Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ellen

Ellen

02-09-2009 om 22:13

Koffiemolen

Nu deze hele rubriek over koffie gaat nog een vraag daarover. Wij willen (weer) vers gemalen koffie en willen dus een koffiemolen aanschaffen. Wie heeft tips voor een voordelige, goede, handige?

Ellen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

03-09-2009 om 08:16

Hoe...

..ga je de koffie zetten? Dat maakt veel verschil voor welke molen je nodig hebt namelijk.

Yvonne

Yvonne

03-09-2009 om 09:32

Espresso apparaat

je hebt ook expresso apparaten waar je koffiebonen in kan doen en die per kopje de de bonen maalt

Marie L

Marie L

03-09-2009 om 14:28

Yvonne

en je hebt ook molens voor espresso koffie maar die malen niet allemaal fijn genoeg. Hangt dus ook af van je espressomachine.

Yta Chalne

Yta Chalne

03-09-2009 om 15:54

Geen probleem

Snelfilter malen kan elke koffiemolen prima. Uitzondering zijn misschien de hele goedkope molentjes met messen, die verhitten de koffie waardoor je weer smaakverlies krijgt, maar als je niet teveel ineens maalt kan dat ook nog wel.
Ouderwetse handmolens zijn ook erg goed: langzaam en zorgvuldig. Wel een hoop werk (maar waar heb je anders kinderen voor

Jaren met de hand

Hoi,

Wij hebben jaren met de hand gemalen en nu heb ik op advies van een bijzonder kundige en vriendelijke medewerker van een speciaalzaak bij ons in de buurt een elektrische molen gekocht met schijven. Hij is wat goedkoper dan al die toppers, en maalt wat minder fijn. Maar omdat wij alleen maar filterkoffie zetten (met de hand) was dat prima.

Het malen met de hand was goed te doen totdat we een vakantie lang een Nespresso in ons appartement hadden staan. Dat had de verhuurder gedaan omdat mensen tegenwoordig zoveel meer stroom verbruiken dan vroeger dat zijn elektra-installatie al kiepte van 250 koffiezetapparaten tegelijk. Nou ja, het was verslavend dus eenmaal thuis zijn we veel meer gaan drinken. Geen Nespresso gekocht vanwege de cupjes en met goede koffiebonen van een speciaalzaak met kundige en vriendelijke medewerkers die je vers maalt (de bonen, niet de medewerkers) kan je toch al een aardig bakkie zetten.

Maar goed dat dus over waarom niet meer met de hand. Als jij niet binnenkort naar die appartementen gaat (en ik kan ze niet aanraden, het gebied was kwa wandelen niet zo bijzonder) en ook verder geen hoog verbruik hebt dan zou een handmolen dus kunnen volstaan. Vooral bezoekende kinderen vonden het inderdaad ge-wel-dig.

Die elektrische van ons heet Nirova ofzo, duits fabrikaat.

PS Yta, ik hoop dat je snel je nest weer uit mag en ik vond het echt heel leuk om je te ontmoeten, toen!

Yta Chalne

Yta Chalne

03-09-2009 om 19:51

Rodebeuk

Ik kan er weer even tegen

Da's mooi yta (o.t.)

Leuk om te zien dat je mijn reactie nog gelezen had. Ik was even twee dagen uit de lucht wegens jarig. Ontzettend leuk etentje gehad bij deeg in de Lange Nieuwstraat met vriendinnen die van Alkmaar tot Tilburg toe hadden moeten aanreizen. Heel speciaal, maar het was dan ook een Ronde Verjaardag.

Goede wensen voor jou nog een keer... en tot kijk... twas ook een keer leuk om te doen zo'n inkopper!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.