Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

07-10-2010 om 12:56

Konijntje bij de buren verwaarlozing?

wij kunnen bij de buren in de tuin een konijntje zien zitten. Hij staat met kale kooi, dus zonder stro of hooi in de tuin. Soms laten ze het los lopen door de tuin: ook als ze weg zijn. Ik zou denken dat katten uit de buurt zo kunnen aanvallen.
Het beestje ziet er niet slecht uit maar de bodembedekking in de kooi is volledig afwezig... zo';n beestje moet toch wat beschutting kunnen zoeken daarin?
Misschien dat er binnen wel een kooi staat met stro, maar dat weet ik dus niet.

Ik zat al te denken om aan zoon te vragen of hij een wortel wil geven aan konijn: deze mensen zijn namelijk niet onaardig en vinnden mijn zoon erg leuk. Ze zijn alleen indonesisch en spreken sllecht nederlands. Toen we hier net woonden hadden we meer contact en kwamen ze zelfs eten brengen maar ze zijn op een bepaald moment wat afstandelijker gaan doen. Weet niet waarom. HOe kan ik me hier op een nette manier mee bemoeien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vind ik wel

Ik vind wel dat dit konijntje verwaarloosd wordt. Alleen al het feit dat ie in z'n eentje zit....
Misschien kun je eens (anomiem?) een folder of geprinte info van internet door de bus gooien?

Gr. Poezie.

Zonneschijn

Zonneschijn

07-10-2010 om 14:05

Misschien

alvast ingekocht voor de kerst

Oeps....

Dacht ik ook al aan...

Gr. Poezie.

joep

joep

07-10-2010 om 14:13

Hooi

Konijnen moeten elke dag vers water, voer en hooi hebben, anders worden ze ziek.
Los lopen is op zich wel gezond, konijnen hebben veel lichaamsbeweging nodig. Ook kunnen zij zich wel redelijk verdedigen tegen katten. Alleen zijn is wel zielig voor ze, het zijn gezelschapsdieren (mag ook een kat of kippen of wat dan ook zijn).
Ik zou net doen of m.n. mijn kind heel erg begaan is met het lot van het dier, dus hem een pakje hooi laten brengen (laten zeggen: dan heeft hij het niet zo koud).
Van een pak hooi, kost maar 1 euro nogwat,doe je een maand of 2. Misschien dat hen daarna een lichtje gaat branden.

Tinus_p

Tinus_p

07-10-2010 om 14:42

Katten

Koentje:
"Ik zou denken dat katten uit de buurt zo kunnen aanvallen."
Je bedoelt; die konijnen vallen die katten aan. Konijnen zijn niet voor de poes....

Wilma

Wilma

07-10-2010 om 16:31

Oh jee

Die van ons zit ook alleen in 't hok buiten. Z'n zusje is onlangs dood gegaan en je schijnt niet een nieuwe er zomaar bij te kunnen zetten.

Ze heeft wel hooi en stro en voer en water. Dan zal ik wel geen buurvrouw hiervoor aan m'n deur krijgen.

Groetjes,
Wilma

Anonix

Anonix

07-10-2010 om 18:19

Over katten...

Onze kat heeft wel degelijk een keer een tam konijn meegenomen. Eerst lag er een compleet lijk (gelukkig voor de deur en niet naast ons bed!), later vonden we alleen nog het staartje terug :S

Buurkippen zijn door een andere kat te grazen genomen en ook een mol en goudhamster behoren tot de meegebrachte prooien... Er zijn blijkbaar katten met een fiks jachtinstinct

Tirza G.

Tirza G.

07-10-2010 om 18:34

Och

In een hol onder de grond ligt ook geen dekentje. Zit hij in zijn hokje beschut tegen wind/regen?

Tirza

Bastet

Bastet

08-10-2010 om 06:59

Tinus

Mijn kat ving ooit mollen,ratten,eksters....noem maar op,een konijn zou mij niet verbaasd hebben.Als een konijn gepakt wordt,sputtert hij niet meer tegen,zoals een prooidier betaamt....

