Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

17-09-2009 om 14:31

Kleding/schoenvraag

Een vraag wat betreft combineren kleding en schoenen..
hoe zit het nou met de combinatie bruin en zwart.. (oftewel bruine schoenen-zwarte broek of zwarte schoenen bruine broek) ik heb me laten vertellen dat de ene combi wel kan maar andersom niet?

En nog een domme vraag ik ben nu toch bezig. Ik draag nooit rokjes. Als ik mensen met rokjes zie hebben ze ellenlange laarzen aan (pas ik niet!); zou een rokje ook combineren bij lage veterlaarsjes?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn mening

Ik vind donkerbruin met zwart persoonlijk geen combinatie. Een zwarte broek met lichtere bruine laarzen kan best (of zwarte laarzen met een lichtbruinige broek).

Lage veterlaarsjes met een rok? Hmm. Erg afhankelijk van het soort laars en het soort rok. Zou ik moeten zien. Strak kortig spijkerrokje met stoere korte laarzen en een mooie maiollot/legging zal vast leuk staan, Maar ik kan me ook hele lelijke combi's voorstellen van een vrouwelijke wijde rok met foute korte laarsjes eronder.

Ingrid

Guinevere

Guinevere

17-09-2009 om 14:41

Kijk

Bedoel je zoiets? http://www.wehkamp.nl/damesmode/jurken-rokken/rokken/edc-women-rok/C01_L0B_LB4_505002/?SM=6
Maar het ligt natuurlijk nogal aan je bouw of het mooi staat.
Bruin en zwart combineren zou ik niet gauw doen, tenzij die kleur ergens anders nog terug komt. Bijvoorbeeld zwarte broek/shirt met een bruin vest en dan bruine schoenen/laarzen erbij.
Ik denk trouwens dat er voor jou best passende laarzen bestaan, zit 't 'm in de schachtwijdte?

reina

reina

17-09-2009 om 16:14

Tja

"ik heb me laten vertellen dat de ene combi wel kan maar andersom niet? " Ach, wat heet 'kunnen", ik had gister een bruine broek aan, maar m'n zwarte zomerschoenen vind ik lekkerder zitten dan de bruine, dus die doe ik dan gewoon aan, het interesseert me echt geen biet of dat 'kan'! ( Want als ik vind dat het kan, dan kan het !)

Zwart bij zwart

Kijk van mij mag je bij elkaar dragen wat je wilt. Persoonlijk doe ik wel zwarte laarzen bij een bruine broek, maar geen bruine schoenen bij een zwarte broek.
Bij zwart hoort gewoon zwart.
Blauwe laarzen bij een bruine of zwarte broek ook niet.
Wel bruin en zwart bij een spijkerbroek.
Bij zwart misschien wel felle contrasterende kleuren, geel, rood ( maar die schoenen bezit ik niet!)

Ach trek maar gewoon aan wat je zelf mooi vind.

Avalon

Prada

Prada

17-09-2009 om 16:37

Combinatie bruin zwart

De trend is: zwarte broek, zwart shirt, bruine riem, bruine laarzen en bruine tas. Andersom: bruine broek etc. -kan- niet. Sowieso: een bruine broek is niet echt een modekleur dit seizoen.

Voor wat betreft enkellaarsjes: als je geen laarzen past omdat je bijvoorbeeld te dikke kuiten hebt, dan zijn enkellaarsjes af te raden, want die accentueren juist wat stevige benen. Laarzen en maillot of legging in dezelfde kleur staan dan mooier. Maar heb je niemand die jou kan adviseren: e.e.a. is ook heel persoonlijk.

Succes, Prada

reina

reina

17-09-2009 om 18:01

O, jee ot

laat ik nou dol zijn op bruine broeken, zal ik ze dan maar in de kast laten komend seizoen ? Ik probeer broeken en andere kledingstukken die wat langer meegaan juist niet in een echte modekleur te kopen, want na een jaar loop je dan zo duidelijk in 'de kleur van vorig jaar'. En ik ga ook geen schoenen kopen in allerlei kleuren ( ik kan alleen dure merken aan), dus dan maar kleuren die eigenlijk niet kunnen bij elkaar Serieus, vinden jullie dat nou echt belangrijk? En kijk je er mensen op aan als ze iets aan hebben wat niet kan volgens de modegoeroes?

Vic

Vic

17-09-2009 om 18:32

Bruine schoenen

Bruine schoenen mogen, of moeten, onder alles. Althans bij mannen in pakken. Volgens mij werkt dat ook zo bij vrouwenkleding, al zou ik onder een zwart jurkje geen bruine schoenen dragen.

Prada

Prada

17-09-2009 om 19:36

Reina

"Serieus, vinden jullie dat nou echt belangrijk? "

Ja ik vind het voor mezelf belangrijk.

"En kijk je mensen er op aan..?"

