Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maartje

Maartje

16-10-2009 om 10:05

Koffiepotje

Ik heb een italiaans (?) koffiepotje gekregen, zo'n metalen potje waar het kannetje d.m.v. schroefdraad op vast gedraaid wordt. In het onderste deel doe je water. Daarin zet je de 'filter' waar de koffie in gaat. Door te verhitten wordt het water door de koffie omhoog geperst en loopt het in het kannetje.
Wie kan mij vertellen welke losse koffie ik het beste kan gebruiken en wat de verhouding koffie tot water moet zijn.
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Iris

Iris

16-10-2009 om 10:28

Ik doe het zo

Ik heb ook zo'n koffiekannetje van de hema, zo'n kleine.
Ik doe gewone filterkoffie erin, vul het tot aan de rand. Water erin tot net boven het ventieltje of gaatje dat er in zit. Je mag geen water erboven laten komen.
Dan op het gas, wachten tot het kookt en je hebt heerlijke espresso. Maar misschien is er nog iemsnd met een betere soort koffie tip, ben ik ook benieuwd naar!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-10-2009 om 12:46

Ik doe er koffie van AH in, van Excellent geloof ik, Braziliaans in een zilverkleurig pak. Er zijn verschillende maten van die potjes dus de verhouding is lastig, maar hier vul ik het potje met water tot bijna bovenaan en ook de koffie tot bijna vol.

Minet

Minet

16-10-2009 om 12:50

Roosje

De verschillende maten potjes hebben een bijpassende maat filter, dus dat zit altijd goed

Inderdaad

vullen tot het ventiel en koffiehoeveelheid is naar smaak. Dat is hier helemaal vol. Ik doe er ook de gewone filterkoffie in. Het is natuurlijk lekkerder om er erg verse, fijngemalen, sjieke koffie in te doen.

marjanne

marjanne

16-10-2009 om 13:14

Espresso-maling

Ik heb vorig jaar voor 5 euri zo'n potje bij LIdl gekocht. Heerlijk. Ik gebruik espresso-maling van AH of een aanbieding en soms van Levelt.
In een grote beker, opgeschuimde melk erop........ genieten!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-10-2009 om 15:41

Minet

Ja ik wilde eerst een verhaal over maatschepjes schrijven, vandaar

Maartje

Maartje

19-10-2009 om 23:48

Bedankt...

voor de reacties. Ik zal eens achter espresso-maling aangaan. Ben benieuwd hoe dat smaakt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.