Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kinderhorloge met alarm functie

Hallo allemaal,
Zoon van 11 heeft autisme en ADHD, kan nog niet heel goed met een klok omgaan, en al helemaal niet met iets als tijdsbesef, merken we...
Hij komt steevast te laat terug als hij buiten gaat fietsen ofzo, wij gaan wel eens zoeken, maar het is maar de vraag of we hem vinden.

Nu willen we een horloge geven, met een alarmfunctie, maar dan bvk met een analoge tijdsaanduiding (een klokje dus), dat snapt hij beter dan digitaal. Het lijkt erop dat we de naald in de hooiberg zoeken, maar wie weet heeft een van jullie die naald al gevonden?

Volgende week wil ik in de stad gaan zoeken, maar het zou schelen als ik al een winkel of 2 kan uitzoeken...

bedankt!
Jons

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zoek op inet

eens op timetimer (of time timer),, is ook in horloge variant. Succes

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

28-08-2010 om 10:58

Geen time timer

Ik dacht ook meteen aan de time timer, maar daar zie je volgens mij enkel de tijd die verstrijkt, instelbaar tot 1 uur.

Is nieuw bij time timer

maar hij is niet goedkoop:
Time Timer Horloge plus
(JAC5012 & JAC5013)

* Time Timer functie (tot 12 uur)
* Optioneel Timer vooralarm en alarm
* Analoge en digitale tijd van de dag met apart alarm
* Comfortabele horlogeband
* Duurzame roestvrijstalen behuizing
* Waterdicht tot 30 meter
* Eenvoudige bediening
* Achtergrondverlichting
* Sportief ontwerp
op http://www.timetimer.nl/horloges.html

Nasha 1st

Nasha 1st

28-08-2010 om 12:54

Casio

heeft heel veel horloges voor kinderen, met verschillende mogelijkheden. wij hadden voor zoon een horloge waar 4 verschillende tijden voor alarm in konden (ideaal toen hij nog Ritalin had). Voor de vakantie hele huis overhoop gehaald, want horloge was zoek. Uiteindelijk opgegeven, vermoeden was dat zoon hem ergens had laten liggen en dat iemand hem meegenomen had, jammerdebammer, maar wel zoon verplicht om een nieuwe uit eigen zak te betalen (misschien dat hij dan voorzichtiger zou worden). Na de vakantie pakt man een tasje uit de kast met sleutelhangers en voila, wat zat daar tussen....jawel het oude horloge van zoon....

soepstengel

soepstengel

28-08-2010 om 13:07

En een stopwatch?

is dat soms iets?

Inge M

Inge M

28-08-2010 om 15:25

Oude mobiel?

DIe kun je ook als horloge en wekker gebruiken.

Tihama

Tihama

29-08-2010 om 12:18

Mobiel?

Ik weet niet of hij een mobiel heeft, maar onze zoon gebruikt de wekkerfunctie van zijn mobiel.
Hij zet dan een taak in zijn mobiel met een tijd.

Tihama

jons

jons

29-08-2010 om 20:39 Topicstarter

Bedankt

we hebben alle suggesties bekeken. Een mobiel doen we niet, hij is daar echt niet mee te vertrouwen. Waarschijnlijk wordt het een casio. Dat is dan wel niet met een rond klokje, zodat hij zelf kan klokkijken (voorzover hij dat dan kan), maar die alarmfuncties zijn wel cruciaal!

bedankt voor het meedenken!

groetjes,
Jons

Puck

Puck

29-08-2010 om 21:29

Pelle

Ik weet niet of het voor alle mobieltjes geldt, maar mijn oude Nokia-mobieltje (sinds 2 dagen) doet echt helemaal niets meer als er geen simkaart in zit. Ik wilde het telefoongeheugen nog even leegmaken en dat ging dus niet. Zodra hij aanstaat vraagt hij gelijk om de sim-kaart.

Wilma

Wilma

31-08-2010 om 15:52

Bij blokker voor 7,50

Als je toch een digitale zou willen (zo las ik je laatste posting in elk geval). MIjn zoon heeft 'm ook en gebruikt de alarmfunctie ook voor zulk soort dingen, ideaal !!

Groetjes,
Wilma

jons

jons

31-08-2010 om 16:17 Topicstarter

Te laat, wilma

ha, die had ik vandaag moeten zien voor ik vertrok... Ik heb een leuke, digitale (kan niet anders, geloof ik) bij V&D gekocht. Zoon lijkt er blij mee en is weer op pad, we zullen het vanmiddag dus wel merken

groetjes,
Jons

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.