Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mamba

Mamba

28-04-2009 om 10:25

Kookinspiratie gezocht

Pff, ik ben echt totaal inspiratieloos voor het eten... Na een periode van wat minder gezond zoek ik recepten met véél groenten (en zonder zakjes). Ik moet straks boodschappen doen, kom maar op met de ideeen! Vanavond wordt het popeyetaart, een ovenschotel met spinazie, eieren, aardappelpuree en spekjes.
Wie volgt?
Mamba

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

28-04-2009 om 15:40

Wat suggesties

Hier wat suggesties voor lekkere, niet te ingewikkelde, niet te calorierijke gerechten met voldoende groente:

kipkerrie met sperciebonen en (light) kokosmelk:
- sperciebonen in stukjes snijden
- uitje snipperen
- kipfiliet in stukjes snijden
- paprika in stukjes snijden
Uitje fruiten in wat olie, stukjes kipfilet bijvoegen en even bruin laten bakken. Sperciebonen en paprika toevoegen en even laten meebakken. Bouillonpoeder toevoegen en fink kerrie. Hierna de kokosmelk toevoegen en laten sudderen tot de boontjes beetgaar zijn. Afmaken met verse peper en serveren met zilvervliesrijst.

Gevulde puntpaprika's.
- paprika's overdwars halveren en ontdoen van zaadjes en zaadlijsten. Leg ze in een grote ovenschaal.
Prutje maken van: (extra) mager rundergehakt, uitje, knoflook, zak soepgroente, uitgelekte stukjes bliktomaat. Dit even bakken. Tomatenpuree, peper, zout, en italiaanse kruiden toevoegen, evt. nog in stukjes gesneden half zongedroogde tomaatjes. Vul hiermee de paprika's. Strooi hier light belegen kaas over en light kookroom. Zet ca. een half uur in de oven op 170 gr (hete lucht, anders iets heter).

Groetjes,
Bibi

Mamba

Mamba

28-04-2009 om 16:05

Brr geen light hoor!

Light wordt hier echtscheiding . Je recepten klinken lekker en bewaar ik voor later maar voor nu wil ik wil graag meer groen er in.
Met 'ongezond' eten bedoel ik bijvoorbeeld zelfgemaakte Indonesische rijsttafel, shoarma, paella, dat soort dingen wat niet uitpuilt van de groente.
Op internet een recept gevonden voor couscous met veel groenten, dat ga ik morgen maken.

Mamba

Mamba

28-04-2009 om 16:13

Berber

Meer, meer, meer please! Dit klinkt erg lekker.

Ayanna

Ayanna

28-04-2009 om 17:57

Berber

Dat MOET je even toelichten.....geroerbakte spruiten met kaneel??????

Ayanna

Ayanna

28-04-2009 om 19:08

En erbij?

Wat eet je er dan bij???
Vind het vreemd genoeg klinken om het een keer te gaan proberen!

Mamba

Mamba

28-04-2009 om 19:54

Ha!

In de AH staan allerlei recepten met veel groenten. Dat komt mooi uit, ik ga gauw een boodschappenlijst maken.

Margriet*

Margriet*

29-04-2009 om 09:30

Berber ook andere lekkere witlof

ingrediënten
4-6 struikjes witlof
50 g boter
300 g kabeljauwfilet
sap van ½ citroen
4 eetlepels crème fraîche
1 eetlepel mosterd
1 eetlepel gembersiroop (uit een potje gember)optioneel
3 eetlepels visbouillon optioneel doe ik nooit
1 eetlepel bieslook, fijngeknipt (optioneel doe ik nooit)
bereiden: Maak het witlof schoon en snijd de struikjes in de lengte in smalle reepjes. Smelt de boter op een matig vuur, in een ruime koekenpan. Bak de kabeljauwfilets op een hoog vuur aan beide kanten bruin en gaar (4-6 minuten). Neem de visfilets uit de pan, bestrooi ze met zout en peper en houd ze afgedekt warm. Voeg het witlof aan de boter in de pan toe en bak het al omscheppend 3 minuten op een hoog vuur. Voeg het citroensap, de crème fraîche, de mosterd, de gembersiroop, de visbouillon, een snufje zout en een snufje peper toe en warm het geheel nog 1 minuut door. Schep het witlof op twee warme borden, leg de kabeljauw erop en strooi het bieslook erover. Lekker met gebakken aardappelen.

Ik bak eerst de witlof en dan pas de vis. Het is niet precies het recept dat wij maken. Wij doen ook altijd een schepje suiker door de witlof en geen bieslook en visbouillon. Het recept komt uit Vis een Allerhande kookboek (recept komt oorspronkelijk van Imkos, ooit een visrestaurant in Ijmuiden).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.