Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Algebra

Algebra

28-01-2009 om 14:45

Knagende vraag- witte bonen

In de rubriek 'knagende vragen' de volgende:
waarom zitten witte bonen altijd in een glazen pot, en wel zodanig vastgeperst dat ze er niet uit willen? Alleen door in de pot te roeren met mes oid krijg ik ze eruit, maar dan wordt een flink aantal bonen tot moes geprakt.
De bruine (of kidney) bonen zitten in een blik: daar vallen ze zo uit (eventueel met wat water omspoelen).
Waarom stoppen ze de witte ook niet in een blik? Veel makkelijker!

Algebra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jetske

Jetske

28-01-2009 om 15:40

Nooit aan gedacht die vraag hier te plaatsen

maar ik weet wel precies wat je bedoelt. Ik sta elke keer te hannessen met het potje witte bonnen als ik 'blote billetjes in het gras' wil eten. Inderdaad gaan er een paar bonen geplet door de snijbonen.
Ik lees dus met belangstelling mee!
Jetske

Italiaanse witte bonen in blik

Ik koop altijd van die Italiaanse witte bonen in blik, soms van die gestippelde. Bij de Turk heb je ze ook, dan zijn het vast Turkse bonen. Ik hoef dus nooit te wrikken.
Jonne

En ik wacht

Altijd totdat ze loskomen en dan glijden ze vanzelf uit het glas....
Gewoon de deksel van de pot, pot ondersteboven in de pan zetten en wachten.

Brianna F

Brianna F

28-01-2009 om 16:16

Hee

Ik heb ze altijd in een blik. Bij de Jumbo.

Gewoon.....

de kraan erop. Je moet ze toch afspoelen in een vergiet, en als je een flinke straal water in de pot laat lopen gaat het een stuk gemakkelijker. (mijn bonen gaan meestal door een of andere cassoulet- of chili-achtig gerecht heen, en ik warm ze dus niet op in het kookvocht)

Andere optie...gedroogde bonen kopen. Lekkerder, en spotgoedkoop! (moet je er alleen even aan denken ze op tijd in de week te zetten...)

Ingrid

Merla

Merla

28-01-2009 om 20:41

Huh?

Ik koop nooit groente uit blik, dus ook geen bruine bonen. Hier dus ook bruine bonen uit een pot (witte eten we nooit, brrrr) en ik heb nooit moeite die eruit te krijgen. Gewoon deksel eraf en boven de pan of vergiet flink schudden met de pot en ze glijden er gewoon uit. Nog nooit echt problemen mee gehad. Maar je moet natuurlijk wel een klein beetje geduld hebben he, het gaat niet zo in één keer
Of zullen de witte er lastiger uitgaan dan de bruine? Kan ook nog natuurlijk

Jetske

Jetske

29-01-2009 om 09:35

Ook nooit last met bruine

Ik heb ook weinig last met de bruine bonen in pot. Maar daarvan gebruik ik een grote pot voor het hele gezin. Witte bonen een klein potje omdat ze door de snijbonen gaan. Het lijkt wel of ze net te veel witte bonen in het kleine potje proppen; ze komen er echt niet vanzelf uit.... maar ik heb ook weinig geduld.. of houden witte bonen van nature niet van snijbonen en zetten ze zich schrap??

Jetske

Algebra

Algebra

29-01-2009 om 17:32

Gelukkig, ben dus niet de enige

Cameron, dat bedoel ik inderdaad. Bonen prut als je er flink in rond draait met je mes. En dan nog willen ze niet echt.
Jetske, ze gaan inderdaad met snijbonen verder. Zou dat het bezwaar zijn?
Nou ja, misschien eens op zoek naar wit-uit-blik bij de lokale Turk. Goeie tip, dank je wel!
Algebra

Heb speciaal even voor je gekeken

Vandaag was ik bij de AH en ik heb speciaal even voor je gekeken. Er stond me namelijk bij dat ik daar gewoon witte bonen in blik kan kopen, al dan niet met tomatensaus. En inderdaad, helemaal onderaan, blikken van Coroos, met én zonder tomatensaus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.