Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Siena

Siena

29-09-2009 om 11:49

Kleding verven

Nog nooit gedaan maar eens moet de eerste keer zijn. Ik heb van iemand een fleecevest gekregen wat haar niet past maar mij wel. Alleen, het is baby-licht-ijs-blauw, echt niet mijn kleur. Als ik dat met rode verf behandel, wordt het dan paars? Moet het eerst ontkleurd worden, en hoe? Of kan ik er voor de veiligheid maar beter gewoon een iets donkerder blauw van maken? Gaat mijn wasmachine e.e.a. goed overleven of kan het beter in een emmertje?
Ik wacht even jullie antwoorden af voor ik naar de winkel ga.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

29-09-2009 om 12:31

Materiaal

Niet al het materiaal is verfbaar. Vooral katoen is goed verfbaar, polyester stoffen bijvoorbeeld niet. Aangezien fleece ook een soort plastic is vraag ik me af of dat gaat werken.

Verder is het wel zo dat de kleurregels opgaan, zeg maar. Dus rood op blauw geeft paars. Maar als het heel lichtblauw is zal het niet erg paars worden denk ik.

Tenslotte: wees je ervan bewust dat stiksels en ritsen en dergelijke niet mee kleuren. Die houden de oorspronkelijke kleur.

Margje

Fleece

kun je niet verven. Het materiaal pakt het echt niet. Katoen pakt prima, maar de meeste andere materialen minder of niet en fleece helemal niet.

Jetske

Jetske

29-09-2009 om 14:03

Pakt inderdaad niet.

Ik heb het wel eens geprobeerd: een cremekleurig fleece-vest wilde ik mooi donkerrood verven. Toen het in de wasmachine zat zag het er prachtig uit en leek het prima te gaan, maar dan gaat de wasmachine spoelen, en spoelt alle kleur er gewoon weer uit.
Jetske

Siena

Siena

29-09-2009 om 14:20

Jammer!

dat gaat het niet worden dus. Dan blijft het vest binnenshuis...

Puck2

Puck2

01-10-2009 om 09:39

Nee, gaat idd niet

Ik heb ook een hele lelijke muisgrijze fleece (Margje kent 'm waarschijnlijk wel) en die wilde ik ook leuk donkerrood, aubergine, paarsig ofzo maken, maar dat lukt idd niet. Is nog net zo saai muisgrijs als hij was helaas.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.