Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dommertje

Dommertje

17-01-2011 om 19:41

Klusjesman komt niet opdagen

In mijn nieuwe hypotheek heb ik geld gereserveerd voor de verbouwing van de badkamer. Maar wie kies je nou voor zo'n klus? Uiteindelijk via een kennis iemand aangeraden gekregen uit een fries plaatsje (woont zelf niet in friesland); de betreffende persoon was ZZP'er en de kennis had jaren geleden ook klussen door hem laten doen.
De ZZP'er (eenmansbedrijfje) kwam bij mij thuis, bekeek mijn badkamer, gaf tips en maakte in het gesprek een hele vertrouwde indruk. Na enige nadenken heb ik de knoop doorgehakt en heb ik hem terug laten komen voor definitieve afspraken; ik zou aanbetalen zodat hij de spullen nodig voor mijn badkamer vast bij de groothandel kon halen, de rest zou ik betalen nadat de klus gedaan was. Handje contantje betaald, want 'zo gaat dat daar', begreep ik van de kennis.
Klusjesman vertrok en zou vandaag terug komen om aan de klus te beginnen. En je raadt het al; hij kwam niet. Zitten wachten, eindeloos gebeld; mobiel op de voicemail. Wel 20 berichten heb ik ingesproken. De kennis (die zich erg schuldig voelt) ook. Helaas weet ik niet meer van hem dan zijn naam, woonplaats en mobiele telefoonnummer...
Ja, ik weet het, het klinkt alsof ik ergens ben ingetrapt waarvan ik altijd dacht dat dat mij, als toch behoorlijk intelligente vrouw, nooit zou overkomen.. Aan de andere kant, ik kan mij niet voorstellen dat iemand die uit zo'n plaatsje komt z'n reputatie zo te grabbel zou gooien.. Kennis (en die is betrouwbaar) had alleen maar goede ervaringen met 'm... Dus wil ik nog even van het goede van de mensheid uitgaan en maar aannemen dat er wat gebeurd is. Ondertussen ben ik 'm nu hard aan het zoeken. Heel internet afgestruind, zonder succes.
Ik vrees dat ik moet accepteren... maar ik wil nog niet opgeven. Iemand nog tips hoe ik deze meneer kan terugvinden of iets anders kan doen?

groeten Dommertje (ja, ik ben blond.. van mezelf..)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joep

joep

17-01-2011 om 20:36

Zo gaat dat soms in de bouw

Het wil niet zeggen dat hij helemaal niet komt. Wij hadden met allerlei bouw-zzp-types ook constant vertragingen :ja hoor, ik kom woensdag (over 3 maanden). Uiteindelijk kwamen ze uiteindelijk allemaal wel.
Blijven inspreken + SMS en ik weet niet hoever het van je af is, maar anders zou ik gerust door het dorp gaan rijden en gaan informeren waar hij thuishoort.
Heb je trouwens al in het handelsregister van kamer van koophandel gekeken?

gr. Joep (ja ook..)

Hmmm

Handje contantje een aanbetaling? Geen offerte? Heb je een papiertje met een handtekening van de klusjesman met daarop het bedrag wat je reeds betaald hebt?
Nee, zo gaat het normaal niet. Dit klinkt als een zwartwerker, niet als een ZZPer. Kijk eens of je hem kunt vinden in het K.v.K. register, of bij faillissementen...

Wiske

Wiske

17-01-2011 om 23:42

Helpen zoeken?

Met z'n allen kunnen we vast meer vinden dan jij in je eentje. Als je nou die naam hier even neerzet?
Wiske

koentje

koentje

18-01-2011 om 10:29

hoe groot was die aanbetaling?

Dommerdje

Dommerdje

18-01-2011 om 11:28

Meer info

Dank voor de reacties alvast... Inmiddels is het dag 2 (hij zou gisteren beginnen) en mijn hoop dat hij vanmorgen spontaan zou verschijnen is ook al vervlogen.. De mobiel staat nog steeds op de voicemail. Ondertussen heb ik geprobeerd dat nummer te bellen vanaf mijn werk (afgeschermd telefoonnummer) zodat hij niet kon zien dat ik het was, maar dat hielp helaas niet.. weer die voicemail. Mijn ene helft hoopt dat ie 'gewoon' in het ziekenhuis ligt of zo en zich alsnog zal melden, mijn andere helft moet gaan accepteren dat ik ben opgelicht.. Loopt zo'n voicemail (Vodafone) trouwens niet vol wanneer iemand maar lang genoeg niet opneemt? Ik kan nog steeds inspreken.

