Groetjes

marie

marie

25-03-2011 om 11:13

Hieronder

Hoi
Deze laatste reactie hoorde natuurlijk hieronder bij de schoenen.
Groetjes

jeje

jeje

25-03-2011 om 14:32

Zeker korting

Wij hebben pas een nieuwe auto gekocht en hadden ook geen inruil. We wisten wat we wilden en zijn naar 3 garages geweest. Bij alle 3 kregen we korting maar bij de een meer dan bij de ander. We hebben hem gewoon gekocht bij de goedkoopste. Zeker bij een nieuwe auto is het makkelijk te vergelijken omdat het om precies hetzelfde produkt gaat. Je moet wel goed opletten bij extra kosten als bijv. auto rijklaar maken. Bij een garage moesten we zelfs betalen voor een volle tank en voor de kosten rijklaar maken. Dus kijk goed wat je uiteindelijk echt moet betalen!Geef bij de garage ook aan dat het jou niet uitmaakt waar je hem koopt maar dat je er gewoon zo min mogelijk voor wil betalen.

Puck

Puck

25-03-2011 om 15:25

Absoluut

Als je geen auto inruilt dan heb je een prima onderhandelingsposite en kan je best een flink bedrag op je auto afdingen. Toen ik mijn 1 jaar oude tweedehands aanschafte en mijn oude auto particulier had verkocht kwamen we op meer dan 10% van de oorspronkelijke vraagprijs uit.

Jaymza

Jaymza

26-03-2011 om 10:45

Hier niet gelukt

Een jaar of 6 gelden ook eens geprobeerd, maar ze wilden absoluut geen korting geven. Ik heb toen ook geen auto gekocht.

jaymza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.