Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Didi68

Didi68

23-03-2010 om 09:25

Konijntje dood

Bah, vanochtend vond ik een van mijn konijnen dood in de ren. Ze was zondag nog helemaal vrolijk en gezond, gisteren overdag zat ze wat te suffen in haar hokje en gisteravond of vannacht is ze al overleden. Er was niks aan haar te zien, geen bloed of snot of pus of wat dan ook.

Ze was pas 1,5 jaar oud! En ze had het zo naar haar zin bij ons, na een jaar in haar uppie in een hok gezeten te hebben (bij andere mensen) had ze bij ons een hok met grote ren én een superlief konijnenvriendje waar ze helemaal dol op was.

Nu zit konijnenvriendje sip in zijn eentje in dat grote verblijf ...

Niks an.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Helen

Helen

23-03-2010 om 11:23

Ooohhh..

..wat sneu..
Sterkte!!

margje van dijk

margje van dijk

23-03-2010 om 11:23

Wat een zielig verhaal!

Ik word er helemaal verdrietig van. Sterkte!

Margje

Hoe zou dat kunnen?

Schokkend lijkt me dat. Onze vier cavia's mogen nooooit doodgaan.

Virus

Een vriendin van mij had dit vorig jaar ook met haar konijnen. Uit navraag bij de dierenarts bleek dat het een virus was, overgewaaid uit de tuin van de buren die ook (dode) konijnen hadden. Het ene konijn dat ze meteen in quarantaine hebben gezet heeft het wel overleefd.

reina

reina

23-03-2010 om 18:40

Ach

Ach, wat zielig? Wij hebben dat ook een paar keer gehad, kointjes kunnen zo opeens dood zijn, terwijl ze de dag ervoor nog helemaal fit leken.

Bellatrix

Bellatrix

23-03-2010 om 21:39

Prooidier

Wat sneu zeg! Wij hebben eens precies hetzelfde gehad.
Het kan misschien best een virus zijn, of een hartstilstand o.i.d. Maar onze dierenarts had ook nog een andere interessante veklaring. Volgens hem komt het bij prooidieren vaker voor dat ze ineens dood zijn. Zij hebben niet de luxe om het een dagje rustig aan te doen. Als ze er ziek uitzien worden ze direct gepakt en opgegeten. Duidelijke verschijnselen als diarree en ontstekingen zijn natuurlijk wel zichtbaar maar ze kunnen het zich niet permiteren om zich even wat minder fit te gedragen. Ik vond het erg logisch klinken.
Sterkte ermee!

Kaaskopje

Kaaskopje

23-03-2010 om 23:54

Ook gehad

Ons konijn zat op een dag zomaar dood in de ren. Het had heel hard geregend en het leek net of hij door die regen overvallen was. Een hartstilstand bij konijnen is niet ondenkbaar.

Bellefleur

Bellefleur

30-03-2010 om 10:29

Verstopping

Kan het verstopping zijn? Heeft het beestje ander voer gekregen, of ineens heel veel te eten gekregen? Bij ons is een konijntje doodgegaan hierdoor, en een volgend konijn heeft het net gered. (onze dierenarts is een rijk man nu). Als een konijn teveel ineens eet, of ander voer krijgt, kunnen ze een verstopping krijgen. Dan zit er een bal voer in maag of darm, en die zet het spijsverteringsproces stil. Een konijn gaat daar binnen 24 uur aan dood. De dierenarts geeft een injectie om de maag weer te prikkelen, en een lactatiemiddel. (nog nooit zo blij geweest met een konijnenkeuteltje) Sneu hoor. Sterkte gewenst.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.