Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

stopcontact

stopcontact

08-07-2009 om 00:09

Koophuis ruilen?

Hallo
heeft er iemand ervaring met koophuis ruilen?
ben naarstig op zoek naar een hui sen lees nu opeens ergens dat je ook koophuizen kan ruilen.
Dat zou erg handig zijn want ik kom niet voor een huurhuis in aanmerking ( behalve in peperdure vrije sector, kan ik (nog) niet betalen.

Oh wat zou dat fijn zijn, 1 groot huis ruilen voor twee kleine!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

08-07-2009 om 09:06

Heu

Waar heb je dat gelezen?

De hamvraag lijkt me: Wat vind de hypotheekbank ervan?

Tijgeroog

Tijgeroog

08-07-2009 om 10:06

Lastig

Ik heb er wel eens van gehoord, weet niet hoe het werkt. Maar het lijkt mij moeilijk om iemand te vinden die wil ruilen. Dan moet je nl iemand vinden die 2 huizen die aan jullie eisen (locatie, grootte, prijs etc) voldoen wil ruilen tegen jullie huis, wat dus ook aan zijn eisen moet voldoen.

Lastig

Op de site die Ulla noemt, zie ik alleen twee appartementen in het buitenland aangeboden worden ter ruil tegen één woning hier. Je zult al toevallig twee mensen moeten vinden die blijkbaar in jullie huis willen gaan samenwonen en die twee woningen inbrengen die samen ongeveer hetzelfde waard zijn als jullie huis. Als jullie huis nu een marktwaarde heeft van zeg even twee ton, kun je met veel geluk twee woningen van ongeveer een ton per stuk verwachten. Wat krijg je daarvoor in jullie regio?
En dan moet je al toevallig twee mensen vinden die in jullie huis willen gaan samenwonen.

stopcontact

stopcontact

08-07-2009 om 11:53

Ja lastig

tja het is natuurlijk een speld in een hooiberg, en lastiger dan huurhuizen ruilen ( waar dat heel veel voorkomt, twee tegen een of andersom).

Maar ik probeer alles. Ik sta nu ingeschreven bij alle afzetters van kamerverhuurburo's, antikraak, maar dat lijkt niet te kunnen met kinderen, bij de woningbouwvereniging, bij woningbouwvereniging van dorpen in de buurt, heb iedereen lastig gevallen en gevraagd.....wordt er wanhopig van.

heb nog staan huilen ook bij de balie van de woningbouw omdat ik niet in aanmerking kom voor een regeling die gescheiden moeders extra wachttijd geeft. Ik voldoe aan alle punten behalve 1, namelijk dat ik uit het huis waar ik nu nog zit, uitgeschreven moet zijn. maar waar moet ik me dan inschrijven? Ik heb een aanvraag lopen voor bijstand zodat ik kan leven en snel mn opleiding afmaken, zodat ik kans heb op werk. Maar die uitkering krijg ik niet als ik me bij een ander gezin inschrijf...ik kan ook niet echt bij een ander gezin gaan wonen. Ik ken alleen maar mensen die kinderen hebben en een vol huis hebben.....mijn ouders wonen in het buitenland, als ik daar ga zitten vervallen mijn rechten op een huis hier....

Ik ben helemaal onder aan de maatschappelijke ladder beland en leuk is het niet. maar dat was natuurlijk te voorspellen.... en waar is de ladder?

Maar goed, misschien gebeurt er iets...maar niet weten of en wanneer en hoe maakt het angstig, het lijkt alsof ik geen grip heb.

Bedankt voor reacties.

annemies

annemies

08-07-2009 om 12:04

Niet ideaal

maar misschien wel een mogelijkheid: is er ook een (crisis)opvanghuis in jouw woonplaats? Ik lees uit je stukje dat je eigenlijk zo snel mogelijk je huis uit wil/moet, maar nergens terecht kunt. Vanuit opvang kom je mss wel in aanmerking, je houdt je recht op uitkering.

