Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

25-09-2009 om 14:05

Kledingmaat 25?

het is erg lastig om passende kleding te vinden voor mijn erg slanke dochter. Iemand gaf me de tip dat ze bij Newyorker dameskleding vanaf maat 25 verkopen maar ik heb dus geen idee met welke (kinder)maat ik dat kan vergelijken? Ik heb zelf maat 30 maar terugrekenen ik heb geen idee..

(ik wil best met haar naar de newyorker gaan maar is niet om de hoek en is voor haar zo'n tegenvaller als het dan weer niks blijkt te zijn).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

25-09-2009 om 14:06

Broekmaat 25

Even aanvulling.. ik bedoel dus broekmaat 25.

Lynna

Lynna

25-09-2009 om 18:08

176?

Mijn dochter heeft een broekmaat tussen de 164 en 176 en zij past net aan broekmaat 25. Het is volgens mij de allerallerkleinste damesmaat.
Bij ons gewoon in een boetiek in het dorp te koop.

Bij esprit

geven ze aan dat 25 gelijk is aan maat 32 dus een hele kleine dames maat.

Maxime.M

Maxime.M

25-09-2009 om 23:46

H&m

Hoi,

Hennes en Maurits verkoopt maat 25. Mijn lange slanke dochter draagt deze en vind ze prima zitten.
Misschien gewoon eens online bestellen als er geen H&M bij jullie in de buurt is.
Op de site van H&M staat ook een maattabel, dus dan kan je haar eens opmeten en kijken of het klopt met maat 25.

Maxime

Roos Vicee

Roos Vicee

26-09-2009 om 17:37

Vandaag net bij de kop gehad. m.i. is het 170

Broekmaat 25 is volgens mij 170.
Ik ben vandaag net met dochter wezen kleren kopen. Broeken waren ook een ramp! 164 moet ze hebben qua breedte maar 176 in de lengte. 170 dus en die is lang niet altijd te krijgen. Toen gekeken bij de damesmaten, vooral omdat die ook lengtematen hebben. Ze kwam uit in maat 25 al was die nog iets aan de wijde kant maar wel acceptabel. Ik vermoed dus dat maat 25 vergelijkbaar is met kindermaat 170.

Annet

Annet

26-09-2009 om 20:12

In welke winkel, roos vicee?

Ik zag op de site van H&M dat maat 25 voor een taillebreedte is van 65cm (als ik het goed onthouden heb).
Dat lijkt mij wat smal voor maat 170.
Kun jij aangeven in welke winkel je maat 25 zag? En zou je a.u.b. de taille van je dochter willen opmeten?

Ik ben op zoek naar smalle lange spijkerbroeken. Mijn dochter is te smal voor de betaalbare kindermaten. De volwassen maten zijn meestal ook te wijd.

Roos Vicee

Roos Vicee

26-09-2009 om 21:17

Modewereld

Wij zijn geslaagd bij Van de Belt (Modewereld) in De Wijk (www.mijnmodewereld.nl). En de taillebreedte van mijn dochter is 75cm.
Maar echt betaalbare broeken (onder de 50 euro) die haar goed zaten heb ik daar helaas niet kunnen vinden hoor. Bij de kindermaten waren ze er wel, maar die waren haar of te breed, of te smal of te kort.

Roos Vicee

Roos Vicee

26-09-2009 om 21:21

Euh

niet te smal dus maar zoals ik al eerder zei: 164 zat goed maar was te kort en 176 had een goede lengte maar was te wijd.

Kledingmaten zo raar

'En de taillebreedte van mijn dochter is 75cm'

Ik ging even bij mezelf meten en heb een taille van 83 cm. Nu past je dochter dus in spijkerbroekenmaat 25 en ik kan niet eens in spijkerbroekenmaat 34! Of klopt dit niet.
Ik heb een ontzettend probleem dat ik broeken niet in kom (net effe ander probleem dan je dochter), weet daar iemand een oplossing voor?

Dorry

Sorry te laat

ik zag pas later dat je inderdaad aangaf dat haar taille niet te smal was...

Annet

Annet

27-09-2009 om 18:06

Toch vreemd roos vicee

Ik heb nog eens op de maattabel gekeken van H&M. Daar staat voor jeansmaat 25 een taillemaat van 64 cm.
Als dat klopt, dan kan jouw dochter niet in een maat 25 passen. Weet je zeker dat je de taille van je dochter opgemeten hebt en niet de bandbreedte van de broek?
Of als het wel klopt, dan klopt de maattabel van H&M niet of klopt de jeans die je gekocht hebt niet met de maat die erop staat.

Roos Vicee

Roos Vicee

27-09-2009 om 21:32

Annet

Hmmm ja ik zat ook te twijfelen wat ik nou precies moest opmeten want de broeken die mijn dochter draagt zitten ver onder de taille.... dus aan de taillebreedte heb je dan niet zoveel lijkt mij. Ik heb de heupen opgemeten geloof ik, dus dat zal wel de bandbreedte van de broek zijn.
Als je toch echt de taille wilt weten dan zal ik dat nog even opnieuw bij haar meten.
Sorry voor de verwarring

Vic

Vic

28-09-2009 om 09:30

Met een taille van 64 cm kom je niet in maat 25. Maat 27 is te vergelijken met damesmaat 32/34 (taille 63 cm.). Ik schat in dat je voor maat 25 een heupomvang moet hebben van 64 cm.

maan.

maan.

28-09-2009 om 19:03

H&m dus..

Oké ik wist niet dat H&M ook maat 25 verkocht? Zou mooi zijn.. was me echt nooit opgevallen (onder welk merk wordt ie verkocht?). Het zou dus kunnen passen bij mijn dochter, al heb ik in die maattabellen gezien dat je toch heupen nodig hebt voor damesmaten..

Annet

Annet

28-09-2009 om 19:25

Blijkbaar hanteert iedereen andere maten.

Ik heb wat lopen zoeken in maattabellen. Die zeggen toch wat anders dan Vic.
Maat 25 past toch echter beter bij een taillemaat van 65 dan bij maat 27.
Kijk zelf maar even:
http://www.invitefashion.nl/?page=maattabel
http://www.kleding-maten.nl/jeans_spijkerbroek_maat.html
http://www.jeans4two.nl/04-jeans-maattabel/jeans-maat-tabel.htm

In ieder geval is deze discussie handig voor mijn dochter. Wij gaan op zoek naar een maat 25.

Vic

Vic

30-09-2009 om 09:31

Nagezocht

Volgens mij is de maat de taillemaat in inches. 25 hoort dan bij een tailleomvang van 62,5 cm.

Annet

Annet

30-09-2009 om 20:52

Kijk, dat ziet er goed uit

Nu heeft dochter nog meer kans om in maat 25 te passen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.