Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

22-06-2009 om 15:20

Kinoa (of zo)

Hoi allen,

Ik heb gehoord dat kinoa (of hoe schrijf je het?) enorm gezond is. Je kunt het geloof ik alleen bij de bio-winkel kopen. Ik vind het lekker en zoon ook, we hebben het ooit bij kennissen gegeten.

Wie weet wat je er allemaal mee kunt doen? En is het een koolhydraat-vervanger of een vleesvervanger?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

15 minuten in een bodempje water

met wat bouillonpoeder of zout erin.

Wij eten het als koolhydraatvervanger, maar je hoeft minder goed op andere eiwitbronnen te letten omdat er erg veel eiwit in zit (voor een graansoort).

Dat bodempje water moet geloof ik 2x het volume van de quinoa zijn.

Het spul is niet goedkoop, ongeveer 2,50 voor 500 gram, maar hier wordt het regelmatig gegeten. Jij moet er met zoon1 samen zeker 3 (misschien 4) keer van kunnen eten. Kinderen kanen het makkelijker weg dan gierst bijvoorbeeld, het is ook zonder saus al lekker.

van harte gefeliciteerd nog met je zoon trouwens. Het is echt bereleuk, 2 jongens. En veel succes met het doorkomen van het eerste jaar.. mutsen over quinoa lijkt me inderdaad het goede ambitieniveau, het kan echt tegenvallen om bij een tweede weer helemaal zo'n jaar door te komen. Maar goed, de beste wensen dus!

Liora, off topic

ik ben niet altijd even goed bij, dat weet je wel

Maar, ik lees dat je een tweede jongen op de wereld hebt gezet, gefeliciteerd! Hopelijk is alles goed gegaan en voelen jullie je beide goed!

groetjes,
Jons

liora

liora

22-06-2009 om 19:03

Rodebeuk

Heeehee Rodebeuk,

Dank voor de quinoa tips. Maar wat moet ik nou met een opmerking dat het erg kan tegenvallen om een jaar door te komen met twee kinderen? Is dat een waarschuwing? Moet ik vooral niet denken dat het leuk zal zijn??

Ben erg benieuwd naar de motivatie achter zoiets.... In het dagelijks leven weet ik nooit hoe ik erop moet reageren, maar hiet op het forum vraag ik maar even op de vrouw af: wat is je doel met deze opmerking?

Liora

Liora

Goed dat je het vraagt Liora. Net gisteren nog sprak ik een vriendin die het drukke babyjaar van haar jongste net achter de rug heeft. Dat is de vriendin voor wie ik Nigella Express op jouw aanwijzing heb gekocht. En ik was er van onder de indruk hoe zij beschreef hoe het was verlopen. Dat ze die eerste zes tot 12 weken op hormonen door was gekomen maar dat het daarna toch erg pittig was geweest om alle verplichtingen te combineren. Sure, heel veel mooie momenten, maar ook veel vermoeidheid en afstemming met de oudere kinderen. Dat zat nog in mijn oren.

Het was niet mijn bedoeling om je iets anders dan een mooi en blij jaar te wensen. Ik ben blij dat je me in de gelegenheid stelt om alles wat als meer of anders overkwam terug te nemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.