Ik kijk ze soms wel na ...nee, hoor mijn beste en leukste vriendinnen dragen bruine broeken

margje van dijk

margje van dijk

17-09-2009 om 19:40

Mannen met bruine schoenen

Vanochtend zag ik er ook weer eentje lopen bij school, zo'n man in een nonchalant-maar-keurig zwart pak en lichtbruine schoenen eronder. Ah, dacht ik, daar heb je er weer een. En ik kan er niets aan doen, mijn gedachten slaan dan altijd direct op hol: Wie zou hem dat nou verteld hebben, was het zijn vrouw, of zijn zusje, of de secretaresse op zijn werk? Of zou hij het uit de Linda hebben, of heeft hij er een profvoetballer op zien lopen? Of toch gewoon zijn collega? Want dat hij het zelf bedacht heeft, dat wil er bij mij nooit in. Zeg nou zelf, welke man zou nu bedenken dat je tegenwoordig bij een zwart pak BRUINE schoenen aan moet trekken?

Ander leuke bezigheid als je op een receptie o.i.d. bent: ga ze maar eens tellen. Hoeveel mannen zijn in het zwart/antraciet + lichtbruine schoenen?

Mijn gemiddelde ligt op 3. Doorgaans 3 hippe mannen op ongeveer 50.

Margje

Roos Vicee

Roos Vicee

17-09-2009 om 19:49

Whaha margje!

Hip?
Hmm nou de mijne kan het echt geen ene moer schelen of hij nou zwarte schoenen of bruine schoenen onder zijn zwart/antraciet pak aan heeft hoor. (dat mocht van mij wel ietsje meer zijn). Toch loopt hij regelmatig met bruine schoenen eronder aan. Toevallig hip dus
Maar helaas dan ook nog wel eens met donkerblauwe sokken *zucht*. Het boeit hem niets. Schoenen zijn schoenen en sokken zijn sokken en of het bij elkaar past zal 'm een worst zijn. Ik moet nog wel eens ingrijpen anders loopt hij echt voor schut. En toch gaat het regelmatig toevallig(!) ook helemaal goed.
Ik heb hem zelfs wel eens betrapt op het aanhebben van twee verschillende schoenen :s

reina

reina

17-09-2009 om 20:34

Margje

Mijn man zou dat niet bedenken, hij zou er nl helemaal niet over nadenken, het zal hem een zorg zijn . Hij pakt het eerste paar schoenen dat hij ziet staan, omdat hij nou eenmaal iets aan zijn voeten moet. Sokken idem dito, vorige week nog vroeg ik hem ('s avonds pas, want hij lag nog in bed toen ik ging werken) waarom hij in vredesnaam donkerrode sokken droeg bij een spijkerbroek en een zwart-wit overhemd. 'Gewoon, omdat ze vooraan in de la lagen', ja, logisch

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

17-09-2009 om 20:34

Een kennis van me

Een kennis van me liep stage bij Llody's of London. De eerste dag kwam hij strak in het pak binnen mét bruine schoenen. De portier hield hem tegen: 'Ik zie dat u bruine schoenen draagt?' Kennis moest terug naar huis om zwarte schoenen te gaan halen.

Roos vicee

Ik zou bijna denken dat jij mijn moeder bent . Maar mijn vader heeft geen antracietkleurig pak.

Toen hij nog voor zijn werk in pak moest had mijn moeder de dassen bij de pakken op de hangertjes gehangen, ter voorkoming van uitglijders. En maar éen soort sokken gekocht (zwart, meen ik) die overal bij pasten.

Ook mijn vader is wel eens met twee verschillende schoenen naar zijn werk gegaan. Wel alletwee dezelfde kleur, gelukkig.

Groeten,

Temet

Hoezo geen laarzen?

Waarom zou je geen ellenlange laarzen passen? Tegenwoordig zijn die voor elke dunne en dikke kuiten verkrijgbaar. Ken je bijvoorbeeld www.duoboots.nl? Niet goedkoop maar wel volop wijdtematen!

ayla

ayla

18-09-2009 om 09:03

Hier

Ik heb een vrij modieuze man, hij is echt kritisch op wat hij aantrekt, heeft verschillende kleuren riemen, verschillende kleuren schoenen voor bij zijn verschillende kleuren broeken en pakken. Idem met sokken, ik zal hem nooit kunnen betrappen op rode sokken bij een blauwe broek, volgens heeft hij geen rode sokken, alles in netjes blauw grijs, zwart met een klein motiefje zodat je wel weet welke sok bij welke sok hoort. Stropdassen, minimaal 20 volgens mij, hemden, denk ook zoveel. Moet hem nu alleen nog gaan vertellen dat als hij echt hip wil zijn dat hij bruine schoenen onder een zwart pak moet dragen want dat zal hij nooit doen

Ik ben trouwens helemaal

gek op rode sokken! Dat is al zo sinds ik als twaalfjarige The secret diary of Arian Mole heb gelezen.
Prachtboek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.