Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

picobello

picobello

26-10-2009 om 13:48

Klei

hoe krijg je klei vlekken en restanten uit de kleding.
Het gaat om gekleurde klei.
De kinderen hebben het mijn vloerbedekking in gelopen en in hun kleding gekregen. Het meeste van de klei heb ik er wel uit kunnen krijgen , maar nu blijven er van de glimmende vlekken over.
help??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

28-10-2009 om 15:15

Pindakaas

op de kleding pindakaas smeren en een dag in de vriezer leggen, daarna wassen. Dit werkt ook goed bij kauwgom. Mmmmmm, je vloerbedekking zal niet passen

Playdoh (fabrikant) zegt het volgende:
Gebruik voor het verwijderen van PLAY-DOH NOOIT warm of oplosmiddelen.

Om PLAY-DOH klei uit vloerbedekking of textiel te verwijderen, laat je het eerst helemaal drogen. Maak het vervolgens los met een stevige borstel. Verwijder de restanten met de stofzuiger of was textiel in koud water met een fijnwasmiddel.

Soms is het nodig deze procedure te herhalen om de PLAY-DOH geheel te verwijderen.

Heb je hier wat aan?

Wat voor klei?

Is het echte klei, of kunstklei, en in dat laatste geval, is het dan Play Doh of van die zachtblijvende klei (plasticine heet dat geloof ik ook wel). Play Doh is vziw op tarwebasis en na indroging krijg je dat vrij goed weg, dat andere spul lijkt me lastiger - misschien dat je daar iets oplosmiddelachtigs (terpentine?) voor moet gebruiken.
Sterkte ermee

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.