Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wasknijper

Wasknijper

19-06-2011 om 21:09

Knikker in de wasmachine?

Niet te geloven, kind zegt een knikker in de wasmachine te hebben gegooid via het wasmiddelenbakje.....

Het zou een blauwe zijn, ik vind de blauwe voor de wasmachine en het verhaal wordt aangepast: hij heeft er twee knikkers in gegooid. Een blauwe en een witte. Ik laat een willekeurige witte zien en hij roept: ja, dat is hem..... Grrrrrr.

Het gedrag betreft een gedragsstoornis/handicap, kind weet geen scheiding tussen werkelijkheid en fantasie en doet constant vreemde dingen. Ik ga er zo goed en zo kwaad als ik kan mee om, dus vervelende reacties daarover mogen achterwege blijven: is niet mijn vraag.

Mijn vraag is wel: hoe kom ik er achter of er nu wel of geen knikkers aan de binnenkant van de wasmachine zitten, die erin gegaan (zouden) zijn via het vulbakje en dus via de watertoevoer in de kuip of weet ik veel waar zouden zitten? En kan ik intussen zonder gevaar wassen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

19-06-2011 om 21:18

Eehhh

Het lijkt mij geen probleem, heb je al in het stof/vuilfiltertje gekeken? Waarschijnlijk zit hij daarin.

Wasknijper

Wasknijper

19-06-2011 om 21:21

Knikker is groter dan filter....

Nee helaas, de knikker is groter dan het filter. In het gat van de filter zit zo'n draaiend dingetje en daar past geen knikker tussendoor volgens mij. Dus als hij erin zit, dan kan de wasmachine die onmogelijk zelf naar buiten werken....

Maar eh...

Je vindt dat kind verder wel lief?
Wat een paniek zeg, om een knikker. Waarom denk je dat dat vreselijk erg is? Maak je af en toe de pomp van de machine wel eens schoon?
Groet,
Miriam Lavell

yvonne

yvonne

19-06-2011 om 21:58

Lawaai

gewoon mee wassen. Als je wasmachine opeens een hoop lawaai maakt weet je dat de knikker erin zit. En dan kun je altijd nog een monteur laten komen.

+ Brunette +

+ Brunette +

20-06-2011 om 01:00

Wat zou het gevaar dan zijn?

Op een gegeven moment zou de knikker iets kunnen blokkeren. Een moderne wasmachine slaat dan op tilt en dat levert gedoe op maar geen blijvende schade of een vreselijke overstroming. Wel loop je de kans dat er niets anders op zit dan de kleddernatte was uit de machine te halen en dat er een guts water uit komt als je het deurtje opendoet (niet bij bovenladers natuurlijk). Maar daar ben je dan op voorbereid: emmer en dweil bij de hand houden.

Fiorucci

Fiorucci

20-06-2011 om 07:04

Nou....

Hier gebeuren wel vreemdere dingen..)

Puck

Puck

20-06-2011 om 08:30

1 knikker maar?

Goh, ik wilde dat het hier bleef bij 1 knikker. Het hele gezin vergeet hier altijd de zakken leeg te maken en hier wast altijd van alles mee: lego, playmobbil, hele kuddes labello's, stenen, papieren zakdoekjes, etc. Komt er in het algemeen ongeschonden en mooi schoon weer uit.
Dus maak je niet druk om een knikker in de wasmachine.

Daar hoef je geen gedragsstoornis voor te hebben

Hier ook regelmatig berichten over dingen die wel/niet op de gekste plaatsen gestopt zijn, wasmachine, badkamerputje. Fantasie, werkelijkheid, alles door elkaar. Mijn dochter blijft volhouden dat ze mijn mobieltje op het nippertje gered heeft uit de afvoer van het bad. Als je de grootte van mobiel en de diameter van de afvoer ziet weet je al dat dat niet klopt, maar ze weet het zeker. Mama dat was toen je in bad zat te bellen. Ook al zoiets waarvan ik ZEKER weet dat dat niet gebeurd is.

En knikkers, volgens mij horen die in de knikkertijd in veel gezinnen op een gegeven moment in een wasmachine te belanden.

Minoes

Minoes

20-06-2011 om 21:06

Mijn mening

Ik denk dat de knikker (omdat hij eventueel via het wasmiddelenbakje in de machine terecht is gekomen) zich buiten de trommel bevindt en niet IN de trommel. Hij is waarschijnlijk gewoon naar beneden gevallen en ligt onderin je machine te liggen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.