Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kleurpotloden, welke zijn goed?

In navolging op het draadje hierboven nu de kleurpotloden. Sinterklaas moet nieuwe gaan leveren dit jaar. Vorig jaar had ik een groot blik potloden gekocht maar die zijn echt véél te hard, kleuren niet goed, is meer krassen dan kleuren. Zijn bijv. de Hema potloden goed? die zijn nl. leuk qua prijs. "Vroeger" kocht ik altijd bruynzeel voor mijn zoon maar dat is haast niet meer te krijgen, over het algemeen is het nu stabilo in de winkels, maar die zijn wel erg duur vind ik. Graag jullie ervaringen met "betaalbare" kleurpotloden. Kinderen zijn al wel wat ouder dus kunnen er wel netjes mee omgaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dit wil je niet horen

gezien je keuze voor de uitdrukking 'betaalbaar'...

Maar sorry, ook hier laaiend enthousiast over de dikke potloden van Lyra. Er komt zoveel kleur vanaf dat je het ook echt terug ziet in de tekeningen. De oudste pakt soms weer dunner erbij voor als hij priegeltekeningen maakt met kleine mannetjes die hij met balpen opzet. Maar verder zijn die dikke Lyra's super.

Veelgemaakte vergissing is mijn ogen dat men de levensduur niet betrekt in de keuze. Als je goede materialen koopt gaan ze vaak langer mee, je geeft zelf al aan dat je kinderen er zorgvuldig mee om kunnen gaan.

Het leukste van die mooie spullen is wel dat je zoals gezegd ook veel mooiere kunstwerken krijgt. Ik scan er nu een paar in, hop via Vistaprint heb ik meteen leuke kerstkaarten.

Besparen zou ik op spullen die ze maar heel kort gebruiken en kwijtraken.

Vreemd?

Bij onze boekhandel hebben ze nog een heel assortiment Bruynzeel liggen. Wij hebben eigenlijk altijd "keukenpotloden".

Lyra

Rodebeuk, zijn die Lyra-potloden algemeen verkrijgbaar? Ze klinken wel goed, felle kleuren, onbreekbare stift enzo. Hier zijn potloden meestal niet zo'n heel lang leven beschoren omdat de stift breekt.

Chris

Iris

Iris

16-10-2009 om 10:32

Hier dus ook

Zoals je boven in het draadje over viltstiften al hebt kunnen lezen zijn wij ook fan van die dikke, wat duurdere potloden. Inderdaad Lyra heten ze. Ik heb er wel iets meer geld voorover, omdat je er toch meer aan hebt. Ze gaan ook best lang mee.
Ik koop ze in zo'n speciale speelgoedwinkel met veel houten speelgoed, vrije school artikelen etc.

Helen

Helen

16-10-2009 om 10:44

Hier ook lyra

Heerlijke potloden, idd prijzig maar je hebt ook setjes die voorseliger zijn. Idd bij houten speelgoedwinkel. Als ze wel breken/kapot gaan mag je er altijd mee terug komen.
Bij ons gebruiken ze ze ook op school, onverwoestbaar en mooie kleuren!

Tijgeroog

Tijgeroog

16-10-2009 om 13:09

Bruynzeel

Bruynzeel en Hema potloden waren 10 jaar geleden nog dezelfde. Maar mijn dikke potloden van Bruynzeel van 10 jaar terug zijn veel zachter, en kleuren beter, dan de dikke hema-potloden van 2 jaar geleden. Ik weet niet of de Hema nu ergens anders inkoopt, of dat de potloden van Bruynzeel veranderd zijn.
Maar de bruynzeel potloden die ik heb (verschillende varianten, allemaal dus wel 10 jaar oud) doen het heel goed. Die van het Kruidvat kan ik net zo goed weggooien. En ik heb in Frankrijk van de Carrefour potloden van het huismerk gekocht, en die zijn ook erg goed. Ook niet duur, maar als je er speciaal naartoe moet rijden natuurlijk wel. (In Belgie zit ook Carrefour)

Vera*

Vera*

16-10-2009 om 13:35

Tijgeroog ot

Jee, al weer een goede reden om een dagje Lille te gaan doen.

maggietel

maggietel

16-10-2009 om 16:46 Topicstarter

Toch eens kijken

voor de Lyra potloden dus. Die harde dingen zijn vreselijk irritant en gewoonweg zonde van het geld.

Ulla

Ulla

17-10-2009 om 12:57

Lyra

In het stiften draadje schreef ik het ook al: ik ben grote fan van Lyra potloden.

Ze hebben heel veel kleuren waaronder een neonkleuren, metaalkleuren en het 'toverpotlood' (een lyrapotlood met 4 kleuren). Ze zijn verkrijgbaar in 2 maten (kort en lang). Van kleuren die je minder vaak gebruikt kun je dan de korte potloden kopen, dat scheelt weer in de prijs.
De setjes zijn relatief goedkoper. Dan heb je gelijk een mooie basisset die je altijd nog uit kunt breiden met losse potloden.

De lyra potloden zijn zachter dan gewone kleurreuzen wat een mooier effect geeft, en de stift is niet stuk te krijgen.

Prijs lyra

Er wordt hier gesproken over dure potloden. Maar voordat ik ga kijken, zou ik wel een inschatting willen hebben. setje van 10 voor 7,50 ofzo?

Inge M

Inge M

17-10-2009 om 21:22

Volgens mij goed geraden mamarijke

Ik heb even gegoogled. Stuksprijs bij aankoop van 12 stuks is 75 cent.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.