Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mamvantwee

Mamvantwee

03-02-2009 om 10:26

Kleuterkamer opnieuw inrichten

Hoi forummers,

Ik wil voor mijn dochters 5e verjaardag (maart) haar kamer opnieuw inrichten. Ze heeft nu een commode, een kast en een (meegroei-)bed, maar afgezien van een vloerkleed, niet echt een speel-/knutselplek. Ze neemt wel eens vriendinnetjes mee van school en het lijkt me leuk om haar wat meer een eigen plekje te geven waar ze zich kan terugtrekken.

Wie heeft leuke, niet te dure ideeën voor een kleuterkamer? Ik wil ook zelf wat maken, denk bv aan een muurversiering van mdf (bv een boom) met daaraanvast een tafeltje ofzo. Maar ik mis een voorbeeld, een goed idee dus.

Haar kamer is niet al te groot, 2,5 bij 3 meter, met een dakkapel aan de voorkant (dus een schuin dak, daar staat haar bed nu onder).

Wie helpt me op weg?

mamvantwee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schoolbordverf

Ik ben persoonlijk helemaal weg van schoolbordverf.
Mijn oudste 2 delen samen een kamer en 1 muur heb ik voor een groot deel met schoolbordverf. Ze vinden het helemaal geweldig en als ze zich een keer vervelen is het vaak genoeg om ze even aan die muur herinneren en maken ze er samen de mooiste tekeningen op.
Misschien een idee?

Mamvantwee

Mamvantwee

03-02-2009 om 13:38

Ja, die neem ik mee

Ik denk al aan een muurdecoratie van platen mdf die ik in een vorm wil zagen, en een deel daarvan kan ik tot schoolbord omtoveren. Dat is wel gemakkelijk te doen. AL hebben ze al een schoolbord beneden, maar goed.

Ik zet nog eens een creatieve ader open....

Magneetbordenverf

kan ook in combinatie met schoolbordenverf. Een aanrader: alle knutselwerkjes, kaarten, briefjes en wat hij ook maar wil kan er zo opgeplakt worden. Geen beschadigingen en toch elke keer een ander gezicht.

Wij hebben trouwens bewust geen schoolbordenverf gebruikt; het gebruik van schoolkrijt (stof) heeft soms een negatief effect op kinderen met astma-klachten.

Mamvantwee

Mamvantwee

03-02-2009 om 14:28

Kun je daar ook op schrijven?

Op die magneetbordenverf bedoel ik, is dat ook een soort white-board dan? Want al dat stof is idd niet zo fijn op een slaapkamer.

ishtar

ishtar

03-02-2009 om 15:40

Nee

niet op die magneetverf. Dat is gewoon ijzerhoudende verf (donkergrijs). Daar moet weer een andere verf overheen, en dat kun je dan schoolbordenverf laten zijn. Dan heb je 2 vliegen in 1 klap.

Mdf en magneetverf

Pas op, op mdf kan je geen magneetverf gebruiken. Vraag mij niet waarom...Zonde van je geld (magneetverf = duur) als je het toch probeert!! Suus

Mamvantwee

Mamvantwee

05-02-2009 om 14:29

Aha

Bedankt voor die tip, Suus. Dat wist ik niet, snap ook eigenlijk niet waarom het niet zou kunnen...

Ik zit nog in de ontwerpfase. Vind het eigenlijk jammer om afscheid te moeten nemen van een paar (baby-)meubels, maar ja, kleine kinderen worden groot.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.