De aanbetaling was groot genoeg om badkamerspullen voor te kopen (kast, wastafel-meubel, tegels, etc.). Zou hij bij de groothandel gaan doen, aan de hand van een artikellijst die we via internet hadden opgesteld.

Bij de kennis heeft ie een paar jaar geleden prima gewerkt, daarom verbaasd me dit ook zo.. Zou iemand zo kunnen omdraaien?? Als iemand me kan helpen 'm te vinden: hij heet André van der Meer en hij komt uit Hoogeveen. En geloof me, ik heb alle Van der Meer's uit de telefoongids al gebeld en op de site van de KVK gekeken... niets.

Iemand nog ideeën? Help..?

Wiske

Wiske

18-01-2011 om 12:26

Tip

Ga eens zoeken op Marktplaats.
Misschien biedt hij zich daar aan.

Of......

Melding doen bij de politie, misschien zijn er meerdere mensen op die manier hun geld kwijt geraakt. Het zal best dat dit "normaal is in de bouwwereld", maar voor een gemiddeld mens is dit niet "normaal". Ik zie dit als oplichting.

Gr. Poezie.

Sancy

Sancy

19-01-2011 om 12:22

Dommertje!

Mail me even:
Sancyvdb at gmail dot com

elinde

elinde

19-01-2011 om 19:12

Dommertje

balen. ik heb al zitten googlen, maar kwam niets concreets tegen.
wel balen hoor!!! dit is iets waar ik zo bang voor zou zijn!

Ook

Wij hebben ook een keer een klusjeman ingehuurd om ons kozijn te laten repareren. Nadat de klus half af was kwam hij nooit meer opdagen...en niet meer te bereiken. Bleek maanden later dat hij zijn duim gebroken had en niet kon werken. Zei hij.Gelukkig hadden we nog niets betaald.
Maar jouw verhaal klinkt niet goed. Hoogeveen ligt overigens in Drente,niet eens in friesland, dus het hele plaatje klopt al niet....

Dommerdje

Dommerdje

20-01-2011 om 10:57

Update (nee.. helaas..)

Ondertussen weer een paar dagen verder en nog steeds niemand.. en nog steeds die K.. voicemail.. Ik ben er ondertussen echt helemaal ziek van!
Inmiddels krijg ik al berichtjes van mensen die mee helpen zoeken (bedankt Sancy!) maar helaas.. nog geen spoor gevonden.
De ellende is dat ik dacht dat de betreffende kennis de man goed kende maar dat blijkt achteraf nogal tegen te vallen; kennis had hem in zijn adressenbestand staan onder de voornaam (André) en mobiel nummer (06-29182683). Vanwege klussen die de bewuste André jaren geleden voor hem had gedaan. Hij had hem vaker gebeld op dit nummer en André was altijd bereikbaar geweest.. behalve nu, dus. André kwam toen uit Hoogeveen (sorry, Drente, mijn topo-kennis is niet zo groot..).
Als André te kwader trouw is, dan kan ik dus ook niet zeker zijn van zijn achternaam (van der Meer), dat kan hij gelogen hebben... Maar enigszins logisch redenerend kan dit geen notoire oplichter zijn; dan was ie eerder tegen de lamp gelopen en dit bedrag is niet groot genoeg om het land voor te verlaten. Lijkt me meer een gelegenheidsdief. Dus dat Van der Meer zal hopelijk kloppen..
Ja, ik werd boos op de kennis, die iemand op mijn dak gestuurd heeft die ik (door verkeerde aannames) vertrouwde.. maar ik was nog bozer op mezelf.. ik, die zonder met mijn ogen te knipperen onderhandelt met banken, notarissen, advocaten en dergelijke doet dit.. Hoe is het mogelijk...
Ik geef 'm tot midden volgende week, dan ga ik aangifte doen met de gegevens die ik heb (en waarvan ik dan maar hoop dat ze kloppen). Als jullie internet-speurneuzen nog ideeen hebben?? Ik hoop nog steeds.. een heel klein beetje..

Liefs Dommerdje

Yura

Yura

20-01-2011 om 14:01

Kennis

Als hij blijkbaar wel opneemt als die kennis belt en niet als jij belt, zou ik vragen of je even van diens telefoon gebruik mag maken. Wij hadden een jaar of 3 geleden onenigheid over aflevering van een kast. Telkens als mijn man belde was de directeur buiten de deur of in bespreking. Toen belde ik en noemde mijn meisjesnaam (niks gelogen dus al gebruik ik normaal mans niet veel voorkomende achternaam) en ik had hem meteen aan de telefoon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.