Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Caillic

Caillic

17-10-2009 om 12:04

Klantvriendelijke ah?

Bij de kassa blijkt dat een pak sap lekt. De caissière geeft me behulpzaam een doekje waarmee ik de boodschappenband kan schoonmaken. Vervolgens zegt ze dat ik het pak sap gauw in een plastic zakje moet doen. En ik mag het pak bij de klantenservice ruilen.
Bij de klantenservice krijg ik geld terug. Dus kan ik opnieuw de winkel in, met de zware boodschappentassen, om een nieuw pak te kopen, dus ook opnieuw in de rij staan. Ik heb dan een andere kassa, omdat die ene van net gesloten is, dus moet ik ook nog even bewijzen dat ik de boodschappen al betaald heb. Ik laat de kassabon zien, maar eigenlijk heeft de caissière liever dat ik alles uitpak, om te laten zien dat het echt klopt. Maar daar heb ik echt geen zin in. Omdat de rijen nogal lang zijn, laat ze het gelukkig zo.
Is dit nou eigenlijk een normale gang van zaken? Was het niet een stuk normaler/ klantvriendelijker geweest als de eerste caissìere zélf ging poetsen en iemand belde om een nieuw pak sap te halen?
Het is zo jammer dat ik eenmaal thuis pas bedenk dat dit anders had gekund. Maar goed, wie weet is dit wel gebruikelijk.
Jullie ook zulke "klantvriendelijke" ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

17-10-2009 om 12:18

Hier net zo

Ik kocht een bakje fritessaus, dat, toen ik bij de auto aankwam, gescheurd bleek te zijn en de boel lekker had ondergekliedert.
Ik ben met bon en bakje teruggegaan naar de klantenservice waar ik mijn geld terugkreeg ipv een nieuw bakje. Ik zal mijn zoons eens vragen of dit nieuw beleid is (werken een paar uur per week bij AH)

Roos Vicee

Roos Vicee

17-10-2009 om 12:41

Hangt er vanaf

Als vóór of tijdens het afrekenen blijkt dat er iets niet in orde is met een artikel, moet de winkel ervoor zorgen dat er een vervangend artikel komt. Dus moet degene die bij de kassa zit even bellen om een nieuw artikel dat dan naar de kassa gebracht moet worden.
Als het artikel al betaalt is is het van jou en moet je in principe zelf actie ondernemen. Je hebt per slot van rekening alle tijd gehad om het artikel te onderzoeken op eventuele gebreken, toch?
Vind het vrij logisch.

Caillic

Caillic

17-10-2009 om 13:03

Roos vicee

In mijn geval was het voor het betalen, zelfs nog voor het scannen. Dus was het eigenlijk niet mijn probleem?

Roos Vicee

Roos Vicee

17-10-2009 om 13:16

Caillic

Ja dat dacht ik al
En nee, ik vind niet dat het dan jouw probleem is. Jij hebt per ongeluk een artikel gepakt dat zij niet in de schappen hadden horen zetten. Je komt daar bij de kassa pas achter, dus vind ik dat zij dan moeten zorgen dat jij een vervangend artikel krijgt en dat je er niet zelf nog weer achteraan moet.
Maar ja, dat is míjn mening hoor

bibi63

bibi63

17-10-2009 om 13:37

Bij onze ah

wordt in dergelijke gevallen inderdaad door de cassiere gebeld voor een nieuw exemplaar. Is het na de kassa, dan ga je naar de klantenservice en zij regelen een nieuw exemplaar.
Prima en logisch.
Groetjes,
Bibi

Tijgeroog

Tijgeroog

17-10-2009 om 13:43

Gebruikelijk

Wat volgens mij gebruikelijk is, zoals ik het bij verschillende winkels gezien heb: Als bij de kassa blijkt dat er iets zelf is wordt er even gebeld naar iemand van die afdeling, met de vraag om een nieuw exemplaar te brengen.
Overigens heb ik wel eens een kapot pak melk gehad, omdat voor de deur m'n fiets omviel. Toen ik binnen ging melden dat er een grote plas melk lag op de grond lag en of ze een emmer water hadden kreeg ik een nieuw pak melk.

Ze horen een nieuw artikel te halen

Meestal laten ze een nieuw artikel halen. Maar misschien dat het erg druk was en de mensen in de rij erg ongeduldig waren.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat er 1 mandarijn in het netje kapot was, en dat de kassiere (na een bezorgde blik op de lange rij) me 35% korting aanbood, met de waarschuwing om de kapotte mandarijn zo snel mogelijk weg te gooien. Dat vond ik een prima oplossing. Maar in principe moeten ze een nieuw artikel voor je (laten) halen als je nog niet afgerekend hebt.

Zelfs zegeltjes betaald die ik niet wilde

De kassajuffrouw vroeg automatisch ´wilt u ook zegeltjes´

Ik zei (ook bijna automatisch) `nee, dank u` ze geeft het bedrag in, ik pin en krijg vervolgens zegeltjes in mijn handen gedrukt.

Nee, die hoefde ik niet...Nou dan moest ik maar even naar de klantenservice, want ze kon het niet meer ongedaan maken..

Klantenservice een rij, sta je dan, met je geweigerde, maar toch betaalde zegels.

Nee, niet echt klantvriendelijk..

Guinevere

Guinevere

17-10-2009 om 21:47

Simpel op te lossen

Die caissiere had het probleem van de wachtenden in de rij eenvoudig kunnen oplossen. Gewoon het lekke pak scannen, Caillic verder helpen, afrekenen. Inmiddels heeft een vakkenvuller al lang een nieuw pak kunnen halen en afleveren. Goede service en niemand die geïrriteerd hoeft te zijn. Helaas is het niet zo opgelost. Ik zou het verhaal even aan de filiaalhouder mailen, vast en zeker vindt die het interessant om te horen en kan die er actie op ondernemen.

Klaartje

Klaartje

18-10-2009 om 12:02

Wat wij doen

Ik werk in de enige supermarkt, geen AH, in ons dorp. Het is een klein dorp, dus wel met het "ons kent ons" principe. Als iemand met een kapot pak/slecht fruit in net komt, scan ik het al en dan gaat meestal de klant zelf snel even een ander halen terwijl ik verder scan of ze gaat er om na het afrekenen. Is het iemand, die bijv slecht ter been is, dan loop ik er zelf even snel om (hier niet altijd een vakkenvuller aanwezig. Is het erg druk in de rij, dan durft de volgende klant vaak te zeggen, ik loop er wel even om.
Wat betreft zegeltjes, als ik die erbij tel omdat ik het verkeerd gehoord heb, dat gebeurt natuurlijk ook, dan geef ik even het geld terug en doe een briefje in mijn kassa, zodat ik het later kan corrigeren. Het is natuurlijk wel zo dat in grotere supermarkten voor elke correctie een hoofdcassiere geroepen dienst te worden en ze dat dan alleen aan de service balie doen. Bij ons is dat helemaal anders geregeld.

Janna3

Janna3

18-10-2009 om 21:08

Hier zeer klantvriendelijk

Zelfs toen ik na de kassa een blik limonadesiroop op de grond liet vallen dat openbarstte en vreselijk veel vieze troep gaf, werd er eerst een nieuw blik voor me gehaald alvorens de vloer werd gedweild!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.