Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Manus

Manus

28-07-2010 om 17:01

Kippetjes?

Afgelopen week - in Friesland - vreselijk leuke kippetjes zien lopen. Google wist mij te vertellen dat het zijdehoenders waren. Leuk! Wil ik ook! Heb visioenen van twee scharrelende hennetjes in een kippenhok met ren die eventueel los mogen lopen. Echter, kippen in de achtertuin - weliswaar grenzend aan een weiland -, werkt dat? Enne, gaat dit samen met katten, hoeveel tijd vraagt de verzorging? Kortom, willen de ervaren (en minder ervaren) kippenhoudsters aub reageren? Ik wil de hoentjes niet de dupe van mijn enthousiasme laten worden.

Manus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

28-07-2010 om 20:05

Zijdehoenders

Wij hebben kippetjes, onze eerste kips waren zijdehoenders, heel lief, heel tam, maar niet erg sterk, er ging er nogal eens eentje onverwacht dood, wat de kinderen niet zo leuk vonden.... Nu hebben we uilebaarden en wyandottes, ook leuk, veel sterkere rassen. Kippen zijn leuk, maar je moet ze wel goed verzorgen, regelmatig hok schoonmaken, zorgen voor een goed binnenhok waar andere dieren niet bij kunnen komen (vossen, fretten etc), altijd schoon water, dagelijks vers voer. Kippen eten graag alles wat groeit en bloeit , dus die van ons zitten in een afgeschermd stuk van de tuin. Als er eens een kat inkomt kunnen ze 'm wel aan met z'n allen Maar je buren moeten het leuk vinden, want kippen maken geluid, ook zonder haan, in haanloze periodes neemt gewoon een van de kippen zijn taak over Wij hebben een afsluitbaar nachthok, anders kakelen ze in de zomer om 5 uur de hele wijk wakker, nu wachten ze tot ik ze weer naar buiten laat en ze het eerste licht zien. Je moet dus in de vakantie zorgen voor iemand die hen verzorgt en het liefst ook het nachthok afsluit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.