Tirza G.

Tirza G.

08-10-2010 om 17:55

Conclusie tinus

Jouw katje is een watje

Tirza

Tinus heeft gelijk

Tenminste, als je een groter formaat konijn hebt. Ik heb een mannetje, een flinke, en die verdedigt zijn tuin tegen alle katten. Soms schrikt hij als er een onbekend exemplaar inspringt, maar dan verstopt hij zich eerst, raapt dan al zijn moed bijelkaar en jaagt hem vervolgens de tuin uit.
Hij heeft een vrouwtje te beschermen, de macho!

Nijntje...

Inderdaad, onderschat een konijn niet! Vriendin had een snoezig dwerghangoorkonijntje gekocht dat ze 'nijntje' had genoeg. Binnen een paar maanden was nijn het formaat fikse kater te boven (vriendin had zich laten afleiden door het woord 'dwerg' zonder na te gaan hoe groot een gewoon hangoorkonijn wordt).
Nijn hoefde maar één keer met zijn poot op de grond te stampen en alle vijf de poezen zaten letterlijk op de kast.
n@nny

fladder

fladder

11-10-2010 om 14:03

Hihihi!

De kinderen en ik hebben altijd verschrikkelijk gelachen om onze (nu ex') machokat, de schrik van de buurt, de Rambo van de straat, Mister Eigenheimer Himself, die zich zo verschrikkelijk liet intimideren door het schattige kleine dwergkonijntje van onze (nu ex') buren...!

Bastet

Bastet

11-10-2010 om 16:46

Mja

De mijne is een abessijn,dat maakt wel weer verschil,lees ik hier..

Marieke

Marieke

11-10-2010 om 19:34

Sentimentele dierenliefhebber of ordinaire diefstal

Wij lieten ons konijn ook delen van het jaar los in de tuin lopen en soms zat hij op het pad van de achterom. Op een dag was hij weg, waarschijnlijk gekidnapt door een zogenaamde dierenliefhebber. Voor mij is het gewoon ordinaire diefstal.
En voor diegene die hier schreef dat konijnen alleen zielig zijn. Wij een tijdje een tweede konijn gehad (was hier in de tuin gezet) en wij dachten dat het leuk was om ze aan elkaar te laten wennen. Ze vlogen elkaar meteen aan en binnen een fractie van een seconde had de 'e'en de ander tot bloedens toe gebeten.

Guinevere

Guinevere

11-10-2010 om 20:18

Tja marieke

Tja Marieke, konijnen alleen ZIJN gewoon minder happy. En aan elkaar laten wennen doe je met beleid, niet door ze zomaar bij elkaar los te laten. Kijk maar eens op bunnybunch.nl onder "koppelen".

Marieke

Marieke

11-10-2010 om 21:14

Tsja met beleid

Beste Guinevere,
Wij hebben de konijnen niet zomaar op elkaar los gelaten. We hadden allebei een konijn vast en ze waren op nog een meter afstand van elkaar, toen degene met de oudste rechten zich loswerkte om de ander aan te vliegen. Het heeft er vast mee te maken dat dit konijn de regels van het koppelen niet kent.
Overigens vloog ze ook de kat van de buren aan die toch echt twee maal zo groot was. Ik heb de kat nooit meer in onze tuin gezien.

Guinevere

Guinevere

11-10-2010 om 21:31

Die site!

Ik zou toch die site maar eens even lezen. Er staat veel info over welke konijnen je wel of niet bij elkaar kunt zetten, en op welke manier. En ik bedoel er niets cynisch mee.

Marieke

Marieke

12-10-2010 om 17:00

Geen konijn meer

Ik heb geen konijnen meer. Het konijn dat bij ons in de tuin is gezet hebben we weggeven en de oude vechtersbaas is weggehaald/meegenomen uit onze tuin terwijl hij los liep. Maar hij was toen 10 jaar.
Marieke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.