Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

10-09-2010 om 22:13

Kleding voor dochter, waar koop ik die?

Dochter is 11.5 jaar en 135 cm. Ze heeft een brede gespierde bouw en heeft al een echt dameslijf met borstjes. Nu merk ik dat het een ramp is om kleren te kopen. In het voorjaar konden we nog goed slagen bij de C en A maar nu zitten alle shirtjes te strak (borstgroei)
Waar zouden dochter en ik nog kunnen kijken voor kleding? De mode is smal/aansluitend dus is het een ramp om iets fatsoenlijks te vinden.
Dochter houdt van kleding in heldere kleuren die niet te druk zijn zonder frutsels.
Bedankt voor de tips.

Vera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zoek bij tienerkleding

Mijn dochter is 145 en ook gespierd en borstgroei.
Ondertussen ben ik er achter dat we nu beter bij tienerboetiekjes of bij hippe boetiekjes kunnen shoppen waar ze maten als xxs hebben.Wij zijn wel geslaagd in de zomer. O.a. erg leuke jurkjes gekcoht die van boven ingerimpeld waren en ook leuke shirtjes enzo. Bij H&M hebben we ook op de tienerafdeling wat shirts gevonden.
groeten albana

Puck

Puck

11-09-2010 om 10:02

Skooter, coolcat

Precies wat Albana zegt: zoeken bij de hippe tienerkledingwinkels. Skooter zit alleen in de noordelijke provincies dusdaar heb jij niet zoveel aan, maar Cool Cat zit volgens mij wel overal. En verder gewoon eens in de stad gaan kijken en die schreeuwerige winkeltjes ingaan die je altijd zorgvuldig hebt gemeden. Misschien kom je verrassende dingen tegen.

Vera*

Vera*

11-09-2010 om 18:13

Schreeuwerige winkeltjes

Dochter is wel gespierd maar ook breed gebouwd zodat shirtjes wel pasten maar de mouwen aan de lange kant waren. H en M valt te smal meestal, zeker kwa shirtjes. Cool Cat zijn we een keer in geweest en ze wilde direct weer naar buiten. Het kan er ook mee te maken hebben dat dochter de winkel zélf te druk vond (veel prikkels) en dan is dat te veel voor haar. Ik zal zelf maar weer een rondje schreeuwerige winkeltjes doen en kijken of er wat tussen hangt.

Bastet

Bastet

11-09-2010 om 18:43

Nou...

Ik vind de spullen bij oa coolcat wel heel lang en smal uitvallen,mijn niet lange dochter met gewoon hollands postuur en brede schouders kan er lang niet altijd slagen.Ik slaag nog weleens bij postorderbedrijven,waar veel duitse merken in staan,die niet zo letten op de mode dat alles strak en klein moet zijn.

Vic

Vic

11-09-2010 om 18:57

Ook coolcat (en andere lawaaierige winkels)

Mijn dochter (1.46 en beginnende damesvormen) koopt ook veel kleding bij Coolcat en andere lawaaierige tienerwinkels. Qua maat heeft ze 158 (zit niet ruim) of XS. Shirts kan ik makkelijk vinden, maar bij broeken heb je het probleem dat het meestal skinny's zijn waar ze dan niet in komt in haar eigen lengtemaat. Als we dan een maat 158 nemen is het vaak ook maar net aan qua wijdte (maar wel veel te lang). Het lijkt soms of de ontwerpers er vanuit gaan dat meisjes tot 1.65 m. dunne sprietjes zonder borsten blijven.

O nee mijn dochter is verder wel erg dun

Misschien heb ik het dan niet goed begrepen...Mijn dochter is meer een gespierde spijker. Dus van onderen dun, erg dun en pas in de bovenarmen en op de schouders beginnen de spieren. Ja en ze heeft zo'n wasbordje. Maar dat zit verder qua kleding niet in de weg. Die gespierde schouders en bovenarmen wel.
Dus misschien is mijn tip voor jullie niet geschikt.
Skinny jeans is hier dus juist primma passend (wel met een riem, want dochter is nog skinnyer dan de broek.)
groeten albana

Vera*

Vera*

12-09-2010 om 11:08

Albana

Ik denk dat ik in mijn berichtje er (bewust) bij gezet dat dochter gespierd is omdat het misschien anders zou lijken of ze 'gewoon' mollig zou zijn. Skinny jeans passen eigenlijk meestal niet omdat ze door het zwemmen 'dikke' gespierde bovenbenen heeft. Het is een kort gedrongen typje

Shirts

Misschien moet je voor shirtjes en jurkjes dan toch 's kijken bij die tienerwinkels. Deze dunne dame is van boven rond de schouders enzo wel veel breder dan in de taille. Gevolg met kindershirts is dat het dan áls het van boven goed zit rond de taille meer een jurk is dan een shirt. Als ze bukt hangt het shirt halverwege d'r knieën. En zeker met beginnende borstontwikkeling vinden kinderen dat niet leuk...Bij tienerkleding is het model anders en sluiten de shirts (niet allemaal, maar we kunnen ze vinden) beter aan. Heeft ze boven ruimte voor d'r schouders en loopt het shirt naar beneden smal af.
Ook is er meer met bandjes en stikjes die je op maat kan maken...denk b.v. aan topjes...daar zitten dan van die bh-achtige bandjes aan en dan kan je ze op de maat zetten die je kind past(hier dus de kleinste maat omdat de schouders er toch uitsteken) en sluit het mooi aan zodat er niet een gapend gat onder de armen valt dat inkijk veroorzaakt. Die zaten b.v. ook aan de jurkjes die ik voor dochter daar kocht en omdat het lijfje helemaal gerimpeld was pastte het zo perfect.
groeten albana

Vera*

Vera*

14-09-2010 om 08:47

Oeps

Ik ben gisteren bij The Sting binnengestapt. Dat was in eerste instantie wel schrikken met roltrappen en leuke plafondverlichting. Het was wel heel groot daarboven en ik heb daar mijn probleem voorgelegd. Ze hadden er wel leuke shirtjes enzo maar nog veel te groot voor haar. We kijken rustig verder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.