Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marieke

Marieke

11-10-2009 om 10:12

Kleding lang bewaren

Na alle kinderkleding te hebben uitgezocht....(wat een klus) wil ik graag een aantal dozen bewaren. Best veel eigenlijk maar ik kan er nog geen afstand van doen.

Hoe kan ik deze kleding nu het beste bewaren zonder dat het muf wordt. Ik heb ze nu in Ikea zakken zitten, maar de kleding die daar al een paar jaar in zit ruikt nu al heel muf.

Wie heeft er tips?

Alvast bedankt

Marieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

11-10-2009 om 11:44

Plastic dozen ikea

Hoi,

Ik heb een aantal van die hele grote dozen van Ikea, hele simpele transparante dozen met een deksel. Je hebt ze in verschillende maten. Tot nu toe zijn ze nog niet muf.

Liora

amk

amk

11-10-2009 om 12:29

Frisse lucht

het komt door gebrek aan frisse lucht.
Ik stop er meestal een paar stukjes ouderwetse zeep bij.

Marieke

Marieke

11-10-2009 om 12:46

Zeep?

Maar kan je het met stukjes zeep echt jaren en jaren bewaren? Ik bedoel... een jaar of 20?

Marieke

amk

amk

11-10-2009 om 13:26

Zo oud is dochterlief nog niet

maar mijn Oma deed het ook al zo, samen met wat mottenballen natuurlijk.
Maar die laatste heb je tegenwoordig wat minder nodig met alle kunststoffen in kleding.

Helemaal fris gaat je echt niet lukken want de lucht gaat 'dood' in een doos of plastic bak.

tonny

tonny

11-10-2009 om 19:26

Tuurlijk

stukjes zeep erbij, niet in plastic maar in een kartonnen doos (en dan ergens waar geen muizen komen....).
Fris blijft het niet nee, maar over 20 jaar bestaan er hopelijk nog steeds wasmachines

Het is leuk, dingen bewaren; maar vooral voor jezelf, is mijn ervaring. Degene aan wie de spullen heeft toebehoord (in dit geval je dochter) vindt het later waarschijnlijk voornamelijk oud spul. Maar wie weet zit er ook iets bij wat ze dan nog steeds op prijs zal stellen!

tonny

Prachtig wollen jasje

mijn oudste had een prachtig tweed wollen manteljasje, stond haar echt geweldig. Ik heb hem dus goed bewaard onderin een curverbox met allerlei kleding er nog bij.
Toen ik dus eindelijk weer een dochter had en ik die bakken weer eens doorspitte kwam ik dat jasje weer tegen, alleen was het half verpulverd, de wol was aangevreten en de voering lag er wat gek los bij.

kortom: moet ik mottenballen (waar koop je die eigenlijk ?) kopen en die bij de wollen kleertjes doen die ik wil bewaren ?

amk

amk

11-10-2009 om 22:52

Manda

die ballen zijn gewoon bij de drogist te koop.

dan ga ik eens bij een drogist langs, etos heeft dus ook mottenballen ?

M-choice

M-choice

12-10-2009 om 11:35

Kruidvat

Kruidvat heeft in ieder geval een mottencassette

Mottenballen

Mottenballen zijn bij zo'n beetje elke drogist te koop, gewoon van Roxasect. Ze stinken wel, maar het went (en de lucht gaat niet in je kleren zitten).

Hier ook mottenballen gehad na verpulverervaringen.
Vriend vond de lucht trouwens geweldig, het deed hem aan zijn jeugd in Maleisië denken (hoewel je je nauwelijks kan voorstellen dat ze daar wollen kleding dragen, dus wat een mot daar nou mot...)

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.