Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anja

Anja

22-01-2010 om 23:25

Kleren kopen, zooo frustrerend!

Ik word altijd zo chagrijnig van kleren kopen! Ik ben 52 en helaas ben ik de laatste jaren steeds een klein beetje dikker geworden (overgang?) en nu pas ik niet eens meer in maat 44. Ik zie allemaal leuke dingen hangen, maar te klein. Alles lijkt wel te klein.Laatst had ik een nieuwe buitensportjas nodig. In de buitensportzaak gaan damesmaten tot L en dat is 40-42. Dus maar herendingen gepast, maar daarvan zijn armen veel te lang. Dus weer een paar uur wezen shoppen en weer met niets thuisgekomen! Kost me zoveel tijd en mijn humeur wordt er niet beter van. Ik kan mezelf bijna niet meer zien in de spiegel van het pashok. Bah, wat ben ik toch dik denk ik dan. Voel me in de meeste kleding een schommelmoeke en zie er dan veel ouder uit.
Ben altijd heel sportief, fiets en loop veel, eet gezond en probeer nu niets meer te snoepen en zo. Ik denk dat het enige middel afvallen is! Help.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
emma43

emma43

23-01-2010 om 09:54

Ik ken het

Mijn vriendinnen hebben beide maatje 36 en kunnen nog ik leuke hippe boutiekjes shoppen,met hun winkelen is niet leuk.etalagepoppen vind ik ook vreselijk,zie ik een leuk setje trek ik het aan ziet het er in maat 44 toch echt heel anders uit.vaak pak ik lossere bovenkleding en lijk ik wel zwanger als ik het aanheb.
En in gedachte heb ik gewoon nog maat 38,maar als ik dan in een pashokje sta en ik zie mijn billen in de spiegel,bah.
Ach,jaaa,ik moet niet mopperen,ik heb het er zelf aangesnoept.
Ik ga helemaal los met mijn dochter,bijna 15 en staat met alles.Want ik vind kleding kopen wel heel leuk,dus mijn dochter geniet er wel van.

emma43

emma43

23-01-2010 om 09:55

En nog wat

foto's vind ik vreselijk!!!Ik verwijder alles waar ik opsta.Pas als er 10 kilo af is,mag ik weer gefotograffeerd worden.

Inderdaad

Herkenbaar ! Ik wacht niet meer met kleren kopen tot ik die extra kilo's ben afgevallen. Maar ga naar winkels die grotere maten verkopen. Daar zijn echt wel leuke kleren te koop ! Of ik fleur basics op met mooie schoenen,leuke sjaals etc.

Maatje meer

Maatje meer

23-01-2010 om 11:36

Oh vreselijk

Ik zit te wachten tot mijn dochters klaar zijn om te vertrekken om op kledingjacht te gaan. Vooral voor mezelf ook, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in. 't Zal wel vooral weer voor dochters zijn waarmee we straks thuiskomen. Ik ben lang en groot dus had altijd al een vrij grote maat nodig. Maar de laatste jaren ben ik van 42 naar 44 en 46 gegaan. Het is nu zelfs zo dat 46 (voor bovenkleding dan hoor, broeken en rokken zit ik gelukkig nog wel op (42/)44) zelfs te klein is. Grote voorkant zorgt ervoor dat knoopjes gaan wijken of dat het enorm strak zit. En een dikke buik tekent dan zo vreselijk. Ook heb ik van die enorme bovenarmen waardoor de mouwen van sommige leuke truitjes en shirtjes soms idioot straks zitten of eventuele knoopjes niet dicht kunnen
Het stomme is dat als ik daarover praat met anderen ik altijd krijg te horen dat het reuze meevalt en dat ik echt niet dik ben. Wel stevig maar ja, je bent toch ook groot! Tja, zal best. Maar ik baaaaaaaal! Kleding kopen en passen is zoooo leuk maar tegenwoordig alleen maar een grote frustratie! Alle leuke dingen zijn niet te krijgen in mijn maat. En als ik het al eens probeer met een 46 (als die er al is) dan lijk ik (en dat zag ik iemand anders ook schrijven) idd een moekemoeke. Brrrr!
Maar we gaan het maar weer eens proberen vanmiddag...
Groetjes Roos

Biene M.

Biene M.

23-01-2010 om 12:39

Roodborst

Leuke gelegenheidsnick!

anderhalvemeter

anderhalvemeter

23-01-2010 om 15:34

Nooit meer!

