Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

16-06-2009 om 11:27

Kleine cakejes, hoeveel meel?

Kan iemand me vertellen hoeveel cakemeel ik moet gebruiken om 32 cakejes in papieren vormpjes te bakken? Het zijn gewoon van die gekleurde ronde bakjes. Voor de luiheid ga ik het met cakemix doen, ik heb nu 2 pakken van 500 g waar dan nog boter en eieren en een scheut melk doorheen moeten. Ga ik het daarmee redden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

16-06-2009 om 11:58

Google

Ik doe nooit aan recepten, ik gok altijd maar wat. Maar met google kom je een eind. Kijk eens op: http://www.kids-n-fun.nl/Recepten/ReceptForKids_Glamour-cakejes_98_12.aspx

En reken de hoeveelheden dan om.
Dat komt neer op 150 gr zelfrijzend bakmeel voor 12 cakes, is dus 32/12=2,7 wordt 150*2,7 = 405 gr voor 32 cakejes.

Maak er 500 gram van, dan heb je genoeg.

groet, Mamvantwee

Als ik me goed herinner

haal ik iets van 16 cakejes uit de standaard hoeveelheid voor een cake (zie pak). Dus volgens mij moet je dit gaan redden.

Guinevere

Guinevere

16-06-2009 om 13:17

OK, bedankt, dan ga ik het dus redden met mijn 2 pakken. Mocht het toch teveel beslag zijn dan kan ik gewoon extra cakejes bakken en die zaterdag op het thuisfeest serveren! Het gaat hier natuurlijk om uitdelen op school vanwege de 7e verjaardag van mijn zoontje. Gewone gele cakejes moesten het worden, en poespas erop is verboden...! Streng kind...

Minimale cakeversiering

Wij plakken weleens een losse minismartie op het midden van ieder cake-je, met een beetje poedersuiker aangeroerd met water.

Het ook wil ook wat.

Maar ja, jouw zoon natuurlijk ook... en hij is de jarige!
Gefeliciteerd!

Ook=oog

vergissing.

maan.

maan.

16-06-2009 om 18:41

Zeventien?

Ik heb in een kookboekje ooit de aantekening gezet dat ik zeventien kleine cakejes kan bakken met een pak cakemix.

(Maar is al erg oud.. kan best zijn dat de hoeveelheid mix in zo'n pak intussen gewijzigd is.)

Guinevere

Guinevere

16-06-2009 om 20:09

Duidelijk

Mooi, dat betekent dus zéker alles klaarmaken.
Rodebeuk, ik heb volgens mij het énige kind in NL dat geen Smarties lust (of denkt te lusten)... Nadat hij één keer toevallig niet lekker was na het eten van Smarties "wordt ie er ziek van".
Parapluutjes en vlaggetjes mogen er ook al niet op, zeker te kinderachtig als je 7 jaar wordt....

Margriet*

Margriet*

16-06-2009 om 22:54

Ander idee

met schrijfglazuur van de Appie (baukje meen ik) het cijfer schrijven dat hij wordt. Was hier een succes.
Simpel en ook leuk voor het oog (doe het met meerdere kleuren.

Koopmans

Ik maak cakejes altijd van Koopmans cakemeel. In plaats van de melk doe ik er een extra ei bij om het wat luchtiger te houden. Uit een pak van 500 gram haal ik dan 2x18 cakejes.

Succes!

Ineke P.

Ineke P.

17-06-2009 om 08:50

Nog een vraagje

hoelang moeten kleine cakejes in de oven?

Ineke P.

Ineke P.

17-06-2009 om 10:22

bedankt Pelle. Ik heb er al trek in gekregen, ga ze vanmiddag bakken.

Guinevere

Guinevere

18-06-2009 om 17:37

Het zijn er 28 geworden uit 2 pakken. Ze zijn wel een héél klein beetje overstroomd....
In elk geval, 28 is meer dan genoeg. Want de meesters en juffen krijgen geen cakeje maar een verse stroopwafel, aangezien ik vanmorgen de geuren bij de stroopwafelbakkerij niet kon weerstaan.

Guinevere

Guinevere

18-06-2009 om 21:52

En nog een tip

Niet het hele bakblik volstouwen met die papieren bakvormpjes, maar er genoeg ruimte tussen laten. Ik heb nu rechthoekige, driehoekige en vierkante cakejes...niet één ronde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.