Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kledingkast waar ze tot haar achttiende mee kan doen

Hoi,

Ik heb al tien keer een andere kast ontworpen met de Pax-planner van Ikea, maar kom er niet uit wat ik wil.
Ik zoek: een kast voor onze oudste (nu 6) waar ze tot ze het huis uit gaat (dus nog heeeel lang...) mee kan doen. Maar hoe groot moet die zijn? Ik denk zelf aan een meter breed, dus twee keer 50 cm, een keer hang een keer leg, of is dat veel te weinig? En wat is handig qua indeling?
Of zijn er kant-en-klare kasten waar iemand goede ervaringen mee heeft? En die redelijk betaalbaar zijn?
Graag tips!

Groetjes,
Anne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

28-05-2009 om 10:40

Lundia

Als je Lundia neemt kun je de rest van je dochters leven blijven aanbouwen/veranderen/verkleinen/vergroten/met lades/of dan weer zonder lades/boekenkast/kledingkast/ladenkast.
Behalve Lifetime voor de kinderen hier hebben ze/we ook veel Lundia, juist omdat het zo flexibel is.

Flexa

om dezelfde redenen als Vera. Kan altijd een stukje op, onder of naast. En bij verhuizing of veranderdrang kun je het zo fijn weer eens heel anders neerzetten.

Ingrid

Kaaskopje

Kaaskopje

28-05-2009 om 13:18

Niet te ver vooruit plannen

Mijn dochters willen momenteel niets anders dan ladenkasten. Dat vinden ze veel handiger dan een hang/legkast. Ik zou niet iets aanschaffen met de gedachte dat het daarmee klaar is voor de komende 12 jaar. Er komt een dag waarop je dochter een kamer wil die dan bij haar leeftijd past. Misschien past de kast die je nu gaat kopen dan helemaal niet meer bij haar ideeën. Als het nu een kind is met jurken, zou ik een kast kopen met een hanggedeelte, planken en een paar laden.

Brianna F

Brianna F

28-05-2009 om 16:26

Opletten

Op de diepte van de kast. Kleine hangertjes passen nu nog in een ondiepe kast, maar dadelijk de volwassen exemplaren steken uit en komen tegen de deur aan, als je die dicht wil doen.
Ik zou nu gewoon zo'n eenvoudig bouwpakketje nemen en als ze aan een "volwassen" kast toe is, haar zelf mee laten besluiten.

MaximeM

MaximeM

28-05-2009 om 20:06

Wat ik had

Hoi,

Qua ruimte had ik mijn jeugd een zelfgemaakte kast van mijn vader. Plafondhoog, hanggedeelte 60 breed met een plank erboven en een plank eronder, en nog een deel van 60 breed met om de 50 cm een plank. Dus veel leg en hangruimte, de kast was ook iets van 60 diep. Verder had ik nog een los ladenkastje voor ondergoed en sokken enzo.
Ik vind de pax kasten van ikea ideaal maar zou dus niet voor een meter breed gaan maar dan nog een 50cm deel bij zetten. Verder kan je dat soort kasten vullen met heleboel handigheden zoals ladenkastjes, hanggedeelten die je hoger en lager kan maken enz.enz. Ik weet niet of het op haar kamer past, maar als het makkelijk gaat zou ik haar liever iets meer ruimte geven. Desnoods mikt ze op een paar overgebleven planken wat schoolboeken enz.

Maxime

Lundia

Hier ook lundia. Oudste heeft het al 15 jaar en het voldoet nog steeds en is nog net zo stevig. Wijzelf trouwens ook en al 20 jaar. Het blijft tenminste stevig, ook na tig keer opnieuw indelen. Jongste hebben we net een nieuwe indeling gegeven. De bedlades zijn nu een ladenkast geworden, de smalle kast (40 cm diepte, 1 meter breed) is van kledingkast veranderd in boeken en pruttelkast en de brede kast (60 diep, 1 meter breed) is kledingkast geworden (dit omdat haar kleding natuurlijk ook meegroeit). Van wat we over hadden (3 40 diepe laden uit smalle kast) hebben we een nachtkastje gemaakt.
De lundia stellingen hebben al 2 verhuizingen meegemaakt en altijd past het wel weer. Of we ruilen wat om van de ene kamer naar de andere (was nu niet nodig) en van eerdere ombouwingen hebben we ook e.a. aan reserve op zolder staan...(planken, zijstukken etc.) mochten we ergens wat tekort komen.
Jongste is zéér tevreden. En d'r vriendinnen konden niet geloven dat de kamer niet helemaal 'nieuw' was...maar uit de oude onderdelen bestond, zo'n andere kamer is het geworden.
ikea schijnt hetzelde systeem te hebben, is goedkoper, maar schijnt ook minder stevig te zijn.
Mijn ouders hebben hun hele leven lang lundia gehad en 't was nog net zo mooi en stevig.
Zij hebben wel 's nieuwe deurtjes b.v. aangeschaft in tussentijd, heb je opeens een geheel nieuwe kast.
groeten albana

Rafelkap

Rafelkap

29-05-2009 om 19:32

Mooie oude kast

Wij hadden een mooie oude grenen kast gekocht op marktplaats, lakje erop, wat extra legplanken erin gemaakt, en voilà. Als m'n zonen hem niet willen houden later mag hij zo blijven staan

Hetty,*

Hetty,*

29-05-2009 om 22:56

Ik vind ideaal

de kast Rakke http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00019924
De 2 onderste lades zijn bakken op wieltjes. Rechts achter de grote deur zit het hanggedeelte met een legplank erboven. Links 4 handige kleine lades (sokken, ondergoed). Er kan zo ontzettend veel in die kast dat we nu voor 2 kinderen deze kast hebben. Ik weet nu al dat de jongste ook deze kast krijgt als hij uit de babykamer is.
Je kunt de kast trouwens vrij simpel opleuken met stickertjes etc.
Groetjes Hetty,*

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.