Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Massi Nissa

Massi Nissa

21-11-2009 om 13:08

Koken met tieners (sint)

Ik ga voor het Sinterklaasfeest op school koken met mijn tieners (de hele klas dus). We hebben anderhalf uur tot onze beschikking. Wat zullen we nu eens maken? Het lijkt mij leuk om verschillende hapjes te maken. Warm eten is erg populair, dus ik dacht aan bladerdeeghapjes. Verder kom ik eigenlijk niet, ik ben geen ster in zoete hapjes maken. Heeft iemand een leuk idee wat ook nog uitvoerbaar is in pakweg 45 minuten kooktijd? De rest van de tijd hebben we nodig om te eten en op te ruimen.
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

21-11-2009 om 13:13

Banket

Voor Sinterklaas iets zoets? Dat wordt dan dus: banketletters, kruidnootjes, gevulde speculaas. En zelf varkens van marsepein kneden!

reina

reina

21-11-2009 om 14:48

Een lekker gevulde soep (bijv. tomatensoep) met daarbij allerlei broodjes, die je kunt laten afbakken en daarna beleggen (bij ons op school zijn broodjes gezond erg populair), je kunt er ook saucijzenbroodjes bij maken en kaasbroodjes (met bladerdeeg dus). En ook ik zou zeker iets van Sinterklaas-zoetigheid-lekkers laten maken.

Borstplaat?

is ook goed te doen in deze tijd.
succes! leuk hoor dat je dat met de tieners doet!

Massi Nissa

Massi Nissa

21-11-2009 om 20:40

O leuk

Guinevere, dat klinkt heel lekker, maar ik heb dus geen idee hoe je die dingen maakt. En ik sta er alleen voor, dus ik moet het wel simpel kunnen uitleggen en erbij weg kunnen lopen om anderen te helpen, snappie? Zijn banketdingesen ingewikkeld of valt dat mee?
Reina, dat klinkt erg goed, soep met lekkere broodjes en bladerdeeghapjes. Ik heb al die dingen zelf al in de vingers, dat lijkt me makkelijker uitleggen.
Lilian, ik ben dol op borstplaat, maar ik heb echt geen faluw benul hoe je dat maakt. Weet jij dat? Is het binnen drie kwartier te doen?
Groetjes
Massi

Ja hoor

Dat is wel te doen.
Hij smaakt wle anders dan bij de winkel hoor maar dochter hier vindt m erg lekker( mama heeft liever die van de bakker )
Je kookt melk en suiker(en evt boter) even samen tot een vloeibare massa en laat het daarna weer afkoelen op een vlakke plaat. Is echt zo klaar. Zopnder boter lijkt het meer op de suikerbeesten van vroeger. Ik heb het 1 keer met koffiemelk gedaan en dat vond ik erg vies...
Google maar eens op borstplaaat maken dan krijg je verschillende recepten.

Massi Nissa

Massi Nissa

23-11-2009 om 20:56

We zijn eruit

We zijn eruit. Heb de klas al jullie suggesties voorgelegd en wat kwam eruit: ze willen wel broodjes gezond, maar dan warme. Dat is een makkie, die maak ik zelf thuis regelmatig: Italiaanse bol doorzagen en openklappen, kaas, salami, rode ui, wortel in juliennereepjes en gegrilde paprika erop, even lekker in de oven. Daarbij willen ze dan zelfgemaakte warme chocolademelk drinken. Ik vind het een prima keuze, slim klasje toch weer.
Groetjes
Massi
PS: Tips blijven altijd welkom, wie weet kan ik ze nog met het Kerstontbijt gebruiken. Daarvoor ga ik ook koken (vorig jaar zelfgemaakte pizza om half negen 's morgens, binnen tien minuten was alles OP).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.