Lieve stopcontact

Je zit in een vreselijk lastige situatie. Goed dat je hier steunt en raad vraagt. Als dat onvoldoende is, als je merkt dat je er echt heel gespannen en wanhopig van wordt, ga dan alsjeblieft steun regelen bij het algemeen maatschappelijk werk. Je zult namelijk nog even vol moeten houden, al was het alleen al omdat de zomervakantie nu aanbreekt en zo'n beetje heel Nederland dan plat gaat.
Nu even praktisch. De enige manier nu voor jou om op korte termijn aan een huis te komen is via de particuliere huurwoningenmarkt. Marktplaats is daarvoor een goede bron, maar via google zul je ook vast particuliere verhuurders vinden. Met de stagnerende huizenmarkt zijn er steeds meer verkopers die dan in hemelsnaam maar gaan verhuren.
Daarbij zul je 2 problemen tegenkomen. Niks is goed geregeld, zoals bij een woningbouwvereniging. Je moet dus zelf heel goed opletten wat je kan huren en welke afspraken je (schriftelijk!) maakt met de verhuurder.
Jouw inkomen, of eigenlijk je gebrek aan inkomen nu, is een ander probleem. Geen enkele verhuurder zal jou iets verhuren op basis van een bijstanduitkering-in-aanvraag. Logisch, maar voor jou gekmakend natuurlijk.
Daar kan je ook weer 2 dingen aan doen. Zoek werk, maakt niet uit wat, als het maar een vast inkomen oplevert. Of zoek iemand in je familie- of kennissenkring met een vast inkomen, die voor jou garant wil staan. Zodat de verhuurder weet dat de huur echt betaald zal worden.
Niet wanhopen, aan de slag! Dat is het enige wat er nu op zit. Zoek werk, verzin waar je kinderen kunnen blijven in die tijd, zoek verder naar een huis en bedenk: nu is het allemaal erg zwaar en moeilijk, maar zo rond Kerst is deze hele periode vast al lang verleden tijd en heb jij je leven op orde.
Sterkte,
Onyx

Crisisopvang

Nee, Stopcontact komt niet in aanmerking voor een crisisopvanghuis. Die zijn bedoeld voor moeders met kinderen die in een huiselijk geweld situatie zitten en/of dakloos zijn. En daar zijn er helaas zoveel van dat er geen uitzondering gemaakt kan worden voor mensen zoals Stopcontact bij wie dat niet aan de orde is.
Onyx

stopcontact

stopcontact

08-07-2009 om 21:20

Oh fladderbeestje en de anderen...

das lief.
Ik hoop ook op een onverwacht hoekje...always expect the unexpected!
Vandaar dat ik allerlei mensen mail en bel. je weet nooit.
heb ooit zelfs in amsterdam een prima etage gevonden voor een schappelijk bedrag, via via.
bedankt voor jullie steun. Het is misschien stom maar het geeft me toch een goed gevoel.

Heb net op het strand gegeten met een vriendin en dat relativeerde ook....even naar de zee kijken.

groetjes...

MaximeM

MaximeM

09-07-2009 om 10:10

Nog een vraagje

Hoi,

Het grote koophuis staat al wel in de verkoop?? Hier hebben ons vriendenkoppel wat ging scheiden hun huis verkocht en zijn beiden van dat geld op een klein eigen flatje gaan wonen. De tijd dat het huis in de verkoop stond hadden ze allebei een stukje huis toegeeigend en waren ze omdebeurt veel van huis (omdat ze het samen uiteraard niet goed meer trokken)

Maxime

stopcontact

stopcontact

09-07-2009 om 13:22

Nee

hoi,
nee het huis wordt niet verkocht. de identieke huizen ernaast zijn 40.000 euro in prijs gedaald afgelopen jaar, en we wonen er pas een jaar. het huis wordt van bijna-ex-man. Hij bivakeert nu elders om mij de tijd te geven iets anders te vinden. Soms is dat een half jaar, soms een jaar, hangt van zijn stemming af. dat beinvloed mijn stemming ook. Voor de hypotheek teruggave is het van belang dat hij niet langer dan twee jaar uitgeschreven is en dat ik dus binnen die tijd wat heb. maar de spanningen tussen ons en zijn steeds veranderende kijk erop maakt het erg stressvol hier te zijn, hoe sneller is wegben hoe beter.

dus eigenlijk zou je zeggen dat ik best de tijd heb...toch ben ik vaak in paniek omdat ik er helemaal geen grip op krijg. en voor me zie hoe ik straks opeens op straat sta of naar het buitenland moet met de kinderen ( familie niet in nederland).wat ik nu wel zeker weet is dat ik langs officiele wegen niks voor elkaar krijg. als ik zou weten dat ik over een half jaar wat vind zou ik nu heel ontspannen en blij zijn want verder gaat het echt goed.

