Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koninginnedag vrijmarkt amsterdam - waar?

Ik wil dit jaar met Koninginnedag tweedehands kinderkleding gaan verkopen op de vrijmarkt in Amsterdam (wat niet mijn woonplaats is) en ik meen me te herinneren dat er vorig jaar daarover een draadje was (kan het niet meer vinden in het archief). Iemand vertelde toen dat ze op een bepaalde plaats in Amsterdam heel goed, en voor redelijke prijzen haar kleding heeft verkocht.

Uiteraard hoef ik niet de hoofdprijs voor mijn mooie, als nieuwe, merkkleding te hebben, het is tenslotte Koninginnedag en op MP is het aanbod veel en veel te groot, maar het weggeven voor 1 of 2 Euro gaat me ook aan het hart.

Ben zelf niet bekend met Koninginnedag in Amsterdam, maar ik heb begrepen dat het Vondelpark meer de plek voor de kinderen is, hartstikke leuk natuurlijk! Waar zou ik het beste kunnen gaan staan, Oud Zuid, Beethovenstraat o.i.d.?

Amsterdammers onder jullie, hebben jullie tips voor me?

Gr. Julia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

11-04-2009 om 11:14

Lastig

Hoi Julia,

Ik stond een aantal jaren geleden in de Beethovenstraat met tweedehands kinderkleding. Was allemaal zo maat 86 tot 92. De leuke Hema dingen, slechts door 1 kind gedragen, raakte ik totaal niet kwijt. Eager Beaver dingen wel, maar dan echt voor 2 euro een spijkerbroek.

Mensen zijn in deze buurt nogal blase, als ze al tweedehands kopen. Ik dacht toen nog dat ik eigenlijk in de verkeerde buurt stond.
Allochtonen komen wel speciaal naar de Beethovenstraat, maar die willen nergens meer dan 50 cent voor betalen.

Vondelpark is alleen voor kinderen inderdaad.

Ik heb je niet echt een tip gegeven, maar Beethovenstraat is waarschijnlijk niet de beste plek.

Veel succes! En laat even weten waar je staat en welke maten je verkoopt..

Liora

Hogeweg

bij de linneausstraat of in de linnaeusstraat zelf. Daar gaat n kennis van mij bijna elk jaar zitten met van alles en nog wat (niet alleen kleding) en die is elk jaar bijna alles kwijt.
Of bij het oosterpark, vlakbij de dappermarkt.

Succes

gula

Julia70

Julia70

11-04-2009 om 20:25 Topicstarter

Reactie

Hallo dames,

Als ik jullie reacties lees, loont het dus niet echt de moeite om daarvoor in Amsterdam te gaan zitten. Ik heb er echt mooie, dure merkkleding tussen zitten (jurkjes van Eliane et Lena, Charabia, Lili Gaufrette, Ralph Lauren etc.), naast de gebruikelijke H&M. Veel kledingstukken heb ik ook al eens op marktplaats gezet, maar daar krijg ik ook niet of nauwelijks reacties op.

Vorig jaar heb ik op de vrijmarkt in Gouda gestaan, voor het eerst van mijn leven en daar ging toen voornamelijk de kleding redelijk weg.

Tweedehands kinderkledingbeurzen heb ik ook al eens geprobeerd, maar dat vind ik zo'n gedoe voor uiteindelijk een minimale opbrengst.

Weet je, misschien moet ik maar gewoon in mijn eigen dorp gaan staan! Bespaart me een hoop moeite en dan maar zien of hier belangstelling is. Heb in ieder geval wel een tweedehands kledingrek op de kop getikt, dat toont veel beter.

Alvast dank voor de tips, als er nog meer verkoopbevorderende ideeën zijn, dan hoor ik ze graag.

Gr. Julia

Goede prijs - nee

Inderdaad is de Hogeweg aan te bevelen, want het is daar hartstikke gezellig (niet alleen de vrijmarkt, ook veel leuks eromheen) Maar je vangt volgens mij inderdaad maar een grijpstuiver, zoals Pelle al uitlegt. Overigens denk ik dat de plek relatief goed is: minder blase publiek dan Oud Zuid, minder achennebbisj dan het nabijgelegen Oost.

Als je goed wil verdienen aan merkkleding zul je denk ik de boel enkele maanden moeten vasthouden en het dan op MP moeten zetten.

Groeten,

Temet

Tja over de prijs

heb ik heen gelezen, excuus.
Geen idee hoe graag of ze daar geld uitgeven aan kleding.....

Maar iig Julia, veel succes met de verkoop!

gula

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.