Ow, ik ken het zo goed! Het ergste was als ik met mijn man ging winkelen. Ik wist dondersgoed dat ik niet in de normale maten zou passen en ik verweet hem dat hij naar alle vrouwen stond te kijken die slanker waren dan ik. Bij een lengte van ruim anderhalve meter, was maat 44 helaas ook al te klein geworden. Foto's? O hemel, wat een gedrocht stond daar met een zuur gezicht in dat leuke gezinnetje. Uiteindelijk heb ik alleen nog maar kleding bij Bon Prix besteld, alles gelijk in 2 maten. Ik verheugde me als de bestelling in huis was, maar daarna volgde steevast een drama. Op de plaatjes ziet het er heel anders uit, ook bij de grote maten.

Dit ging jaren lang zo door, en ik droeg ook voornamelijk herensweaters en had maar 3 broeken waar ik me enigszins toonbaar in voelde. Leed aan chronische sjagrijn.

Twee jaar geleden heb ik mijn eetgewoontes drastisch aangepast, geen dieet of zo, alleen maar heel bewust wat en hoeveel. Het is een tweede natuur geworden, en dat terwijl eten in onze familie heel belangrijk is en koken mijn grote passie. Langzaam maar zeker ben ik 20 kilo kwijtgeraakt en die zijn er nog steeds af. Er komt wel eens wat bij, dat is normaal op mijn leeftijd (44). Aan sporten heb ik een bloedhekel, maar ik hoef maar even naar die ene foto te kijken en ik spring weer op mijn stepper.

Het klinkt misschien raar, maar zelfs het heerlijkste gerecht smaakt niet zo lekker als het niet meer zo gefrustreerd zijn.

Anderhalvemeter

Balletmama76

Balletmama76

23-01-2010 om 17:42

Herkenning...

Ik was ook een maat 42-44 en voelde me lelijk en absoluut niet aantrekkelijk.

Toen begon ik bij TNT en de kilos smolten eraf... Inmiddels ben ik op maat 38, maar voel me nog steeds niet slank genoeg en denk over een buikwandcorrectie. Iederen vertelt mij, dat ik super-slank ben, maar ik zie nog steeds, wat er niet goed is - bijvoorbeeld zijn ook mijn borsten kleiner geworden en het losse vel op mijn buik stoort me.

Kleren kopen is dan wel wat makkelijker geworden en plezieriger dan het was - maar de zelfsttwijfels gaan niet automatisch weg. Als iemand mij zeggt, dat ik er goed uitzie, denk ik nog steeds, dat ie dat maar zeggt om beleefd te doen.
Ik eet normaale hoeveelheiden (moet ook, om de kracht te houden die ik nodig heb voor mijn werk), ik kan zelfst eten als een bouwvakker en snoep laat ik ook niet staan, dus anorexia heb ik niet.
Ben nu sinds oudennieuw vegetarisch omdat ik door een voedselvergiftiging een enorm hekel aan vlees gekregen heb. Wilde ook snoep weglaten, maar manlief is bang, dat ik dan te dun word.

Maar wat ik met dit lange stuk eigentlijk wil zeggen: Je voelt niet automatisch beter door af te vallen. Zeker is het leuk, maar niet de grote zaligheid. Want dan vindt je ook weer dingen, die nog niet goed genoeg zijn.

Asa Torell

Asa Torell

23-01-2010 om 20:35

Roos

Het probleem zijn echt die beperkte kledingmaten volgens mij. Je gaat je vanzelf dik voelen als er niks voor je te vinden is in gewone winkels!
Ikzelf ben 1m75 lang, dat is nog niet eens idioot groot maar evengoed ben ik met mijn BMI van 22 toch al aan de maat L/42 toe, dus de grootste gewone confectiemaat die er is. Als ik nog iets zwaarder zou worden zou ook nog steeds niemand me dik vinden, maar zou ik evengoed hetzelfde probleem hebben als jij.
Nu heb ik trouwens al een probleem met broeken, die staan nooit goed: of mijn buik wordt ingedeukt (dat voelt overigens ook beroerd) of ze zakken, als ze wijd genoeg zijn, gewoon onder mijn buik en hangen met de kont 10 cm te laag. Sinds ik besloten heb om gewoon te stoppen met broeken en alleen nog maar jurken te dragen ergert die buik me ineens een stuk minder.

Dames dames

Je bent goed zoals je bent!!! (1.65m, maat 48/50)

Guinevere

Guinevere

23-01-2010 om 21:32

Maakt wel uit

Ik merk wel dat het verschil maakt, welke maat je hebt en de hoeveelheid winkelergernis die dat oplevert. Sinds mijn jongste zoon me zo ongeveer levend heeft verslonden (borstvoeding, viel niet tegenop te eten) heb ik veel minder vet op plekken waar je het niet wilt hebben. En niet die plekken vet maken het verschil tussen het wel en het niet passen van allerlei kledingstukken. Nu sluit het heel vaak gewoon netjes aan, terwijl ik eerst een maat groter moest nemen vanwege de dijbeenomvang, maar dan klopte het in de taille weer niet. Om maar een voorbeeld te geven.
Veel kleding in de winkel lijkt niet gemaakt te zijn voor wat rondere figuren....

