Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koelkast koelt te weinig

Omdat ik hier wel vaker goede tips heb gekregen over koelkasten, plaats ik hier de vraag. Onze koelkast koelt te weinig; verder dan een graad of 10-12 komt ie niet. We laten dan vaak van ellende het vriesvakdeurtje een beetje open staan en dan komt ie soms tot 7 graden. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Het vriesvak vriest wel, want er zit een dikke laag rijp in (2 weken terug is hij helemaal schoongemaakt en ontdooit) en de thermostaat staat op 6 en dat is de hoogste stand. Ik baal als een stekken, want dit is het zoveelste wat stuk gaat in het huis waar we afgelopen zomer in zijn gaan wonen. Heeft iemand een tip of advies, voor dat ik een nieuwe ga kopen?

Alvast bedankt.

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

30-03-2009 om 15:06

Lager zetten

bij mij werkt de koelkast dus net andersom. Stand 1 is het koudst en stand 6 het warmst!
Duurde ook even voor ik dat doorhad.

Dorry1

Dorry1

30-03-2009 om 15:14 Topicstarter

Goede tip!

Hoi amk,

Ik heb het direct gedaan, geen idee of het gaat werken. Ik hou je op de hoogte.

Dorry

Dorry1

Dorry1

30-03-2009 om 18:54 Topicstarter

Helaas...

Het vriesvak 'rookt' dat het een lieve lust is als ik de koelkastdeur open, maar de thermometer geeft nog 10 graden aan.
Iemand nog een idee?

Dorry

Guinevere

Guinevere

30-03-2009 om 20:28

Hoe oud?

Hoe oud is die koelkast ongeveer, Dorry? Als het een oude is, zou ik er geen reparateur bijhalen, dat is ie niet waard.
In elk geval zou ik mijn eten daar niet in durven bewaren, die temperatuur is echt te hoog.

Dorry1

Dorry1

30-03-2009 om 20:44 Topicstarter

Een jaartje of 8...

En mijn schat heeft al dagen gedreigd met een nieuwe. Maar ik riep dat jullie hier zulke slimme ideeen hebben! En als het een nieuwe wordt; wie weet een goedkoop adres voor een inbouwkoelkast? Zo'n inbouwgigant of een duitse leverancier?

Dorry

Guinevere

Guinevere

30-03-2009 om 21:02

Hmm

Hmmm, tenzij de gouden tip hier nog binnenkomt, sluit ik me toch aan bij de mening van je man... Helaas heb ik zelf die tip niet voor je.

Toke

Toke

30-03-2009 om 21:56

Ook gehad

Ik heb precies hetzelfde gehad, drie weken voor de overdracht van mijn huis. Snik. Ik ben even helemaal kwijt wat er nu precies kapot was, maar ook bij mij deed het koelgedeelte het niet en het vriesgedeelte wel. Koelcombi was 8 jaar oud. Oplossing was reparatie van 400 euro. Ik heb eerst iemand laten komen om te beoordelen wat er stuk was en wat dan de beste oplossing zou zijn. Vervangen of repareren. Ik heb toen wel voor de reparatie gekozen, was immers goedkoper dan hele nieuwe koelkast kopen die ik drie weken later moest overdragen. In jullie geval zou ik misschien hebben gekozen voor een nieuwe.

brenda-34

brenda-34

31-03-2009 om 02:21

Doorprikken?

Zou het kunnen zijn dat het afvoergaatje in het koelgedeelte verstopt is? Dan even met een sate prikker door prikken.
Ik twijfel een beetje. Mijn koelgedeelte koelde maar 2 graden af, maar het vries gedeelte deed het prima. Dat is toch echt "overleden". (lekkage van de koelvloeistof, hetgeen een erg dure reparatie is)

Pollewop

Pollewop

31-03-2009 om 11:38

Thermostaat kapot

Hebben wij ok gehad en bleek dat de thermostaat kapot was. Ik geloof dat dat ons €80,- heeft gekost en nu doet hij het weer.

Dorry1

Dorry1

31-03-2009 om 14:12 Topicstarter

Het koelkastrelaas deel 3

Dank jullie wel allemaal! Vanochtend heeft mijn man geprobeerd het vriesdeurtje er af te halen, maar nu is het afgebroken .
Goede nieuws is dat de koelkast nu wel tot 4 graden is gekoeld; koude lucht uit het vriesvak zakt namelijk naar beneden de koelkast in. Maar een oplossing is het niet, want de koelkast loeit de hele dag en het vriesvak heeft nu al een ijskorst van een dikke 5 centimeter. Ik heb het gaatje achterin proberen door te prikken, maar nu heb ik óf het verkeerde gaatje óf hij is open. Ik kan er namelijk een cocktailprikker induwen, tot helemaal onderaan. Ik durf hem niet los te laten. Wie zei ook alweer; water achter in het gaatje?

Gaan we ook weer even proberen. En voor suggesties hou ik me aanbevolen!

Dorry

Rietje blazen

steek anders eens een rietje in het gaatje, even flink blazen.....!

brenda-34

brenda-34

31-03-2009 om 23:42

Thermostaat denk ik niet

(Als leek zijnde)lijkt het mij dat als de thermostaat kapot zou zijn, dat ie dan het koelgedeelte ook laat vastvriezen.
In feite koelt het vriesvak nu het koele gedeelte. Kost een vermogen aan electriciteit denk ik.

mirreke

mirreke

01-04-2009 om 10:18

Www.inbouw.nl

Kun je alvast wat prijzen bekijken...
Zoals je het nu doet lijkt het me een vermogen aan energie gaan kosten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.