Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

23-04-2009 om 22:58

Kleine 'roestvlekjes' in wasgoed

De afgelopen weken tref ik steeds maar weer kleine ronde roestvlekjes aan op wasgoed. Ik wordt er helemaal gek van, want ze zijn ook echt niet meer uit de kleding te krijgen. Heb al gevoeld in de wasmachine, maar ik tref er niets bijzonders aan.
Hebben jullie dit weleens gehad. Waar zou het door komen. Misschien ringetjes op broeken (waar zo'n koordje doorheen zit)? Maar deze zien er echt niet roestig uit.
Wie helpt me aan de oorzaak en nog beter ook aan het middel om het uit de kleding te krijgen. Inmiddels zijn er al 3 blauwe t-shirts van dochter mee verpest. Op een wit jurkje zaten ze ook, dat kon ik gelukkig met chloor wegbleken, maar dat werkt bij blauw natuurlijk niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook gehad

ontdekt dat het hier waarschijnlijk was door houten wasknijpers. Op één of andere manier op de plaatsen waar ik de was aan ophing. Nu plastic wasknijpers geen last meer.
Ritsen willen ook nog wel eens problemen geven.
En idd drukknopen en knopen.
Maar eruit krijgen nee helaas. Er bestaan wel van die vlekkenstiften bij de drogisterijen (oeps naam van kwijt, was dat niet sorbo) ook tegen roest vlekken. Misschien nog een optie.
Gr. Rymcke

Tango

Tango

26-04-2009 om 15:00

Knijpers

Nee, van de knijpers komt het niet, de vlekjes zaten er al toen ik de was uit de machine haalde. Ik was alle broeken met ringetjes e.d. nu maar apart. Inderdaad nog even zoeken naar iets waarmee je roest kan verwijderen, want blij word ik er niet van. Iemand anders nog ervaringen????

Ineke P.

Ineke P.

27-04-2009 om 08:49

Wasmachine

Hier ook rondjes in de was, en strepen. Het bleek dat de lagers van de wasmachine stuk waren. Houd het dus goed in de gaten.

Wil

Wil

29-04-2009 om 23:14

Oxaalzuur

Ook ooit roestplekken in een broek gehad, omdat druipnat was goed (wasmachine was stuk) te drogen werd gelegd door man op roestig wasrek.

Via een of ander boek met 'Oma's hishoudtips' online kwam ik erachter dat oxaalzuur helpt. Dus heb ik dat op school, waar ik werk, bij scheikunde gevraagd en in poedervorm meegekregen in een doosje. Een soort papje van gemaakt met water, in laten trekken en voila: weg roest!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.