Kaaskopje

Kaaskopje

24-01-2010 om 03:34

Niet druk maken

Ik maak me niet zo druk om mijn maatje meer hoor. Ik vind dat er best leuke dingen te vinden zijn in mijn maat en dat is 48/50. Ik voel geen jaloezie om het slanke figuurtje van mijn dochter maar eerder trots. Die leuke meid is toch maar mijn dochter! Heerlijk dat ze alles aankan.

Jun

Jun

24-01-2010 om 09:35

Outdoorkleding

Ik ben niet zo op de hoogte van modieuze kleding. Maar een leuke jas zonder direct een tent aan te moeten vind je zeker in Duitsland bij een goede sportwinkel. Ze verkopen daar altijd outdoorkleding tot soms wel maat 50. Echt mooie jassen!
Ik ken de frustratie, mannenspijkerbroeken zitten mij raar genoeg beter dan vrouwen.
Groetjes van Jun

Strijkplank

Strijkplank

25-01-2010 om 09:33

Frustraties

Misschien is het een schrale troost om te weten dat ook slanke vrouwen, in mijn geval modelletje strijkplank (1,59 m., 46 kg), wanhopig in pashokjes staan. Omdat er gewoon niets past, alles als een zak om je heen hangt, en er ook geen speciale kleinematenwinkels zijn waar je op kunt terugvallen.

Anderhalvemeter

Anderhalvemeter

25-01-2010 om 15:27

Spijkerbroeken

Al heb ik dan nu maat 36, een spijkerbroek met smalle pijpen zit er voor mij niet in! Het hangt leuk in het rek, maar als ik hem pas zijn de pijpen goed, maar daar is ook alles mee gezegd. Nog steeds zijn de heupbroeken in de mode en dat gaat echt niet met mijn figuur. Vaak zit de rits precies op mijn bikinlijn waar ik een joekel van een litteken heb. Mijn slappe vel puilt uit en mijn onderlijf ziet er uit als een soufflé die net uit de oven komt.

Anderhalvemeter

Fraz

Fraz

25-01-2010 om 17:36

Oftwel

kleding is niet bedoeld voor de gewone vrouw.

Hier dus ook een verschrikking ( 1.80 maat 42-44)

Balletmama76

Balletmama76

25-01-2010 om 21:02

Anderhalvemeter

Bij H&M op de website staat de kruishoogde altijd bij (volgens mij ook in de catalogus, maar ik kijk altijd online). Ze hebben ook hele leuke skinny spijkerbroeken met normale kruishoogde
22 cm kruishoogde zit bij mij prima, ik hou ook niet zo van de heupbroekjes.
Jeans-leggins oftewel treggins hebben vaak ook een wat hogere taillebond.

Trouwens goed nieuws - de heupbroeken zijn een beetje out aan het raken, hoorde ik vandaag van iemand, die in een hippe kledingszaak werkt.

Ik koop nu meestal bij H&M, ze hebben echt leuke spijkerbroeken.

Balletmama76

Balletmama76

25-01-2010 om 22:30

Nieuwe dingen proberen...

...ook al denk je, dat het je niet staat, gewoon een keer passen - misschien staat het juist erg leuk!

Ik was steevast van mening, dat jeans-leggins mij niet staan, totdat ik er vandaag een gepast heb. Man meteen enthusiast, zei dat deze echt voor mij gemaakt zijn en ik ze MOET kopen (dat is al een vreemde uiting van hem, haha).

Manlief zei wel, dat ik er een wapenvergunning voor nodig heb bij mijn vooral mannelijke collegas en bedoelde dit ook nog als compliment. Hij heeft het helemaal niet op kleren, maar deze vond ie wel erg leuk staan.

Bastet

Bastet

27-01-2010 om 18:25

Extra lang of juist niet

Postorderbedrijven hebben vaak extra korte of extra lange kleding.En bij C&A haal ik tegenwoordig jeans,extra kort!
bastet

Guinevere

Guinevere

28-01-2010 om 11:34

Lidwientje

Lidwientje, heb je al eens broeken bij esprit.nl gezocht? Alles in lengtmaten en een stuk goedkoper dan Armani. Ik haal daar nu ook al mijn broeken, hoef ik ze tenminste niet altijd en eeuwig in te korten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.