Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Korstdeeg aan de rol

Ik heb er in Frankrijk weer weemoedig naar staan kijken: pate brisee aan de rol, zout en zoet. Maar ja, daar ging ik geen taarten bakken. Hier wil ik wel, maar hier heb je dus alleen maar pakjes met plakjes van Koopmans (en dat is geen korstdeeg). En zelf korstdeeg maken en rollen kan natuurlijk wel, maar toch...

Is er in Nederland (en liever: Amsterdam) ook korstdeeg aan de rol te koop? Zo ja, waar dan?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Banketbakker?

Het is kant en klaar te koop, dat weet ik zeker maar weet eerlijk gezegd ook niet waar. Ik vermoed dat de banketbakker dat wel weet. Misschien die eens vragen?

Makro of sligro?

Temet, volgens mij zag ik het laatst bij de Makro of de Sligro in de koelvitrine.

Dorry

Ps. lekker he die frans dingen...

Maxime.M

Maxime.M

10-08-2010 om 18:46

Uhm

wat is dat eigenlijk precies korstdeeg? En wat voor lekkere dingen kan je daarmee maken? Moet ik denken aan van die plakjes waarmee je appelflappen maakt, of die ik gebruik om een hartige taart mee te bekleden?

Maxime

Temet

Temet

11-08-2010 om 22:18 Topicstarter

Nee, geen bladerdeeg

Misschien noem ik het ten onrechte korstdeeg, maar dan ben ik niet de enige die het fout doet. Ik bedoel geen bladerdeeg, wat ik korstdeeg noem heet in het Frans pate brisee en in het Engels volgens mij shortcrust pastry en het lijkt eerder op zandtaartdeeg dan op bladerdeeg. Maar er is dus een hartige en een zoete versie van.

Dorry, ik bedacht me ook ineens dat die Makro-achtigen dat natuurlijk moeten hebben, en aangezien ik zelfstandige ben kan ik zo'n pasje aanvragen. Heb ik nooit het nut van gezien (nooit ruimte gehad om die megaverpakkingen wasmiddel etc. te bergen) maar nu ineens besef ik dat je zo allerlei handige spullen kunt kopen waar meneer Heijn nog niet aanwil.

Groeten,

Temet

Temet, en?

Gevonden en al wat moois mee gemaakt ?
Ben benieuwd !

Temet

Temet

13-08-2010 om 13:16 Topicstarter

Nog niet

ik moet het pasje nog aanvragen. Daarna moet ik nog op pas, want de groothandels liggen voor mij niet naast de deur. Maar ik ga het een keer doen.

Groeten,

Temet

Petra Kappers

Petra Kappers

14-08-2010 om 03:54

Turkse winkel

Ik haal het bij een Marokkaanse slager/goentenboer in een zijstraat van de Albert Cuyp (tegenover die Zweedes muilen/Birkenstock winkel). Misschien heeft elke Turkse/Tunesischische/Marokkaanse levensmiddelenzaak het wel.

Dat is...

Zagora! Vergeet dan niet gelijk je hele vriezer vol te gooien met die heerlijke merquez! Zomers zijn ze altijd een paar weken dicht dus nu sta je misschien voor een dichte deur.

Temet

Temet

15-08-2010 om 21:32 Topicstarter

Petra

Ik had ook al bij de Marokkaanse super hier in de buurt gekeken maar die had het niet. Wel filodeeg aan de rol, maar dat zocht ik dus niet.
Maar ik moet richting de Cuyp begrijp ik. Een beetje uit de route, maar als ik er weer eens in de buurt ben weet ik nu waar ik heenmoet!

Groeten,

Temet

Temet

Temet

15-08-2010 om 21:33 Topicstarter

Overigens

Die Zweedsemuilenwinkel, is dat die ook klompen verkoopt? En op de hoek zit de Pittenkoning? Want de AC heeft nogal wat zijstraten. Vroeger woonde ik er in de buurt en kwam er vaak, tegenwoordig niet meer, dus misschien zijn zowel de pittenkoning als de klompenwinkel al ter ziele.

Groeten,

Temet

Petra Kappers

Petra Kappers

16-08-2010 om 10:53

Temet

Goed dat je even 'terugkomt'. Wat ik daar heb gekocht is ook filodeeg, vrees ik. Wel anders dan de rollen van danerolles en plakjes uit de vriezer. Maar ik weet nu wat je bedoelt.
De pittenkoning zit er nog steeds; ook de moeite waard!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.