Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Cecile

Cecile

27-03-2011 om 14:39

Kleur auto - rood? (spoedje)

We gaan een nieuwe auto kopen (Toyota Yaris) voor mij. Leuk!

Maar nu de kleur. Manlief wil knalrood of evt. blauw (maar die blauwe kleur vind ik niet leuk). En knalrood is wel erg knal en opvallen. Dat is ook de reden dat manlief het wilt: is hij lekker opvallend, dus daardoor veiliger.

Hij vind zwart of grijstinten te saai/onopvallend.
Ik vind die rode kleur nl. wel erg knal en dan val ik aldoor op als ik ergens ben (iedereen weet dan dat ik het ben....., over het algemeen geen probleem maar soms hoeft niet iedereen te weten dat ik in de buurt ben, zeg maar).

Heeft iemand nog ervaringen of ideeën over de kleur rood voor zo'n auto behalve dat het natuurlijk een kwestie van smaak is/wat je leuk vindt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

27-03-2011 om 14:51

Ja!

Toen ik een tweedehands auto zocht wilde ik graag een leuk kleurtje. Dat is helaas niet gelukt want 99% van het aanbod is grijs, antraciet of zwart, vreselijk saai en kleurloos. Het is zelfs zo erg dat ik mensen in felgekleurde auto's aanspreek over de kleur van hun auto, ik vind dat zo leuk Ik zou dus zeker voor een rode, gele of blauwe auto gaan. Is ook veel handiger zoeken op grote parkeerterreinen. De Toyota Yaris vind ik trouwens het leukst in Blue Metallic!

Vuil worden

Rood vind ik mooi.

Maar op rood zie je modder veel sneller dan op grijs. Dus als je niet dol bent op autowassen kun je beter voor saai grijs gaan.

Wij hebben rood

Want dat vinden we gewoon leuk. Eigenlijk weinig verdere overwegingen gehad

Rood

ik heb een rode toyota aygo en dat is zo'n veelvoorkomende kleur dat ie helemaal niet opvalt. Mijn vorige auto was groter en knalgeel, dat vond ik op een gegeven moment wel vervelend....maar bij deze auto heb ik daar totaal geen last van. blauw is ook voor de yaris een onopvallende kleur, er rijden daar zoveel van rond!

grijs vind ik saai, net alsof ie nog in de grondverf staat

een nadeel van rood: de glans schijnt sneller van de lak af te gaan.

Tirza G.

Tirza G.

27-03-2011 om 16:39

Alle rode toyota's die ik ken

worden vaal onder invloed van het weer. Dat is volgens mij sowieso wel een makke van rode auto's en rood als kleurstof in het algemeen: het wordt snel vaal. Ik zal niet snel rood nemen als autokleur.

Tirza

Blauw is sterker

vroeger waren alle bedrijfsauto's van de club waar ik werkte blauw, omdat dat een sterke kleur zou zijn.
Dat een rode toyota dof wordt - klopt, we hebben er ooit een gehad.

Nu een grijze.
Bah.

Tirza G.

Tirza G.

27-03-2011 om 16:42

Uiterlijk

Meisjes meisjes toch. In een ander draadje wil niemand netjes gekleed gaan omdat ze hun persoonlijkheid niet teniet willen doen (die blijkbaar alleen kan worden uitgedrukt in niet-nette-kleding) en hier moet iedereen ineens een sprankelende persoonlijkheid zijn met kekke kleurtjes?
Laat mij maar lekker onopvallend schuiven in mijn donkerblauwe bak

Tirza (die al genoeg opvalt van zichzelf)

Merel

Merel

27-03-2011 om 17:19

Hier

Mijn eerste auto was een rode, oh wat vond ik dat leuk, maar inderdaad snel doffe lak (het was al wel een tweedehandsje hoor) ik heb het nooit vervelend gevonden dat de kleur zo opviel. Vervolgens heb ik 2keer een metallic zwarte gehad, daar zie je heel snel van die zandregendruppeltjes op en ik heb een hele saaie grijze gehad. Ook nog een opel, wel heel fijn, want het is een hele anonieme auto.... Nu heb ik een auto die qua model en kleur niet veel voorkomt, hierin kan ik dus echt niet anoniem rondrijden. Echt heel erg vervelend is dat nou ook weer niet, maar onlangs dacht ik, ik zal eens kijken of dochter toch nog bij vriendje rondhangt terwijl ze zei dat ze meteen door naar huiswerkklas zou gaan (en ik reed in de buurt) maar deed het toch maar niet, als ze mijn auto ineens door hun straat zou zien rijden, zou ze meteen herkennen dat ik het was geweest, en haar dus niet op haar woord zou geloven (of als vriendje mij zag rijden)

Rafelkap

Rafelkap

27-03-2011 om 18:39

Rood is veilig

qua veiligheid kan je beter een rode auto kiezen, of nog beter: geel! Ik zou voor rood gaan.

