Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

02-11-2010 om 23:56

Knoflook bewaren

Ja dames, weer een megaprobleem. Ik ruik een lange draad met een kleín relletje.
Hoe en waar bewaren jullie knoflook? Het lijkt wel of die moderne knofjes niet meer bewaard kunnen worden. Vroegah kocht ik wel eens zo'n streng, daar deed ik wel een half jaar mee. Tegenwoordig, wát ik ook koop, een pondje gedroogd of een vers knolletje, binnen een week of 2-3 is het droge poeder geworden. Op het aanrecht, in de zon, uit de zon, in de donkere kast.........boehoehoe........

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

03-11-2010 om 07:07

Pot met gaten

Ik heb een stenen pot met deksel,en in de pot zitten dan een paar gaten. Speciaal voor knoflook.
Maar de kwaliteit wisselt inderdaad, soms lijkt het wel alsof ze uit de koeling komen. Zo koop je ze, ziet het er goed uit, en zo kan het de prullebak in.

Uhm

Was daar niet iets mee met zelf knoflook onder olie bewaren? Botulisme of zo? lidwientje??
Overigens wie zei ook al weer dat knoflook makkelijk zelf te telen is? IngridT, Temet?

In de koelkast

Die tip kreeg ik ooit van een Indonesische dame, en werkt perfekt!

Gr. Poezie.

O.t knoflook nu planten (eigenlijk okt.)

ik hoorde van schoonvader dat je knoflookteentjes het beste in oktober kunt planten, dan maken ze mooiere knollen, volgend jaar

Sjocola

Sjocola

03-11-2010 om 11:05

In de koelkast

Doe ik al jaren, sinds een fruitvliegjes-plaag die mijn uien en knoflook te lijf gingen bij gebrek aan fruit.
Het fruit had ik al verplaatst naar de koelkast en daar zijn de knoflook en de uien achteraan gegaan. Beiden zijn ontzettend veel langer houdbaar in de koelkast is mijn ervaring!
Groet,
Sjocola

Marjoleine64

Marjoleine64

03-11-2010 om 13:51

Tussen de uien

in een kistje in de garage. Meestal is de laatste bol (ik koop ze vaak per 2) wel wat uitgedroogd voordat ie op is, helaas.
Marjoleine

Tirza G.

Tirza G.

03-11-2010 om 14:37

Koelkast?

En gooi je daar dan verse of gedroogde knofbollen in? Gut. Dat ik daar nou nog niet opgekomen was. Ik koop meestal een pondje en dan bij bol 3 a 4 begint het droger te worden, dan red ik het nog met het gebruiken van wat meer tenen. Maar bol 5 en verder verpulveren onder je vingers. De combi met uien (ze liggen naast elkaar in een bakkie in de droge, donkere voorraadkast) is toch niet het probleem lijkt me?

Tirza

En indien in de koelkast

hoe doe je dat dan met geurtjes? Bewaren in een luchtdicht bakje? Nu ik erover nadenk, volgens mij doet mijn moeder dit ook zo. Ik zal het haar toch eens vragen, want ik heb ook regelmatig van die uitgedroogde bollen (bewaar mijn knoflookbolletjes nu volstrekt systeemloos in grote keukenla, naast de uien en aardappels).

Chris

Meer knoflook eten...

...of gewoon 1 bolletje per keer kopen. Mijn groenteboer-bollen blijven overigens zeker een maand goed. En aangezien hij ze per losse bol verkoopt hoef ik geen kwartaalvoorraad aan te leggen. Ze liggen overigens gewoon op de keukenfruitschaal, bij de tomaten, citroenen en zo.

Ingrid

Er zijn twee dingen

die iig altijd op mijn aanrecht te vinden zijn. Een fles rode wijn in alle mogelijke leegheidsstadia én een bol c.q. tenen knoflook.

Fiorucci

Fiorucci

03-11-2010 om 17:55

Look (ot)

Voor de fans, in R'dam is een knoflookrestaurant, Look.
Knoflooksoep, knoflookijs, knoflookjenever, you name it.
Zoonlief is er geweest in het weekend, met zijn meisje, ze stonken twee dagen later nog..

Tirza G.

Tirza G.

03-11-2010 om 22:31

Ingridt

Er zit hier geen ambachtelijke groentenboer Ik zal eens op de markt kijken. Griebels. Daar kom ik eigenlijk nooit.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.