Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

19-02-2010 om 09:20

Kookboek gezocht

Wie weet een leuk kookboek met koekjesrecepten? In de kookboeken die ik heb is vaak wel een afdeling met taart en koek maar dat is niet precies wat ik zoek. Ik wil basisrecepten met eventueel uitbreidingen. Zandtaartjes, spritsen, dat werk. Het enige koekjesboek dat ik heb heeft enkel bijzondere recepten zoals bijvoorbeeld tompouce met cappucinoroom.

Rosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

19-02-2010 om 09:34

Rosa

Ik keek even op Bol voor je en er zijn maar liefst 35 kookboeken over koekjes Kreeg er spontaan trek van!
Zit vast wel iets voor je tussen!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

19-02-2010 om 10:09

Zoek eigen ervaring

Ik heb nl ooit een boek gekregen met de titel 'bakken' met een prachtige koek op de voorkant. In de praktijk staan er weinig koekrecepten in, en voor de recepten heb je minimaal 60 ingredienten nodig met bijna drie dagen rusttijd en regelmatig blindbakken . Dat is niet zo handig. Eigenlijk wil ik gewoon een ouderwets kookboek, met zulke suffe, daagse recepten dat niemand ooit de moeite heeft genomen het op te schrijven.

Mirage

Mirage

19-02-2010 om 10:31

Wannee

Nadat ik uit huis ging belde ik mijn moeder wekelijks met allerlei kook vragen. Hoe lang moet bloemkool? En witlof? Hoe maak je aardappelpuree? enz enz. Ter compensatie van haar gebrekkige opvoeding heeft ze me toen het Wannee kookboek cadeau gedaan .
Er staat veel meer in dan alleen koekjes. Eigen staan alle basis zaken erin. Groente, vlees, aardappelen, echt alles. Maar dus ook een heel uitgebreid deel over koek en gebak. Allemaal basis recepten met wat wat voorbeelden wat je dan van die basis dingen kan maken. Volgens mij precies wat je zoekt!

Deze!

De heerlijkste gerechten
isbn 90 210 0554 9

Ik heb hem herontdekt na een zolderopruiming. Wat een heerlijk boek. Niet alleen bakken trouwens, maar wel veel. Er staat beschrven hoe je allerlei soorten deeg moet maken bv cakedeeg, zandtaartdeeg, kwarkoliedeeg, soezendeeg, biscuitdeeg, schuimdeeg, frituurbeslag, gistdeeg, zetsel, makarondeeg, marsepein, en tig soorten broodddeeg.
Echt lekker ouderwets boek!

krin

krin

19-02-2010 om 10:56

Of...

de 'nieuwe Wannee': Kook ook! Ook een uitgebreid hoofdstuk over allerlei soorten deeg en basiskoekjes en taarten.

Bieb!

(Komt ze weer met d'r bieb... )
Daar zou ik eens gaan kijken. Kásten vol kookboeken, ook over koekjes en andere baksels!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-02-2010 om 01:28

Ha mickey

ben ik geweest . Heb het meest belovend uitziende boek meegenomen en ga dat morgen eens kritisch bekijken. Meer dan één kon niet omdat ik al leesboeken thuis had.

500 koekjes

Wij zijn erg blij met het boek '500 koekjes'. Daar staan 100 koekjesrecepten in, elk met 5 variaties.

Het was niet duur, iets van een tientje of zo. En het is niet groot, vierkant (20cm ongeveer), vrij dik en knalgroen.

Jeuh, rosa

Zijn ze zo streng bij jullie, wat de aantallen betreft? Hier mag veel meer. Naja, hopelijk is het een leuk kook, ehh, kóekboek

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-02-2010 om 11:41

Wat ik ga doen:

ik ga gewoon mijn eigen koekboek maken . Een gedeelte met beproefde recepten en een gedeelte met wat ik nog moet uitproberen. De kerstkoekjes van Rodebeuk staan er al in en ik heb nu ook talloze kopietjes liggen van biebboeken. Gelukkig is het vakantie, elke dag koekjesbakken .
En Mickey, ik mag 6 boeken meenemen maar dat is niet zo heel erg veel. Ik heb nl nu 2 romans, 1 kookboek, 2 boeken over gedragsstoornissen en 'organiseren van binnen naar buiten'. Nou ja en die twee romans zijn natuurlijk al weer uit .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.