Wij hebben helaas een groene, of groenige, heel onveilig dus. Zwart zou ik nooit kiezen, ik zou me in een begrafenisauto wanen.

dc

dc

27-03-2011 om 18:54

Rood - duurder!

Pas op, als je als man een verzekering afsluit voor een rode auto, betaal je meer! Ik zou dus voor een andere opvallende kleur gaan

Ook rood

Gewoon omdat mijn autootje die kleur al heeft en ik vind het eigenlijk een prima kleur, valt goed op, makkelijk te vinden op de parkeerplaats etc
Muizemeis

Puck

Puck

27-03-2011 om 20:17

Nooit meer rood

Mijn vorige auto was knalrood toen hij afgeleverd werd, na een jaar of 6 was hij zachtroze. Nooit meer een rode auto dus.
Als je een praktische auto wilt dan zijn grijzige tinten handig, daar zie je het vuil niet zo op, maar die zijn dan wel weer minder zichtbaar op de weg dan signaalkleuren.

Yta Chalne

Yta Chalne

27-03-2011 om 20:18

Wit

Jammer dat 'ie er niet in wit is. Gemiste kans ook van Toyota, I-podwit is dé populaire autokleur deze zomer. Nederland gaat, als laatste land ter wereld, ook aan de witte auto's.

Margriet*

Margriet*

27-03-2011 om 20:23

Yta

Hoe weet je dat zo zeker? Ben je trendzetter of volger?
Wij hebben zwart, lekker saai, maar ik vind het dan ook totaaaaaal onbelangrijk.
Ik vind een witte auto leuk in het buitenland, met veel zon, maar hier zien witte auto's er vaak grijs uit. Vandaar dat Nederlanders wat terughoudender zijn.
Taxichauffeurs kiezen altijd voor metallic zilver, zie je het minste vuil op = minder vaak door de wasstraat.

Mamvantwee

Mamvantwee

27-03-2011 om 20:34

Rood werd md afgeraden door de dealer

Wat hier ook al een paar keer gezegd is: rood wordt roze, en dag verkoopt niet meer zo lekker door als je dat over een tijdje van plan bent. Wij hebben dus maar gekozen voor saai maar blijvend blauw.

Groet, Mamvantwee

Marlou H.

Marlou H.

27-03-2011 om 21:04

Neutrale kleur hogere inruilprijs

Grijs of zwart is waardevaster volgens mijn dealer. Niet iedereen wil in een knalrode of gele auto rijden. Dus met inruil t.z.t kan dat uitmaken.

Marlou

neteret mut

neteret mut

27-03-2011 om 21:16

25 jaar geleden

reden we in onze gloednieuwe cremewitte auto, paar jaar later beige witte ( ook nieuw), nog weer 2 jaar later opnieuw een witte. Dus hoezo Nedeland gaat als laatste land aan de witte auto? Het is gewoon een mode trent, modekleur. Ik kan me werkelijk niet herinneren dat de auto van mijn ouders vroeger van kleur verschoten is, was een rode en is al die jaren mooi rood gebleven. De rode die wijzelf nu hebben ( ruim 2 jaar oud) is als nieuw.
Verder las ik ergens ( "hln.be ") dat de verkoop van rode en zwarte auto's ( nieuwe), vooral toyota, op het moment op z'n gat ligt. De fabriek die de verf ofzo maakt van speciaal die kleuren ligt vlakbij Fukushima ( en is gesloten).

Typex -wit noem ik dat

Inderdaad, deze in-witte auto's rijden hier(Schotland)rond met het nieuwste kenteken. Persoonlijk vind ik ze niet mooi en als je zo'n witte auto wel mooi vindt, wil je hem toch ook graag wit houden, dus wassen maar :o)

Roze worden

Nu hebben we het probleem van doorverkopen niet (het grote voordeel van een leasebak), maar ik vraag me één ding nu wel af: Die roze wordende auto's, zijn dat de metallic tinten of überhaupt alle rode lakken? Omdat doorverkopen bij ons niet aan de orde is en wij een auto slechts tot nut van het gezinsleven hebben (voor het mooi hebben we andere vervoersmiddelen ), interesseert ons die lak niet ons. We hebben dus in ons geval de keus gehad uit de niet-metallic (want metallic is duurder en dat willen wij niet betalen) tinten wit, rood en blauw. Burgerblauw hadden we wel even gezien, wit is geen optie, dus werd het rood. Maar standaard niet-metallic rood dus en geen Toyota. Ik ben heel benieuwd of wij over een paar jaar in een roze auto rijden

Rood metallic of niet

Wat ik altijd zie is dat 'gewoon' rood verkleurt. Ik heb echter ook wel eens rood metallic gezien en ik heb het idee dat dat niet verkleurt.

