Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mrieke

Mrieke

04-10-2009 om 15:46

Kinderschoenen

Gisteren met dochter van 10 op pad geweest voor winterschoenen. Ze heeft maat 34 nodig, echt nog in de kindermaten dus, maar wel ze is zelf prepuber. Ze wil geen laarzen maar een beetje hippe hoge schoenen. We zijn de hele (provincie)stad afgeweest maar het is allemaal laarzen wat de klok slaat of het is er niet in maat 34 (ja maar mevrouw, u bent ook wel erg laat met schoenen kopen, de collectie was al begin augustus binnen) of ze zijn niet winterig genoeg (stof). Het enige wat we konden vinden was een paar nike schoenen, hebben we (nog) niet gekocht want ik wil nog naar een andere winkel kijken en vraag me af of sneekrs wel goed zijn.
Wie heeft tips, behalve in augustus kinderschoenen (passen die eind van de winter nog wel?) of nu laarzen, kopen? Of toch maar sneekers?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

04-10-2009 om 16:10

Mrieke

Mijn dochter heeft inderdaad sneakers en laarzen.de sneakers zijn van leer,overigens.
Bastet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-10-2009 om 20:10

Gisteren

ben ik met dochter van 7 op pad geweest voor korte laarzen. Ze vindt de hoge niet fijn zitten. Ze heeft maat 31 en we konden nergens slagen. Niet bij de goedkope en niet bij de duurdere zaken. Alleen maar hoge laarzen die erg smal waren en vaak ook een hak hadden. Het is verdorie een echte kindermaat, waarom zijn er dan geen leuke kinderstiefeltjes te krijgen in de winkel.
Ze heeft geen moeilijke voet, dus heb ik gisteren een paar leuke bij kleertjes.com besteld. Ik hoop dat ze goed passen, maar dat denk ik wel.
Kan je voor je dochter niet leuk online winkelen bij wehkamp oid? Wat niet past stuur je weer terug. Esprit online is gratis versturen en retourneren, alleen hebben zij niet zo heel veel keus.

Dendy

Mayte*

Mayte*

04-10-2009 om 21:10

Geslaagd op internet

Paar prachtige paarse laarzen gekocht voor mijn dochter van 6 bij een webshop. Ideaal, zeker als je de maat weet. Je kan selecteren op soort schoen (hoge laars, lage laars), maat, kleur. Scheelt een hoop gedoe en inderdaad, in de winkels vis je nu voor kinderlaarzen al weer achter het net. Dat vind ik altijd zo frustrerend. Je gaat toch niet met 25 graden al winterlaarzen kopen?

Nikki

Nikki

04-10-2009 om 23:31

Australian

Ik heb voor mijn dochter hele leuke australian schoenen gekocht. Zijn hoge schoenen/lage laarsjes (model Suzy). Misschien is zoiets wat voor jouw dochter?
Op de website staan wel verkoopadressen.

Het is inderdaad te gek dat je eind september/begin oktober al "laat" bent met winterschoenen kopen.

toja

toja

05-10-2009 om 09:43

Zelfde probleem dendy

Mijn dochter is pas 5 en heeft ook maat 31. Maar de laarzen zijn al zo wijs vanaf maat 31. Ik wilde gewoon een halfhoog (kinderlijk)model. En die gaan vaak maar tot maat 30...Uiteindelijk hebben we bij dolcis een ruime 30 gevonden. Gelukkig toch nog geslaagd. Maar ik vind het niet leuk dat er alleen maar laarzen zijn voor meiden. Bij mijn zoon in de klas zie ik trouwens veel meiden met halfhoge sneakers lopen.

Vic

Vic

05-10-2009 om 10:24

Maat en leeftijd

Mijn dochter van 10 heeft ook een redelijk kleine maat (bijna 35). Afgelopen weekend zijn we op zoek geweest naar laarzen. Ze wilde graag laarzen met een hakje, want die heeft iedereen in de klas. Die zijn er dus pas vanaf maat 36. Normale meisjesschoenen zijn trouwens bijna niet te vinden, alleen maar sneakers of laarzen.

Mrieke

Mrieke

05-10-2009 om 11:42

Klein en groot

Ja, lastig als je kind een kleine maat heeft (een kleine maat 34 voor een 10-jarige is blijkbaar klein) want dan zijn de schoenen te kinderachtig of als je kind een te grote maat heeft want dan zijn de schoenen of lastig te krijgen of te groot (heb die ervaring met andere dochter).
Online heb ik nog niet aangedacht. Hebben jullie sites waar je goede ervaringen mee hebt?
En die laarzen, dat snap ik ook niet, niet alle kinderen willen laarzen, toch? En hakken, dat komt wel als ze ouder zijn.
Dochter neigt nu naar sneakers maar dan wel met gekleurde veters. Overigens zit ze bijvoorbeeld bij nike ook nog in de kindermaten, is veel minder keus, hebben nog een rits aan de zijkant en zijn vaak wat saaier en minder hip dan de grote maten, aldus beide dochters. Maar ja, we moeten wat ...

Janeway

Janeway

05-10-2009 om 12:59

Hier

Ook een kleine 10,5 jarige (let op de 0,5 errug belangrijk hahaha) met een schoenmaat 34/35, en een smalle voet.
Deze keer hebben we hoge laarzen gekocht bij shoetime, wel met een veter erdoor maar onwijs gave stappers. Als ze de laarzen niet aan heeft heeft ze een paar le coq gympen aan, en laatst hebben we in de uitverkoop een paar DC-america gympen gekocht voor haar. Dochter is van het stoere soort (qua kleding) en draagt ook het liefst zwart/paars.

Mayte*

Mayte*

05-10-2009 om 13:15

Goede ervaringen

Ik heb nu voor de derde keer laarzen gekocht op de site van Omoda (ook via een tip hier). Ze leveren snel en je mag kosteloos retourneren als ze niet passen.

Maar er zijn veel meer van dit soort sites zag ik laatst.

maan.

maan.

05-10-2009 om 16:20

Sneakers?

Hier loopt het merendeel van de tienjarigen op sneakers, er zijn er maar heel weinig die niet op sneakers lopen (ze lopen goed en ze zijn net zo duur als normale schoenen dus waarom ook niet)

Online zou ik nooit doen, maar ik heb dan ook de ervaring dat de eerste drie paar schoenen sowieso niet passen..

Margriet*

Margriet*

07-10-2009 om 17:19

Ook goede

ervaring met Omoda.

Mrieke

Mrieke

07-10-2009 om 20:29

Geslaagd

En het is geworden ... sneakers. Ik was nog goedkoper uit dan normaal ook, dus als ze het begeven deze winter, kan ik weer nieuwe kopen. Dochter heeft er felgekleurde veters in en voelt zich helemaal cool.
Ik was vanmiddag in de stad, het was wederom lekker druk en er waren heel wat mopperende ouders over de beperkte keuze aan schoenen en de maten (en de kosten) en dat het van de zotte was dat je verondersteld wordt in de zomer winterschoenen te kopen.

Jakiro

Jakiro

08-10-2009 om 09:51

Nooit problemen gehad

Waarschijnlijk heb ik een makkelijke dochter, want met de leeftijd van bijna 13 en maat 35 zou ze dus helemaal kleine voeten hebben ??
Maar we zijn tot nu toe altijd geslaagd en we kopen toch echt pas eind september winterschoenen.
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.