Dakloos

"en voor me zie hoe ik straks opeens op straat sta of naar het buitenland moet met de kinderen"
Doe wat aan die angst, hij is niet reeel. Jouw bijna ex zet jou onder druk en dat lukt hem heel erg goed. Hij is niet jouw huisbaas, hij KAN jou er niet uitzetten.
Als jij weet dat je al het mogelijk nu doet, dan moet dat voldoende zijn. Voor hem, maar vooral voor jezelf.
Stap 1 is werk zoeken. Daarna volgt stap 2, een ander huis. Alles tegelijk kan niet en maakt jou (onnodig) gestrest.
Onyx

stopcontact

stopcontact

09-07-2009 om 15:52

Onyx

tja.
Je hebt natuurlijk wel gelijk.
Hij kan me er niet uitzetten. Maar hij kan wel terugkomen. Hij belde net nog om te vragen hoe het ging met huis zoeken..ik zei nog, als jij een kamer vindt voor een jaar heb ik een jaar de tijd om wat te vinden.Dat is ook de afspraak.Maar dat vergeet hij soms.
Hij zei, dat kan alleen omdat ik zo aardig ben om op straat te leven. Op straat is voor hem trouwens de komende drie maanden een groot huis in amsterdam zuid en daarna bij familie.
Straat betekent voor mij wat anders. Dat soort familie heb ik niet.
En als hij hier terugkomt en ik hem steeds moet zien slik ik zoveel xanax dat ik het gevoel heb dat de wereld zich in een aquarium afspreelt...ik vind hem zo raar en verontrustend en eigenlijk eng dat ik dan op ben van de zenuwen en angst.
Hij vraagt me bijvoorbeeld als we naar buiten lopen na een gesprek bij de advocaat of ik met hem naar bed wil. Want daar heeft hij zo een behoefte aan. Dan zeg ik nee en fiets snel naar huis en ben gewoon bang dat hij snachts opeens naast mijn bed staat ofzo.

Hij heeft me nooit een mep verkocht maar komt wel liefst te dichtbij en zegt allemaal dingen waardoor ik het gevoel heb dat hij mij als een soort pop ziet en op een diep niveau maakt me dat me bang. Hij heeft heel veel moeite met de scheiding en soms doet hij een tijdje alsof het gewoon niet zo is. Dan belt hij en vraagt me wat er nou eigenlijk aan de hand is...er is toch eigenlijk niks? we kunnen toch net zo goed weer gaan samenwonen? En de volgende dag zie ik weer heel duidelijk dat hij het wel weet.Dan is hij het weekend met de kinderen en doet hij dat eigenlijk heel goed.

Wat onsamenhangend ik geloof dat je kan zeggen dat ik erg zenuwachtig van hem wordt, nodig of niet, en dat ik graag los wil zijn en onafhankelijk.

Een eigen plek zou erg helpen met een eigen slot op de deur.

MaximeM

MaximeM

09-07-2009 om 16:43

Uitkopen

Hoi Stopcontact,

Word je dan door je ex uitgekocht ofzo? Ik neem aan dat het huis op jullie beider naam staat op dit moment. Verder kan je ex zeggen als hij weer belt of hij anders helpt meezoeken.... (kan hij meteen ervaren hoe lastig het is)
ALs hij je uitkoopt zou dat eventueel een goede aanbetaling voor een goedkoop flatje kunnen zijn (om te beginnen)
Heb trouwens ook een vriendin gehad die eerst een jaar in een vakantiehuisje op een camping heeft gewoond (wel legale bewoning) en daarna pas een huurhuis heeft kunnen vinden.

Maxime

Tinus_p

Tinus_p

10-07-2009 om 10:54

Maxime

Maxime tegen stopcontact:
"ALs hij je uitkoopt zou dat eventueel een goede aanbetaling voor een goedkoop flatje kunnen zijn (om te beginnen)"
Iirc is er geen overwaarde voor stopcontact. Ze moet juist oppassen niet met een restschuld opgezadeld te raken.

stopcontact

stopcontact

10-07-2009 om 16:00

Precies

...en dat is waarom we nu proberen het huis aan het toe te delen ( als je dat zo zegt).

Dit huis levert namelijk nog heel wat jaren niks op bij verkoop, ik kan het voorlopig niet betalen, dus....
en als het van ons beiden blijft en hij er in woont heb ik er ook last van. Vandaar...

ik moet het waarschijnlijk hebben van de woningbouw in het begin. alles wat ik aangeboden krijg van verhuurbureaus is 600 euro pm voor 1 kamer.
Als het mijn man lukt anderhalf jaar in een kamer te wonen of bij familie, heb ik wat wachttidj bij de woningbouw en vind ik op die manier dat kleine flatje.
Ik weet niet of hem dat lukt.

Bedankt voor lezen en tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.