Hmm, ik heb een grijze auto, lekker makkelijk, hoeft nooit door de wasstraat!

Vonda

Puck

Puck

28-03-2011 om 16:40

Gewoon rood

Mijn vorige koekblik was ooit gewoon rood. Geen metallic. En het is niet merkgebonden. Ik ken het roze-worden probleem o.a. bij Seat, Fiat en Opel.
Maar als je de lak goed onderhoudt dan kun je het proces wel vertragen. En mijn roze auto hebben we ooit door een poetsbedrijf professioneel laten poetsen en toen kwam de ouder kleur ook wel weer naar boven, maar daarna begint het hele proces opnieuw.

Yta Chalne

Yta Chalne

28-03-2011 om 16:48

Margriet

Geen trensetter, geen trendvolger maar hooguit trendwatcher Enne, dat nieuwe wit is heel, heel wit, niet zoals 20 jaar geleden. Dat was de tijd dat witte apparaten geel werden in de jaren, de huidige witte auto's zijn oogverblindend wit. Honda en Audi zie je ineens overal in het wit, maar zelfs VW doet eraan mee. De nieuwe scirocco in het wit is echt yummie. Maar ik geef toe, 't is wel een beetje Rotterdamse smaak

Rood wordt niet altijd roze

Mijn autootje is 12 jaar oud en nog steeds brandweerrood. Je schijnt hem wel eens per jaar in goeie was te moeten zetten dan blijft hij mooi rood
Muizemeis

Mover

Mover

28-03-2011 om 20:11

Geen rood want:

Diverse automerken raden af om de komende tijd een auto in het rood of zwart te bestellen. Als gevolg van de problematiek in Japan ligt de fabriek die deze kleuren produceert namelijk stil.

http://www.nu.nl/auto/2478499/geen-rode-en-zwarte-autos-meer-rampen-japan.html

"Met een rooie blijf je klooie", las ik ergens.
Groetjes, Mover (beige auto, niet op de kleur uitgekozen)

amk

amk

28-03-2011 om 20:37

Rood absoluut!

ik heb net mijn Tornadorode Seat Toledo ingeruild voor een dodelijk saaie en op het werk niet terug te vinden zwarte peugot 307 station. Hij valt echt niet op. Ik ben blij dat hij vrolijk terugknippert als ik op het knopje druk.
Dan mijn Toledo, altijd herkenbaar van afstand en na 14 jaar nog net zo rood als toen hij uit de fabriek kan. O wat mis ik die auto.

Cecile

Cecile

28-03-2011 om 22:09

Bedankt.....

voor al jullie reakties.
Volgens de verzekering maakt de kleur niet uit voor de premie (hij gaat overigens op mijn naam, niet op die van mijn man - maar ik had niet de indruk dat het voor mannen wel uitmaakte).
Voor de doorverkoop aan een dealer is de kleur rood volgens mij niet nadelig (even bij een andere dealer gevraagd), wel minder gangbare kleuren als oranje.
Even kort een reaktie op een paar bezwaren van rood: volgens de dealer worden rode auto's tegenwoordig niet meer roze (vroeger inderdaad wel meer) doordat er nu een speciale blanke laklaag overheen gaat. Maar goed, het wordt (zeer waarschijnlijk) toch een rode (ondanks de - evt. - nadelen), dus ik ben benieuwd of hij over een paar jaar dan toch roze wordt ... Vooralsnog ben ik vol vertrouwen. En verheug me er op mijn auto tenminste makkelijk te herkennen.
Wat een witte betreft zeggen ze toch: met een witte blijf je zitte ?

Puck

Puck

29-03-2011 om 08:25

Cecile, je bent nu gewaarschuwd

En aangezein eeng ewaarschuwd mens voor 2 telt weet je nu wat te doen om jouw mooie rooie ook zo te houden: gewoon goed onderhouden en minstens 1 keer per jaar (liever 2x) goed in de was zetten. Ik denk dat je dan lang van een rode auto kunt blijven genieten. Het verhaal over die extra laklaag hoorde ik 10 jaar geleden ook al en nog steeds zijn er auto's die roze worden dus dat verhaal zou ik verder als een verkooppraatje beschouwen, maar met goed onderhoud heb je het grotendeels zelf in de hand.

Mamvantwee

Mamvantwee

29-03-2011 om 22:45

Twee maanden geleden nog

Onze dealer waarschuwde ons twee maanden geleden nog voor rode lak, dus ik zou het niet geloven van die blanke beschermlaag hoor. Of kies dan tenminste voor metallic, die is ook wat harder.

Groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.