Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mariek69

Mariek69

24-09-2009 om 16:29

Konijnenexperts gezocht

Hallo,

Na lang dubben zijn we eruit, de kinderen willen graag weer iets 'levends' in huis na 2 honden. Het wordt een frans langoorkonijn.

Nu hebben manlief en ik bedacht dat het wel leuk is als we het buitenhok etc. geven met Sinterklaas. En dat de kids daarna een konijn gaan uitzoeken ergens.

Maar toch een aantal vragen, want ik ben nog een totale leek op konijnengebied:

Dat 'ergens' kan dat in de dierenwinkel of moet ik toch naar een speciale fokker?

Is het eigenlijk wel handig om in december een konijn te kopen? Zijn er dan überhaupt wel nestjes? Is het niet te koud voor zo'n kleintje?

Wie kan me wat meer wegwijs maken in 'konijnenland'.

Alvast bedankt,
groeten, Mariek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
niemie

niemie

24-09-2009 om 16:36

Website

Een goede informatieve site is bunnybunch.nl
Daar kun je veel informatie van afhalen.

Naadje

Naadje

25-09-2009 om 16:38

Marieke

Hoi Marieke

Allereerst leuk een fransehangoor !
Hier huppelen er 3 door de tuin.

Bedenkt wel dat een fransehangoor een groot konijn is.
Volwassen kunnen ze wel 6 kg wegen.

Je hebt dus een groot hok nodig. Voor een hangoor zeker 1.20 diep en 2 a 3 meter breed. Of ze moeten de tuin ook tot hun beschikking hebben.

Verder kun je konijnen beter niet alleen houden.

Haal nooit een konijn in de dieren winkel en zeker geen fransoos er zijn genoeg fokkers die je met liefde zullen adviseren.

Als je in December een konijn wil.
Dan moeten de jongen ook buiten zijn geboren anders kunnen ze echt niet naar buiten.

Verder is een fransoos een geweldig konijn.
Waar je zeker veel plezier aan zult hebben.

En inderdaad bunny bunch is een super site.

Succes

JanetEE

JanetEE

01-10-2009 om 22:11

Asielkonijnen

We hebben 2 konijnen uit het dierenasiel (voor konijnen en hamsters) gehaald. Wat ik daar fijn aan vond: kind kon zelf uitzoeken - wat meer binding, achtergrond en verzorgtips). Eerste vaccinaties zijn geregeld. Het specifieke asiel waar wij waren had de konijnen in stelletjes die bij elkaar pasten. Mannetjes waren gecastreerd (bijdrage van 25 euro werd gevraagd). Dan kun je ook een stelletje man/vrouw hebben. (2x vrouw kan ook, 2x man is problematisch). www.asielgoofy.nl

Als je nu al zeker weet dat je franse hangoren wilt dan zou je kunnen navragen of ze die hebben of dat ze je willen waarschuwen als ze die binnenkrijgen.

Groetjes,

Jeanet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.