Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-07-2009 om 19:22

Konijn van de buren ziek?

Ik pas 3 weken op de konijnen van de buren. Nou zag ik net in het hok van één van de konijnen een hoopje diarree liggen. En konijn dronk ook veel toen ik er was. Ik ga straks weer even kijken.
Ik weet eigenlijk niets van konijnen, vind ze alleen maar zielig zo in een buitenhokje. Maar goed, dat doet er nu even niet toe. Mijn vraag is wat ik aanmoet met die diarree. Ik heb het net opgeruimd. Als er nu straks weer wat ligt moet ik dan de dierenarts bellen ofzo? Bij kleine dieren is diarree toch gevaarlijk?
Wie helpt mij even op weg?

Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

18-07-2009 om 20:00

Volgens mij

Is dat idd niet goed, als een konijn diarree heeft. Misschien kun je de dierenarts even bellen voor advies?
Je zult het altijd zien dat er iets is met een dier als je er op past. Ik zou even bellen om zeker te zijn.
Klaartje

Levensgevaarlijk

Een konijn met diarree kan binnen een paar uur dood zijn. Dus ik zou er zeker iets aan doen!

Vic

Vic

18-07-2009 om 21:11

Caecotrofen

Konijnen hebben ook wel eens zachte ontlasting in hoopjes, wat dan geen diarree is. Ik heb even gegoogled en het heten caecotrofen. Als het konijn verder niet ziek is hoef je niet direct naar de huisarts.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-07-2009 om 21:33

Konijn en koelkast

Ik heb konijn's eten weggehaald en wat extra hooi neergelegt. Kan vast geen kwaad om even een dagje alleen maar hooi te eten, misschien is het zelfs wel goed. Konijn hupst verder nog gezellig rond en ik zie verder geen viezigheid, ook niet aan z'n achterwerk. Morgenochtend ga ik weer kijken.
Mijn buren houden me wel bezig vandaag. Buren achter zijn ook op vakantie en daar heb ik net de post even voor op tafel gelegd. En toen zag ik dat hun koelkast leeg en zonder stroom op de grond stond. En dus lekker stond te lekken. Zo'n plas water is niet echt goed voor het laminaat, helemaal al opgekruld. Dus heb ik koelkast maar in de schuur gezet en ben ik maar gaan dweilen. Vloer ziet er niet zo best uit.

Dendy

tonny

tonny

18-07-2009 om 22:55

Tjonge, konijn in de koelkast?

maar dat was een foute combinatie.

Je hebt het er inderdaad druk mee...

En je buren boffen met zo'n toegewijde buurvrouw! Hopelijk komt het goed met konijn en laminaatvloer.

Tonny

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2009 om 03:33

Eens met vic

Het is normaal dat je ontlasting tegenkomt die eruitziet als een plakje zachte keutels. Het is ook normaal als je in de ochtend ziet dat het konijn van zijn eigen poep eet.

meeleverd

meeleverd

19-07-2009 om 07:11

Alleen hooi geven

Hallo Dendy, als een konijn diarree heeft mag hij alleen hooi totdat de ontlasting weer gewoon is. Dus geen hardvoer of groenvoer geven. Op hooi kan een konijn best leven hoor (als het geen weken duurt natuurlijk). Je zult zien dat hij snel herstelt, dan kun je beginnen met wat hardvoer. Konijnen zijn gewend aan een bepaalde soort voer. Breng je daar verandering in (heel veel gras, of ineens veel komkommerschillen of zo) dan krijgen ze diarree.
Probeer het maar eens voordat je naar de dierenarts gaat!

Sancy

Sancy

19-07-2009 om 11:34

Dendy - laminaat

Heb je een paar foto's gemaakt van het opgekrulde laminaat? Dat lijkt me handig als de achterburen de eventuele schade willen claimen bij hun verzekering?

tonny

tonny

19-07-2009 om 11:41

Laminaat, beetje o.t.

zou een verzekering zoiets betalen? Lijkt me niet. Iedereen weet toch dat een koelkast die (nog niet ontdooid) uit wordt gezet gaat lekken...

tonny

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-07-2009 om 13:41

Lijkt me

ook sterk. Dat is toch je eigen fout? En verder kunnen ze die foto's toch ook zelf maken bij thuiskomst?
Met konijn gaat het volgens mij wel goed. Ik zie geen konijnenvlaai meer liggen. Ik denk dat ik 'm morgen maar weer gewoon eten geef. Nog een dag alleen maar hooi is vast goed voor 'm.

Dendy

tonny

tonny

19-07-2009 om 14:27

Gelukkig dat het konijn weer oke is

het lijkt me erg naar bij thuiskomst een overleden konijn te moeten melden. Of zijn ze niet zo close met de beesten?

tonny

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-07-2009 om 15:37

Nou, eigenlijk

is het een rotbeest. Hij bijt en valt aan. Ze hebben voor het voeren ook een ingenieus systeem met een regenpijp om het voer in het bakje te krijgen. Ik heb gisteren bij mijn onderzoek ook wat schrammen opgelopen.
Ik vermoed dus dat ze het niet zo héél erg zouden vinden als knijn dood zou zijn, maar dat neemt niet weg dat het zielig is als hij in z'n hok ziek zit te zijn.
Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen, want ik zou niet weten hoe ik het beest zonder kleerscheuren bij een dierenarts zou moeten krijgen.

Dendy

tonny

tonny

19-07-2009 om 20:02

Nou ja, die buurvrouw dacht

dat je die cavia liefdevol wilde begraven, en anders bleef-ie zo lang niet goed.

Waarom is een dode bevroren cavia in de vriezer viezer dan een dode bevroren kip?

tonny

mirreke

mirreke

20-07-2009 om 13:06

In ónze vriezer ligt momenteel

een dode valk. Gevonden langs het spoor, arm beest. Prachtig mooi en helemaal gaaf, mijn dochter wil hem laten opzetten maar moet nog wel even sparen... in de diepvries dus, naast het door de kat gevangen jonge (wilde) konijntje dat er zo heel lief uitzag... wel in het plastic overigens...
En we hebben ook wel eens levende meelwormen in de koelkast...

mijk

mijk

20-07-2009 om 20:58

Onze vriezer

huisvest op dit moment twee dode muskusratten. Om met onze jachthond te trainen.... Keurig in een dikke zak (en niet in onze inde keukenvriezer maar toch.. Bevroren is er niet veel echt vies..

mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.